Handledsstöd

kentbrockman

Aktiv medlem
Handledsstöd
Är det någon som har goda erfarenheter av att använda lite enklare handledsstöd för att bota eller hålla handledssmärta borta? Typ. Jag har ont på utsidan av handleden nåt så djävulskt och det känns lite som att ett stöd kanske kan hjälpa. Har någon testat och har ett bra tips? Det finns många olika men jag är väl lite inriktad på något enklare utan skenor och sånt – mer en "strumpa" som går att spänna åt runt handleden utav helvete när det bär utför.

jonte987

Aktiv medlem
Handledsstöd
Nej, men jag har cyklat med termoskydd på armbågarna i ett år nu och det har hjälpt.

Sen tror jag kanske vinklar på styre och reglage kan vara nåt att titta på samt kanske ergo grepp.

SkogsMTB

Aktiv medlem
Handledsstöd
Mitt tips, av egen erfarenhet från bruten handled.
Kunde inte cykla utan pga smärta.
Vet inte om det hjälper i ditt fall, men det är väldigt smidigt att använda.
Det finns liknande modeller som säkert är lika bra.
ALLSPORT DYNAMICS - OH2 WRIST BRACE
https://motocrossactionmag.com

kentbrockman

Aktiv medlem
Handledsstöd
Visar sig att tyngdlyftar-remmar snarare pressade handleden utåt och gjorde det hela ännu värre. Har byggt om hela cockpiten med vinklar och skit och till och med skruvat runt med sadelavståndet utan att få något att kännas vettigt. Jag tänker att jag struntar i alla desperata åtgärder ett tag nu och försöker göra det som är tråkigast av allt – vila mig i form. BLÄÄÄÄÄÄÄÄ.

kentbrockman

Aktiv medlem
Handledsstöd
Tack också för alla tips. Om någon har bra tips på övningar för att skaffa sig WRISTS OF STEEL och aldrig behöva oroa sig över handlederna igen – skriv gärna en rad :)

kentbrockman

Aktiv medlem
Handledsstöd
Köpte just detta skydd från Globalsport som Miklax tipsar om, plus att jag sprang iväg till lokala cykelbutiken och köpte handskar från Specialized med något slags hokuspokus-stöd mitt i handen. Testade kombon igår och det gick jättebra. Vurpade illa och klarade till och med det. Upplevde det som att handledsstödet absolut räddade mig (det vrider heller inte handleden som tyngdlyftarlindorna gjorde) plus att handskarna gjorde att mitt grepp var mer "rätt" vinklat och inte tenderade att vridas utåt som förut. Bra investeringar helt enkelt. Stort tack till alla för tips. Grail-handskarna från Specialized kan vara mitt tips vidare då till alla som har strul med handleder och händer. Jag har dessutom lagt in dagliga träningsmoment för just grepp och handled för att stå emot bättre i framtiden.

Handledsstöd
Du har inte fel vinkel på styret då? Jag är löjligt känslig för rätt vinkel, alltså böjgraden eller vad det heter. Är det för rakt får jag ont. Det handlar om några få graders skillnad på styren jag kan eller inte kan ha.

kentbrockman

Aktiv medlem
Handledsstöd
Jo, jag har rattat med vinklar som en tokig. Lite för mycket nästan. Men jag har nog hittat mer "rätt" med vinklarna och avstånden just nu än tidigare, och det är verkligen som du säger, det är några få graders skillnad bara, men det känns som natt och dag när det blir riktigt stökigt i skogen.

kentbrockman

Aktiv medlem
Handledsstöd
Jag var lite väl positiv över de där Grail-handskarna från Specialized. De gick sönder igår. Sprack i sömmen på utsidan ... på min andra tur ...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer