Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
http://happyride.se/forum/lasvart/bossjo sa:Vart har läsvärt tagit vägen? saknar alla mekguider
Supertramp sa:Test kursiv text
Rattnalle sa:me.I.am sa:JohanA sa:Kikar på att förändra textradernas längd. Satta ihop en skiss på ändring för desktop (när ni ser högerspalten med en annons och rutor för kalender och köp & sälj):
Överst: som det är nu, 880 pixlar för texten, textstorlek 14
Nedre: begränsat bredden till 675 pixlar + minskat textstorleken till 13 pixlar.
Vad tror ni?
Jag besväras inte av nuvarande bredd (det kanske inte är så många som gör det egentligen), men där böjer jag mig för majoriteten.
Men textstorleken röstar jag för att den nuvarande behålls.
Jag röstar också för nuvarande. Annars kommer texten att bli för liten på 90% zoom och allt annat för stort på 100 % ;-)
fhloston sa:Håller med att om att det är bra att ni lyssnar och justerar.
En sak jag skulle vilja ändra, är radavståndet i artiklarna. Det är mycket större än i forumet... Även forumets radavstånd skulle kanske minska en aning? Utan att ha en aning, kan det vara radavståndet som gör forumet lite jobbigt? Vad var det förut?
Ok, då är jag med, men Ny iconen borde va mindre och mindre synlig, det skulle va mer behagligt då.jomper sa:Den funkar precis som förut, dvs om du backar tillbaka så kommer den inte uppdateras eftersom sidan inte laddas om, men om du laddar om sidan så försvinner ikonen (om ingen skrivit nya inlägg under tiden). Klicka på själva ny-markeringen så hamnar du på det äldsta olästa inlägget.
GustafH sa:fhloston sa:Håller med att om att det är bra att ni lyssnar och justerar.
En sak jag skulle vilja ändra, är radavståndet i artiklarna. Det är mycket större än i forumet... Även forumets radavstånd skulle kanske minska en aning? Utan att ha en aning, kan det vara radavståndet som gör forumet lite jobbigt? Vad var det förut?
Mindre radavstånd påverkar ofta läsbarheten negativt. Med färre antal tecken per rad (som på mobil) funkar det att ha mindre radavstånd men i desktopvarianten, med 135(!) tecken per rad (optimalt för effektiv läsning är 60-75), måste man egentligen ha större radavstånd, det ger ögat mer plats att fokusera enbart på de bokstäver som står på den raden.
Mange. sa:Allt ser mycket bättre ut nu än i morse =)
Saknar fortfarande att veta vilken tråd jag läser i för stunden, har man flera flikar uppe samtidigt med trådar man valt som intressanta blir det lite lurigt.
fhloston sa:Kanske så, jag använder mobilen till 99%.
me.I.am sa:
Jag lägger mig inte så mycket i debatten kursivt eller ej. Men hur missar man att det är citat med en rätt blaffig linje till vänster om citaten?
Supertramp sa:me.I.am sa:
Jag lägger mig inte så mycket i debatten kursivt eller ej. Men hur missar man att det är citat med en rätt blaffig linje till vänster om citaten?
Inte så att man "missar" det men det är enklare och snabbare att läsa igenom en tråd när ny text sticker ut på ett tydligare sätt.
Mange. sa:Allt ser mycket bättre ut nu än i morse =)
Saknar fortfarande att veta vilken tråd jag läser i för stunden, har man flera flikar uppe samtidigt med trådar man valt som intressanta blir det lite lurigt.
Den nedtonade looken är definitivt bättre.JohanA sa:Vilket färgtema använder du?Henrik_E sa:Mer gnäll: "Ny"-indikatorerna är för prominenta.
Skiss på nedtonad rödfärg för det beiga temat:
+1 blev mycket bättre!Kung_Gustaf sa:Det blev skitbra att ta bort ramarna runt knapparna i inläggen. Bra jobbat!
Om du klickar på datumet kommer du väl till sista sidan (dock kommer du även till sista inlägget och inte överst på sidan)?Jonte H sa:När man surfar från mobilen så kan man inte gå till sista sidan i en tråd från forumsidan utan man måste öppna tråden först?
BojanB sa:Måste vara blind! Hur ändrar jag färgtema?
GurraG sa:För många linjer