[Happy-autumn-ride]Norrköping 4 oktober 10:00 Nu uppdaterad med RR och bilder och även GPS

xc-mankan

Aktiv medlem
[Happy-autumn-ride]Norrköping 4 oktober 10:00 Nu uppdaterad med RR och bilder och även GPS
IMG_4010.JPG ht=483

På förekommen anledning, får jag väl då bjuda in till en trevlig hösttur:

Happy-autumn-ride Norrköping
Var: Lillsjöstugans parkering, karta: http://maps.google.se/maps/ms?ie=UT...943771127200853577.00044af8f12d424fccf01&z=15
När: den 4 oktober kl 10:00

Vi kör i lagom snackfart 3-4 timmar på i huvudsak stigar, typ ovan, efter ett par timmar tar vi en fika i Sörsjön så ta med kaffepengar. Där kan man även fylla vattenflaskorna.

Kommer att uppdatera med kartor den närmaste tiden men vi kommer hålla till i skogarna norr om Jursla mot Stocksjön-Sörsjön-Ågelsjön.

Senast redigerad av en moderator:

magnus

Medlem
Det där låter ju trevligt! Jag får se om jag kan få ihop det med familjelivet.

leggo

Ny medlem
KUL!

Om det inte ösregnar så är jag på.
Borde egentligen prioritera annat men detta måste man ju få vara med om. (Under regnfria förutsättningar som sagt)

/L...

Botul

Ny medlem
Bra initiativ!

Jag siktar på att följa med! Låter riktigt trevligt!

sjooons

Medlem
Jag är intresserad om det finns någon som har plats i bil el. dyl. från lkpg..

Botul

Ny medlem
Ser ut som en bra bana!

Ösregnar det inte gör jag ett försök att hinna med i tempot :)

desmo

Aktiv medlem
Planerigen på jobbet är sisådär. Just nu verkar det som att även jag kan vara med!

xc-mankan

Aktiv medlem
Laguppställning, hittills;

undertecknad
Stefan J
Stefan J (ja två st)
leggo, om det inte regnar
TREK-Mange
steam
Desmo, om jobbet tillåter
Botul, med regnreservation
sjoons
magnus

desmo

Aktiv medlem
Någon som tänker cykla från Norrköping till Åby denna stora dag?

Botul

Ny medlem
Desmo:

Jag cyklar ut från Norrköping. Läge att mötas upp kanske?

Jag har dock min regnreservation...ösregn så hoppar jag...mina kläder är för kassa...måste köpa nya!

desmo

Aktiv medlem
Botul: Då är vi nog i samma situation. Har inte heller några vettiga regnkläder. Men är kanske dum/sugen nog att köra ändå.
Men tycker definitivt att vi ska mötas upp om det blir åka av. Jag utgår från Resecentrum. Åka vid 9-9.15? Var funkar att mötas upp för dig?

Botul

Ny medlem
Klart man vill köra! Jag tror på strålande sol och cyklar även i duggregn...är mest ösregn jag reserverar mig mot!

jag utgår från Öster så vad sägs om att mötas vid max rondell 9.15? Kan ju höras här på fredag eller nåt och kolla av bara !

xc-mankan

Aktiv medlem
Var ute en sväng i eftermiddag och rekade. Bortsett från vissa surhål är skogen trots envist regnande i augusti och september förvånansvärt torr. Tänkte att vi bla skulle cykla här:
DSC03616.JPG ht=544

och här:
DSC03608.JPG ht=544

Väderprognosen, så här fem dagar innan, verkar lovande. Förhoppningsvis slipper vi det värsta ruskvädret.

Laguppställning nu i kväll:
undertecknad
Stefan J
Stefan J (ja två st)
leggo, om det inte regnar
TREK-Mange
steam
Desmo, om jobbet tillåter
Botul, med regnreservation
sjoons
magnus
Fredrik_S666 +1

Nu är vi tolv, bäst att förvarna Sörsjöns café...

BigPhil

Ny medlem
xc-mankan skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Vi kör i lagom snackfart 3-4 timmar på i
> huvudsak stigar...

Jag vill gärna var med, men .. vad är lagom snack fart? :-D

Phil

xc-mankan

Aktiv medlem
BigPhil skrev:
-------------------------------------------------------
> xc-mankan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Vi kör i lagom snackfart 3-4 timmar på i
> > huvudsak stigar...
>
> Jag vill gärna var med, men .. vad är lagom
> snack fart? :-D
>
> Phil

Vi ligger längst bak och snackar, kommer sen i fatt dom som inte vet vart vi ska...

Snackfart, betyder väl för mig att man tar de mer tekniska partierna i egen fart, väntar in alla vid vägval och snackar om hur kul det är på grusvägspartierna

Ludenben

Ny medlem
Hojhoj!
Som det ser ut i dag så kommer Ludenben och Skogsmulle oxå!

Botul

Ny medlem
Verkar bli riktigt mycket folk! Kul!

Desmo.....hur blir det? Ska vi träffas vid rondell vid max kvart över nio på lördag?

desmo

Aktiv medlem
Botul: Jajemän, rondellen vid max blir fint. 9.15. Check.

xc-mankan

Aktiv medlem
Från i eftermiddag:
DSC03615.JPG ht=544

Uppdaterad laguppställning:

undertecknad
Stefan J
Stefan J (ja två st)
leggo
TREK-Mange
steam
Desmo
Botul
BigPhil
Ludenben
Skogsmulle
Fredrik_S666 + 1 eller 2

Någon mer?

EDIT: uppdaterad laguppställning

c_shell

Ny medlem
Jag trodde att jag redan hade lagt upp ett post, men vi är två till som ska hänga med, kanske ifrån kungens rondell i norrköping 9:15 men om vi inte dyker upp, så ses vi på lillsjön.
/Oskar och Chantal

sjooons

Medlem
Jag måste tyvärr stryka mig ur laguppställningen, hoppas ni får det kul!

thowre

Ny medlem
Låter som om det är rolig runda. Jag kommer att vara på plats i morgon

leggo

Ny medlem
Har kollat upp vädret. Finns risk för någon skur men troligen inte värre än att vi torkar upp ganska snabbt efteråt i så fall. Däremot blir det nog ganska molnigt men med lite tur kan vi även få se solen en del.

/L...

Ludenben

Ny medlem
Hoj!
Hemma igen efter en trevlig Happyride med BRA uppslutning, tror det var 15 pigga Happyiter!
Tog några "sunkiga" mobilbilder==============================>

DSC00434.JPG ht=544

Ett och annat "surhål" passerades............
DSC00435.JPG ht=544

DSC00436.JPG ht=544

DSC00437.JPG ht=544

DSC00438.JPG ht=544

DSC00439.JPG ht=544

DSC00440.JPG ht=544

En riktig "Kempe"..............
DSC00441.JPG ht=544

DSC00442.JPG ht=544

Botul

Ny medlem
Härligt att komma hem efter en tung pizza och se lite sköna bilder!
Tack för sällskapet och arrangemanget!

c_shell

Ny medlem
Tack för en trevlig cykelrunda. Här kommer några bilder (svårt att få bra bild i skogen, det är de som fanns kvar efter vi fick raderar lite!).
lngrad.jpg ht=544

cyklanderad.jpg ht=544

fika_sjn.jpg ht=544

utfr1.jpg ht=544

utfr2.jpg ht=659

utfr3.jpg ht=544

utfr4.jpg ht=544

bigrock.jpg ht=544

dike.jpg ht=544

eftersnack1.jpg ht=544

eftersnack2.jpg ht=544

eftersnack3.jpg ht=544

eftersnack4.jpg ht=544

efterbad.jpg ht=725

(en bild av undertecknad efter ett oplanerad dopp i lillsjön!

xc-mankan

Aktiv medlem
Fina bilder, kul med så mycket folk! Lägger upp karta och bilder under morgondagen.

xc-mankan

Aktiv medlem
Jättekul att vi blev så många, tror jag räknade till 16 st. Vädret had vi ju oxå på vår sida, får hoppas hösten fortsätter så. Så här kommer mina "mobilbilder"

Förväntansfulla (?) cyklister vid Lillsjönsparkering
DSC03648.JPG ht=544

Det blev många fina stigpartier under dagen, visst det fanns surhål men det såg ofta ut så här:
DSC03617.JPG ht=544

Fredrik klättrar på Lillsjömilen
DSC03650.JPG ht=544

Stefan J i fin happytröja utmed Ågelsjön
DSC03654.JPG ht=725

"Happystandardbild" på väg ner mot Stocksjön
DSC03656.JPG ht=725

ett surhål passeras
DSC03657.JPG ht=544

DSC03660.JPG ht=544

grusvägen mot Stocksjön och solen värmer på ryggen
DSC03662.JPG ht=544

Sen in i skogen på stig som användes vid Kolmårdsbiken
DSC03664.JPG ht=544

-jamen, vart är dom??
DSC03718.JPG ht=725

DSC03667.JPG ht=461

DSC03668.JPG ht=544

På väg mot Ämtetorp
DSC03672.JPG ht=544

DSC03673.JPG ht=725

desmo tycker det är kul att cykla
DSC03674.JPG ht=565

om inte drivor, så åtminstonde en handfull med hagel. Vintern är på väg
DSC03676.JPG ht=544

Därför värmde kaffet vid Sörsjön extra gott
DSC03682.JPG ht=544

Straxt därpå möttes vi av den här synen. I veckan som varit hade man avverkat kring sjön Skomakaren. Och så får man ibland höra att cykling sliter på skogen...
DSC03685.JPG ht=544

Påt´igen
DSC03690.JPG ht=544

Full fart nedför, på väg mot Gransjön
DSC03694.JPG ht=544

DSC03696.JPG ht=544

DSC03698.JPG ht=725

I "parken" vid Hults Bruk
DSC03705.JPG ht=544

Avslutade med lite åkning i skidbacken Yxbacken, uppför dvs...
DSC03717.JPG ht=725

och så här körde vi
happyride081004.JPG ht=524

Fler bilder: http://picasaweb.google.se/xcmankan/Happyride#slideshow/
GPS-logg kommer.

Jättetack till alla som dök upp. Det här får vi göra om!

magnus

Medlem
Vad är väl en bal på slottet... Nåja, nästa gång då kommer jag med! :-) Fina bilder btw.

joebi

Ny medlem
Hoppas inte nästa tur sammanfaller med tävling... Jag vill också fika och sola...

Anders G

Ny medlem
Önskar att jag förljt med er istället för att tävla, körde sönder både mig själv och cyklen igår i Söderköping.

leggo

Ny medlem
Tack alla och i synnerhet Mankan för en grym tur!

Kompletterar med några fler bilder.
PA040715.JPG ht=544

PA040720.JPG ht=544

PA040717.JPG ht=544

PA040727.JPG ht=544

PA040731.JPG ht=544

PA040730.JPG ht=544

magnus

Medlem
PA040731.JPG ht=544

Var är det där någonstans? Finns det stigar som går på berghäller som det i bakgrunden?

xc-mankan

Aktiv medlem
Just det där är vid Lillsjön. Jodå det går nog att hitta lite hällåkning i övrigt oxå, tänker på ett parti ovanför Nedre Glottern bla...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer