Happy Ride: 3 Januari - Göteborg

Leo

Ny medlem
Dags för första Happymtbturen år 2004!!!

Det gäller att passa på medans vädret är fint, eller hur? ;-) På lördag ska det bli kanonväder igen, solsken och några minus. Vad sägs om en cykeltur i skogen då? Tid blir nog klockan 11, var vi ska köra är inte riktigt spikat än. Det kan bli Delsjön eller kanske Sandsjöbacka?!

Exakt tid och plats meddelas nog imorgon kväll. Häng med!

/Leo

ps. På söndag ska det återigen bli nederbörd och mildare, men lördag ser bra ut:

Dick

Ny medlem
Jag och Patric körde en helt fantastisk 3 timmars tur i Sandsjöbacka idag och gör gärna om det imorgon. Vi utgår från rastplatsen bakom Shellmacken i Sandsjöbacka 10.30 och kör ca 3 timmar.

Fler bilder på hur det kommer att se ut imorgon hittar du här

//Dick

Obed

Aktiv medlem
Missade Happy ride med tid och plats trots att jag var ute i god tid, så jag beslutade att cykla slälv men då slutade även frihjulet att funka. Fick gå hem. Trippelmiss kan man säga. Ibland vill det sig inte.

Pelle Hå

Aktiv medlem
Aj aj aj, synd Obed! Var det pga kylan som frihjulet strejkade tror du?

Vi hade iaf en alldeles... alldeles underbar tur i skogen. Snötyngda träd och kvistar som smekte oss över ansiktet när vi kom farande utmed stigarna. Mycket is, och ett alldeles lagom lager med snö.

Årets bästa tur hittills! =)

SebbeK

Aktiv medlem
Vi här i Borås hade också en liten Happyride.
Jag, plus 6st till från klubben (Ymer) trotsade kylan och tog en tur på ca 2h.

Tack, Anki & C:O, för en trevlig tur! Trots att det inte blev så många vurpor....

/Sebbe

Member of non-dubbdäck generation

Fisken

Ny medlem
Näääää...???!!
Har ni så där mycket snö i Göteborg???
Ha! Helt otroligt! Här åker jag 80 mil norrut och får är en massa får en massa is medan ni där nere sitter med snön!

/Fisken

Leo

Ny medlem
Ja, trots att det var svinkallt(med Göteborgska mått mätt), ca -6C kanske, så var det riktigt kul! Vi var ute och slingrade runt i sandsjöbacka i 2.5 timma. Stötte på två andra cyklister som kände igen oss, Dieter och Russel tror jag det var - mitt minne för namn är inget vidare. :-) Välkomna att haka på nästa gång vi ska köra! Denna gången var det bara jag, Dick, Patric och Pelle Hå som körde - var var alla andra? ;-)

Obed: Synd att du missade oss, vi startade från Shell Sandsjöbacka, rastplatsen där är perfekt påfart till de bästa stigarna utan transportsträckor. Vi brukar ofta köra därifrån, men ibland blir det ju från Sisjöns badplats där du nu befann dig.

Här kommer lite bilder från dagens utflykt! :-9

<http://leo.happymtb.org/040103/>

/Leo

anki

Aktiv medlem
Impad över att du höll dig på julen Sebbe! Det hade inte jag gjort utan mina 296:or...

Trodde ärligt talat inte att det var nån mer än Nilebiker som skulle dyka upp när termometern visade på -10 när vi skulle ge oss ut - men det finns onekligen gott om stollar i klubben *S*

Det var en kul tur - lite småkallt om tårna, och en annorlunda upplevelse på vinterhojen - om man säger så... Hittar du nån kortare styrtapp så hör av dig. Synd att du vek av hemåt det sista - du missade fikat hemma hos oss efteråt.

Nästa helg är jag o gubben uppe i Falun på förbundets tränarsymposium, men det är samma tid o plats som gäller ändå om du känner för att hänga på igen. Nicke är hemma o Bååtharna skall köra också i alla fall.

Tobias/Frost

Aktiv medlem
Fan... otroligt feta tummar upp för flera av de vinterbilderna Dick o Leo... mkt inspirerande och lockande att få se dessa... verkligen stort :Db

Dick

Ny medlem
Jag som hade gått in lite i tristessens dunkla skrymslen. Stigarna började bli lite tråkiga, leran lerigare än förut och bergen slipprigare än någonsin. Då kommer snö och kyla vilket tidigare varit min största fasa som cyklist men icke längre. Jag har sett ljuset, dubbdäck ger verkligen en ny dimension till cyklingen, helt i klass med pannlampa. Nu kan jag nästan inte bärga mig innan jag får tillfälle att kombinera dessa!

här kommer några bilder från dagens epic.

//Dick

Hogge

Ny medlem
Det ser ju onekligen trevligt ut..
Jag får nog skaffa mig ett par dubbdäck, verkar ju som vintern kommer att stanna ett tag och jag känner inte för att vänta till våren.
Men det finns väl inte några däck kvar hos handlarna...får leta på Måndag.

Trailmaster

Aktiv medlem
Man lägntar verligen ut när man ser dessa bilder.
Jag var ut och testa hemmavid på fredagkväll för att se hur det var med snö o kyla och tur va det för det tog inte mer än tio min förän bodyn frös i friläge
en föld av höstens myckna tvättande, så det blev promenera hem och plocka isär torka osmörja in.
Blir nog en ny test idag söndag.
Gerry

fredrik/gbg

Ny medlem
jaha. det verkar alltså som om man skulle vara tvungen att köpa ett par däck med spik i, annars blir man väl helt avhängd när våren och barmarken kommer. Barmarken kan väl iofs anlända snabbare än man anar

Pontus

Ny medlem
Går bra att köra med vanliga däck, för det mesta iaf. Om det fryser och smälter om vart annat så blir det säkert värre men än så länge funkar det bra med dubbfritt i skogen.

Pontus/också gbg

Trailmaster

Aktiv medlem
Jag var ute en tur i vättle igår och testade och det gick alldeles utmärkt utan dubb dock får man se upp med is speciellt då den är dold under snö
men det var besvärligt att cykla på lederna då folk har gått där och alla trädgrenar som hänger snötyngda över spåren svårt också att hålla snön borta från spd-pedalerna.
Gerry

M

Mangan

Guest
Hej,
Vilket härligt gäng! Jag letar cykelkompisar. Får man hänga på någon gång? Jag är dock ingen stjärncyklist...
//Magnus

Leo

Ny medlem
Jadå, alla är välkomna, men lite "stigvana" är bra att ha för det är ofta rätt stökiga stigar vi ger oss ut på. ;-)

/Leo

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer