Happy Easy med BAD!!! NU MED GRUM FILM!

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Nu tuggar väl gänget fram på blåa stigen. Skitkul var det. Herman och Gustav tyckte det var spännande att få cykla med "dina kompisar pappa". Speciellt Gurkan lär nog komma med fler gånger på Easy rides...

/oscar

Elin

Ny medlem
bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Jerry ska INTE dricka förrän han cyklat klart.
> Om han inte har egen akutmottagning med sig.

Hur var det egentligen med akutmottagningen, Bruse? ;)

(För er som inte var med kan jag berätta att Bruse ligger på aktuten med axeln ur led (?) och är hög på morfin :)

Senast redigerad av en moderator:

Nissen

Aktiv medlem
Elin skrev:
> (För er som inte var med kan jag berätta att
> Bruse ligger på aktuten med axeln ur led (?) och
> är hög på morfin :)

Och nu är då den stora frågan:

Kom silvertejp till användning för att stadga upp axeln under transporten till sjukvårdsinrättningen? ;-)

MangeP

Ny medlem
Detta axelurhopp skedde alltså på stigen mellan Hellas o Hammarby eller?
Hoppas att dom håller morfinhalten hög...

Kom ihåg:
Det är inte farten som dödar, det är smällen.

Eller som cowboyen skulle ha sagt:
It´s not the fart that kills, it´s the smell.

Tack Maria/Magnus/Bruse/... för en bra anordnad happyride.

Stampe

Ny medlem
Elin skrev:
> bruse skrev:
> > (För er som inte var med kan jag berätta att
> Bruse ligger på aktuten med axeln ur led (?) och

Aj aj aj, krya på dig Bruse! Hoppas det inte blir en lång konvalisens!

Fasen, är det nästan så att detta blev årets "Happy BBQ-ride"?

mk04

Ny medlem
Så var man hemkommen från Göteborg, väldigt smutt ordnad dag. Mums med rödvin också.
Hoppas det har gått bra för dig Bruse.

/Martin

MangeO

Ny medlem
Jodå, det var en riktigt lyckad tur. Kul cykling i trevligt sällskap, en orgie i punkor och avkörda kedjor + en axel trasig, mumsig grillkorv, och så en stunds avkoppling på Göteborg. Riktigt najs. Själv utmanade jag ödet genom att försöka mig på att dansa lite salsa ikväll, men varken benen eller huvudet var riktigt med på noterna. (Någonting säger mig att stigcykling är helt fel sorts träning om man vill ha snabba och smidiga ben som lämpar sig för dans.) Och klok som jag är så bestämde jag mig för att skippa turen ner på stan och Midnattsloppet, nu vill mina ben VILA, och det ska de få göra.

Tycker dessutom att tjejerna förtjänar en hel del credd för att ha kämpat så väl i stöket på cyklar som antingen hade fjongiga hoppstyltegafflar, tunna och hårda däck, eller t o m båda delarna.

Anyway, en lyckad dag. Jättebra initiativ, Maria! :-)

MangeO

Ny medlem
Elin skrev:
> (För er som inte var med kan jag berätta att Bruse ligger på aktuten med axeln ur led (?) och

Kan med andra ord bli en intressant RR om vi låter Bruse skriva den. Limegröna elefanter jonglerandes med chockrosa slanggurkor samtidigt som de dansar can-can på sina enhjulingar?

mk04

Ny medlem
En bild...

Bilagor

• Image1.png
    Image1.png
    745.8 KB · Besök: 13

Jerry

Aktiv medlem
Tack alla för en super ride. Särskilt tack till Maria som kom på denna förträffliga ide och även shoppade korv, bröd och lite annat livsnödvändigt. Och tack för guidningen Bruse. Mycket trevlig stig blev det. Roligt med lite nya ansikten - hoppas få se er i skogen igen snart.
Kul också att träffa Fjärdebrunn med kids på stigen. Bra fart på dom grabbarna!
Alltsammans avslutades med en förträfflig afterbike på Göteborg i Hammarby Sjöstad.
Jädra otur med Bruses krasch. Jag låg alldeles efter Bruse på traktormakt när det skedde. Jag såg aldrig själva vurpan eftersom Bruse försvunnit ur sikte runt en krök. När jag kom fram till honom så log han redan och hade ont på stigen. Axeln urled gör föbålt ont hopppas att det läker väl nu och att vi snart får se dig på stigarna igen.

Monglo

Aktiv medlem
Tack för en superhärlig dag allesammans! Ni är så himla goa o snälla. Måste försöka köra sönder min kedja jag oxå så att jag kan testa om jag kan laga den nu efter alla visningar :)

Roligt att få träffa lite likasinnade tjejer oxå. Man blir så glad så det killar i öronen. Möjligheterna på hur mycket kul man kan hitta på är ju snudd på oändliga. Hoppas vi blir ännu fler nästa gång!

Bruse, tack för en excellent guidning. Bättre grill- och badplats får man leta efter. Hoppas det går bra med axeln! Jag röstar för omedelbar fastoperation. Det blir bara en neverending story som slutar med operation i alla fall.

I natt ska jag drömma om att jag gör ett sånt där snyggt hopp över gråsuggan som Ville gjorde idag. Vackert!!!

Tack tack tack igen.

/Maria

SixSixSIx

Ny medlem
Bruse och Jerry kan nu träffas och kolla varandras ev ärr och skador, skryta lite om vem som vurpade hårdast...kommer att bli perfekt! Ser man fram emot ;)

bruse

Aktiv medlem
Hemma, inte gjorde akuten nåt. Det gjorde jag själv.... Men fyfan va äkligt det är på sös. Blodiga kompresser på golvet som ingen plockade bort, nedbajsade toaletter. Ett paradis för bakterier.

Axel ur led, men den var av som den polska läkaren sa. Begrep inte ett skit vad hon sa. Så plopp hoppa den i igen. Då slkulle de röntga igen. Tog 3 timmar....

bruse

Aktiv medlem
Vem tog hand om min hjälm?

Lisa, hoppas Salsan mår bra å trivs hemma hos dig. Den står väl säkert? Ring imorrn/idag söndag 070-762 57 48, för en "dejt". Tack för hjälpen.

Tack alla för ert engagemang och omvårdnad. Det var gôrsnällt av er att hjlpa mig. Flåt om jag var grinig, men det gjorde så jävla ont! Fick mer morfin än vad de brukar ge. Hemsk smärta i 4 timmar.

hu så jobbigt att skriva med bara vänstern, å använda musen med vänstern.

cruxet

Aktiv medlem
Ja en riktigt fin tur var det, kul med bad och ordentlig mat för en gång skull:-)

Jag ska försöka klippa ihop lite film och lägga ut snart.

Krya på dig Bruse

Monglo

Aktiv medlem
På den här kinesiska kvalitetscykeln borde man ju kunna reparera kedjan ganska många gånger innan den blir för kort.

Bilagor

• DSC00577 (Small).JPG
    DSC00577 (Small).JPG
    85.3 KB · Besök: 12

Road_Runner

Aktiv medlem
Korv och öl till lunch tackar (jag o namn är värdelösa ihop) han som bjussade på en öl.
Och det var ju en riktigt trevlig tur total tid 11 timmar =)
krya på dig bruse vi måste ju ha en stigfinnare med oss o grattis till morfinet ;-)
filmen väntar vi otåligt på.
fjärdebrunns grabbar hängde ju på riktigt bra ju.
japp ett suveränt sätt att tillbringa en lördag på helt enkelt.

Lite bilder från dagen.

http://www.pixbox.se/alb523679

MangeO

Ny medlem
bruse skrev:
> Hemma, inte gjorde akuten nåt. Det gjorde jag själv.... Men fyfan va äkligt det är på sös.
> Blodiga kompresser på golvet som ingen plockade bort, nedbajsade toaletter. Ett paradis för
> bakterier.

Den svenska sjukvården av idag. Var glad att det inte var någonting livshotande. Hur blir det med cyklingen framöver då? Übertekniskt med bara en hand på styret? Fått några förhållningsorder från farbror doktorn?

bruse

Aktiv medlem
Förhållningsorder? sjukgymnast, återbesök om två veckor. Det var ju inte de mest informativa eller trevliga personalen på akuten. Småtykna hela tiden.

bruse

Aktiv medlem
Känns riktigt bra idag. Inte ens verk av något slag, bara lite öm när jag rör armen. Går med en slynga, så jag får göra allt med vänstern. Bra träning. Imorrrn ska jag jaga tid till sjukgymnast.

Fick två citodon när jag åkte hem inatt, men har ju inte ont alls! Men fick recept på en kartong, bra å ha hemma. Lite förvånad att jag inte har det minsta ont. Så jag hoppas på det bästa.

Tack för alla lyckönskningar. Var rätt grinig inatt, ingen mat på 10 timmar, förutom en snickers. Blodsockret var nere i tunnelbanan nånstans.

Så jag hoppas på SSSM07....

bruse

Aktiv medlem
Lite bilder från mobilen

kedjemek 2 av 47... redan innan start
DSC00557.JPG ht=544

badnymfer
DSC00562.JPG ht=544

rajdens coolaste: Fjärdebrunns fyra- och femåring!
DSC00563.JPG ht=544

så här snugg bli man efter tre timmars morfin
DSC00570.JPG ht=544

nisseson

Aktiv medlem
bruse skrev:
> Så jag hoppas på SSSM07....

Jag klota och bröt underarmen en kvart före start på SSWC06 den 19:e augusti förra året och körde ju likväl SSSM06 sista september, så det borde ju gå ;-). Vi som kör SS är av hårt virke...

Krya på dig!

Mickelino

Ny medlem
En klar förbättring!! ;-) (syftar på sista bilden, något att skrämma småbarn med...) Men, skämt åsido, krya på dig mannen!

Miche

Ny medlem
Krya på dig bruse! Och slarva inte med sjukgymnastiken bara, råkade själv ut för ungefär samma grej förra året.

bengt

Ny medlem
så här snugg bli man efter tre timmars morfin

Är det alltså Bigmollo? E han inte i frankrike i en annan tråd?

Goofy

Medlem
Fjärdebrunn!

Vad cyklar dina grabbar på för cyklar??

Har själv en fyråring som skulle göra allt för att få följa med över stock och sten.

/Stefan

F.M.A

Ny medlem
Skön film! Ser ut att ha varit en trevlig tur. Synd med skadan bara. Hoppas att reh går bra och att den läker snabbt!

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Goofy skrev:
> Fjärdebrunn!
>
> Vad cyklar dina grabbar på för cyklar??
>
> Har själv en fyråring som skulle göra allt för
> att få följa med över stock och sten.
>
> /Stefan

En Merida Dakar (20")
Cykeltest+015.jpg

En Kona Shred2-0
IMG_1156.jpg

En Cube Team 200
IMG_1173.jpg

De kan nog vara lite stora för en fyraåring. En 16" BMX skulle nog vara bättre. Sierras, som brukar säljas hos Team Sportia för ca en 1000-lapp är perfa att starta med.

De här cyklarna spänner från dryga 3000kr till 6000kr och passar från ca 120cm längd och lite koll på handbromsar.

Det är testriggar som de kör för Happys räkning. Pappa filar på en testartikel. Riktigt bra på olika sätt alla tre.

Nissen

Aktiv medlem
Härlig film, jag blir cykelsugen direkt!

Bruse såg grymt sne ut på slutet. Jag blev nästan rädd av att se honom på videon... ;-)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer