Handskar för cykelmeckning

niskabike

Medlem
Jag brukar använda nitrilhandskar (engångs) när jag meckar med cykeln. Men nu noterade jag att Biltema slutat sälja dessa. Vad använder ni för att skydda händerna från skit när ni meckar? Finns något annat prisvärt alternativ?

moros

Aktiv medlem
Inte så länge sedan samma fråga dök upp i en 10 år gammal tråd.

Laan84

Aktiv medlem
Man mekar utan handskar, sen äter man en grillad kyckling 🍗 och har rena händer 👍😁

det kanske är en skröna, men har hört att det var ngn gammal mek som gjorde så på tävlingshelger.

ErikvW

Aktiv medlem
Enda gången jag skulle bruka handskar är vid applicering av stora mängder fett eller vid meck på en "vanlig" cykel som har den där svarta skiten överallt som inte går bort vid handtvätt.

Snuten

Aktiv medlem
Har förresten märkt att engångshandskar både har blivit dyrare och svårare att få tag på under epidemin. Inte så förvånande iofs...

Jacke89

Aktiv medlem
Har engångshandskar när jag ska hålla på med kedjan. Annars inga handskar.

pratade med en bilmeck om just handskar, han sa att dom flesta kör nog utan handskar när dom skruvar bil.

moros

Aktiv medlem
Osynlig hanske funkar med bra, särskilt om man håller på med oljor eller annat med mycket partiklar i.
Köpte Raths PR88 sist och den är väl referens om man frågar de skitigaste gubbarna på vårt underhåll.

Gillar också sådan kräm så länge man vet att man inte skall hålla på med vatten. Verkar vara svår att hitta då jag aldrig vet vad jag skall söka efter. Tack för tipset, den jag har i dag börjar ta slut och har inte hittat den igen

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer