[Happy uppdateras] - Måndag morgon jobbar vi

Henrik83 sa:
Snyggt att ta tillbaka trådtiteln, men varför denna fascination för fet stil? Det valda typsnittet gör sig inge vidare i fet stil + att det bara skäl fokus från brödtexten. Sen vill jag fortf. slå ett slag för att placera klockan direkt efter användarnamnet.

Varför vill du flytta klockan? Är jätte smidigt att ha den avskiljd åt sidan.
När jag öppnar många flikar tex och ska skummaigenom tittar jag på tiden för att avgöra vad som är relevant (uråldrigt lr hyfsat aktuelt) då är det enklare att sortera med designen som den är nu.

Jag kan ju tycka att en mer intuitiv avgränsning är att tona ner det som är mindre viktigt, alltså metadata som när, vem och i vilken tråd, och framhäva det som är viktigt, innehållet i inläggen. Men det kanske bara är jag som är konstig.

Rattnalle sa:
Jag kan ju tycka att en mer intuitiv avgränsning är att tona ner det som är mindre viktigt, alltså metadata som när, vem och i vilken tråd, och framhäva det som är viktigt, innehållet i inläggen. Men det kanske bara är jag som är konstig.

Förmodligen :)

Kan hålla med om att det är lite bakvänt att det är det egentliga innehållet som just nu inte är i fetstil istället för tvärtom. Men å andra sidan tycker jag att det funkar.

Skulle bli väldigt jobbigt om innehållet skulle vara i fetstil eller liknande. Texten hittas enkelt av ögonen som det är tycker jag, och vill man ta ett snabbt ögonkast på klockslag eller vem som skrivit så är det enkelt för att det sticker ut.

Rattnalle sa:

Vem är ju bland det viktigaste. Ibland viktigare än vad.

En tråd blir ju oftast roligare när skojiga människor skriver i den. Oavsett vad de skriver. Att snabbt kunna se när t.ex. jag skrivit i en tråd är ju jätteviktigt för många forumbesökare.

Det vore magiskt om det gick att välja mellan att dölja användare och tråd. Men jag har för mig att det var svårt att bygga något som döljer trådar?

fhloston sa:
JohanA sa:
Vi testar att flytta ner Dölj till knappraden

Bra tycker jag, som typ aldrig dölja någon. MEN det kan möjligen göra det otydligt VAD man döljer?
hide.PNG

Nej, jag tryckte inte på ok :)

Nu när vi ändå håller på och ger en massa konstruktiv kritik; Skulle det vara möjligt att få en lista på trådar där man själv har postat?
Det går rent tekniskt om man letar upp ett eget inlägg och klickar på användarnamnet. Det jag eftersöker är att man kommer åt denna lista från sin egen profilsida.
Det här är ju inget som är nytt för Happyride men lika bra att ösa på med förslag medan det finns lite momentum tänker jag.

Det mesta börjar blir bra nu, så tummen upp!

Jag anser fortfarande att den röda (i nostalgibruna färgtemat) "Ny"-knappen ska göras mindre och blekare, så den inte lyser så.

Sen är det på mobilen alldeles för svårt att klicka rätt mellan trådtiteln (som leder till första inlägget på första sidan av tråden), "Ny"/datum"-raden (som leder till sista inlägget på sista sidan av tråden), och trådtiteln på raden under (som leder till helt fel tråd!).
Jag hamnar fel ungefär hälften av gångerna, även när jag är jävligt försiktig och siktar noga. Har aldrig problem med sånt annars, så jag misstänker att klickzonerna överlappar varandra eller att det är nåt liknande problem.
Hade jag fått bestämma hade mobilversionen sett ut som desktop-versionen, med allt på en rad, i stället för delat på två rader. Då hade förmodligen detta varit ett ickeproblem, eller ett mindre problem.

Klockan har väl i princip, eller kan ges, statisk bredd. Det skulle därför kunna ligga framför användarnamnet. Fast jag bet inte om det lir bättre så.

Jag måste bara ge en stor Kudos för den snabba utvecklingen! Jag ser inte exakt vad ni ändrar men totalintrycket är bättre och bättre.

bra bra, nu hoppar inte menyn fram när man scrollar upp heller

tycker det är lite skrikigt med fetstil och versaler iofs, det är inte mer lättläst med versaler som många verkar tro, t ex min projektledare som inte verkar kunna skriva på något annat sätt :) och det är inte snyggare heller för den delen

JohanA sa:

Jag kopplar den till inlägget där, inte användaren. Så nja. Men eftersom jag inte heller använder funktionen kan det vara skit samma.

Luthman Photography sa:
Rattnalle sa:

Vem är ju bland det viktigaste. Ibland viktigare än vad.

En tråd blir ju oftast roligare när skojiga människor skriver i den. Oavsett vad de skriver. Att snabbt kunna se när t.ex. jag skrivit i en tråd är ju jätteviktigt för många forumbesökare.
Så kan man ju förstås tycka. Men användarnamnet tycker jag ser OK ut. Trådtiteln däremot verkar vara någon sorts dubbel fetstil i större typsnitt och det ser inget vidare ut. Särskilt kasst på mobilen där behovet av att se trådtiteln i varje inlägg är ganska litet, eller sitter ni och öppnar flera inlägg i flikar på mobilen?

Skulle det vara möjligt att låta även tidsstämpeln, inte bara användarnamnet, få följa med vid citeringen?
Ibland citerar folk något inlägg som finns flera sidor bak i tråden och utan tidsstämpel är det krångligt att leta sig tillbaka till originalinlägget, speciellt då den citerade användaren kan ha hunnit skriva massor av inläggen emellan.
Det citerade och originalinlägget är ju inte heller alltid detsamma =)

Alternativt infoga en länk till originalinlägget vid citering, det vore snäppet bättre.

Bra jobbat med att implementera alla önskemål så snabbt, blir snyggare och snyggare.

Som exemplet nedan men med tiden på rätt plats, JohanA skrev idag kl xx.xx:
JohanA idag kl. xx.xx sa:

Riktigt bra jobbat! Ni som jobbar med sajten ska ha mycket beröm för att ni lyssnar på användarnas feedback. Bytet till det nya utseendet kunde knappt ha skötts bättre. Att alla användare inte är nöjda med allt ligger lite i sakens natur, men nu har ni fixat de stora sakerna.

Nu börjat det se jättebra ut!
En liten detalj:
När långa rubriker radbryts och det finns en markering "Ny" bredvid rubriken så borde vänsterjusteringen på andra raden ligga i linje med översta raden. Ser lite fult ut annars tycker jag.

Exempel:
Screenshot_2016-02-03-18-48-45.png

Senast ändrad:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
Undrar vad som händer om man citerar så många gånger att indraget blir större än skärmbredden. Imploderar happy då?

Om jag känner dig rätt kommer vi snart att få veta det
Hur tänker du nu?

Jag gör en extrapolering av din karaktär
Fattar inte vad du pratar om...

Det kanske inte är helt uppenbart, men torde vara en rimlig slutledning utifrån kända fakta

me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
Undrar vad som händer om man citerar så många gånger att indraget blir större än skärmbredden. Imploderar happy då?

Hur tänker du nu?

Det kanske inte är helt uppenbart, men torde vara en rimlig slutledning utifrån kända fakta
V
a
d
s
ä
g
s
o
a
t
t

... snabba på det här lite?

Lulle sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:

Hur tänker du nu?

V
a
d
s
ä
g
s
o
a
t
t

Supertramps batteri kommer att ta slut innan försöket är klart!

När citeringsradera bygger på bredden så radbryts de citerade inläggen automatiskt, så när antalet citeringar ökar borde inläggsmängden gå mot oändligheten...? ?

fhloston sa:
Lulle sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:

Hur tänker du nu?

V
a
d
s
ä
g
s
o
a
t
t

Skynda skynda!

trib sa:
Riktigt bra jobbat! Ni som jobbar med sajten ska ha mycket beröm för att ni lyssnar på användarnas feedback. Bytet till det nya utseendet kunde knappt ha skötts bättre. Att alla användare inte är nöjda med allt ligger lite i sakens natur, men nu har ni fixat de stora sakerna.

+1

Lulle sa:
fhloston sa:
Lulle sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:

Hur tänker du nu?

V
a
d
s
ä
g
s
o
a
t
t

Skynda skynda!
Spänningen är ooooolidlig! :-)

Lulle sa:
Lulle sa:
Lulle sa:
Lulle sa:
Lulle sa:
Lulle sa:
Supertramp sa:
Lulle sa:
fhloston sa:
Lulle sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:
me.I.am sa:
Supertramp sa:

Hur tänker du nu?

V
a
d
s
ä
g
s
o
a
t
t

Skynda skynda!
Spänningen är ooooolidlig! :-)
E
x
t
r
e
m
t

Grymt jobbat med nya sidan och imponerad över hur lyhörda ni är.
Det är lite spännande att uppdatera sidan då den ser bättre ut för varje gång.

Ett förslag för att lugna ner intrycket lite, tona ner rubrikerna i inlägget med 50%

ny_sida_01.jpg

Tillbaka
Topp