[Happy uppdateras] - Måndag morgon jobbar vi

H. sa:
Ny-flaggan är bra när man är inne i en tråd, men i inläggslistan går det knappt att urskilja den längre. Kör svarta temat på mobil.
Instämmer. Blev lite väl diskret så att det är svårt att få en snabb överblick över vad som är nytt. Min första tanke var att alla hade dött och inte skrivit alls sen senast :-)

Henrik83 sa:
eketjall sa:
eketjall sa:
JohanA sa:
Skiss på inverterad [NY] flagga...
Mycket bra!
Jag ångrar mig lite.
Nej, känn efter igen.
Hur mycket jag än egentligen gillar den inverterade NY-flaggan så funkar det inte för listan i mobilvyn (förutom med brun-temat)
Screenshot_20160205-132354.png

Åkerström sa:
Jag kan inte ändra färgtema, när jag bytt i menyn och går tillbaka till forumet växlar den tillbaka till standardtemat igen.
Är det jag som gör fel eller är det fler som har samma problem?

Samma här, har provat i firefox, explorer och chrome, funkar inte

jag har gett upp, enklast så :-)

Problemet (just nu tnr051421) med nyflaggan är att:
* den har samma färg som texten till höger om den: nu sticker den ut för lite, man måst "läsa" texten för att se den.
* Texten till höger om nyflaggan tar nyflaggan plats om det inte finns någon nyflagga. Man måste som sagt ovan läsa texten för att se att det faktiskt är en nyflagga
* alla klickbara element på sidan byter färg eller annt "on mouseover", det gör inte nyflaggan och skickar då signalen att den inte är "klickbar"

Förslag:
* "Lagom" olika kulör på nyflagga och text, den ska synas utan att skrika...
* "antal-texten" ska inte flytta på sig beroende på om det finns nyflagga eller ej

JohanA sa:
TBone > Vilken enhet använder du och vilket färgtema?

IE11 på win7. Färgtemat är "default" då det inte går att ändra. (upptäckte nu att jag dessutom inte kan "placera bild", det häder inget)

Bilagor

• Capture.PNG
    Capture.PNG
    5.6 KB · Besök: 47
TBone sa:
JohanA sa:

IE11 på win7. Färgtemat är "default" då det inte går att ändra. (upptäckte nu att jag dessutom inte kan "placera bild", det häder inget)
Ser ut som du har så smalt fönster att mobilvyn visas. Jag gjorde precis en ändring där så man får tillbaka den större ny-flaggan.
Men ökar du fönstrets storlek så bör det bli en rad för varje foruminlägg.

Tjena! Jag gillar skarpt att de sker förbättringar varje dag här på forumet. Ingen enkel match att tillfredsställa hälften av Sveriges mest kränkta män samtidigt, men hittills ser det ut som alla tweaks sen nylanseringen varit helt rätt ute. Jag har själv jobbat med digital design/UX/avnädbarhet i 15 år och vet hur svårt förändring är, men förändringsobenägenheten på Happy tar hem alla pris. Det är fan värre än varje gång Facebook designar om. Men det glada i kråksången är att om 1 mån kommer man inte komma ihåg hur det såg ut tidigare. Besparar er min egen input då det verkar fortskrida fint utan den, även om det skulle vara ett drömprojekt att få fria händer att designa om Happy. Ville bara säga att ni gör ett bra jobb. Over and out.

JohanA sa:
TBone sa:
JohanA sa:

Ser ut som du har så smalt fönster att mobilvyn visas. Jag gjorde precis en ändring där så man får tillbaka den större ny-flaggan.

Men om man ökar fönstrets bredd så blir raderna i foruminläggen väldigt långa, det är därför jag har fönstret "smalt".

(Nu noterar jag dessutom att det är betydligt större tecken i "skrivainläggtextboxen" än i forumet: det gör att man ser väldigt lite av den texten man skriver/citerar utan att scrolla.)

TBone sa:
JohanA sa:
TBone sa:
JohanA sa:

Men om man ökar fönstrets bredd så blir raderna i foruminläggen väldigt långa, det är därför jag har fönstret "smalt".

(Nu noterar jag dessutom att det är betydligt större tecken i "skrivainläggtextboxen" än i forumet: det gör att man ser väldigt lite av den texten man skriver/citerar utan att scrolla.)
Även det är en anpassning för mobiler. Iphone zoomar annars in sidan.

Det blir bättre och bättre, bra med nya flaggan!
En grej som skulle göra texten bättre vore om den spärrades ut en aning, Nu är flimrar den en del. Det skulle funka bättre mot det valda radavståndet också.

Tyvär måste jag gnälla lite nu:-( tycker gammla "ny" knappen var bättre.
Jag använder chrome på android mobil där jag upplever problem att träffa knappen för träffytan är svårare att hitta nu. Kommer oftast till tråden under.

Edit. Måste tilläga att ny är snyggare och inte skriker lika mycket.

Senast ändrad:
Är det tänkt att https ska fungera på happyride.se?
Får upp certifikatvarning när jag försöker. Cerifikatet pekar på *.alpinefans.com och inte happyride.se

Nej, det ska inte funka i nuläget. Den lösenordsskyddade sidan du kommer till var en som innehöll lite adminverktyg för länge sedan.

Men nu börjar ju Google bli elaka mot sidor utan kryptering..

Äsch, den förra Ny-flaggan var lätt snyggare och gav föredömlig lätt översikt över vilka trådar som var nya. Nu börjar det snart se ut som gamla Happy med bara ren text..

aha.... Ny-flaggan är ny :) det är mycket bättre nu!!

Men... när man klickar på Ny-knappen så hamnar man inte nederst på sidan!? Ska det vara så? Man borde hamna längst ner tycker jag

Man ska scrollas ner till inlägget som är nytt, inte bara på rätt sida. Men har upptäckt att chrome på ios och chrome på android har problem med att scrolla ner på sidan. Vad använder du för någon enhet och webbläsare?

Finns det verkligen inget sätt att tvinga fram exakt samma utseende på listsidan på mobilen som på datorn? Jag vill ha enradigt och zoombart även i mobilen! Skitsvårt att få överblick annars! :(

F.ö snyggt med lite färg i form blått på användarnamnet i inläggslistan (bruna temat). Skulle inte de kunna få följa med in i inläggen? Nu smälter användarnamnet ihop en del med rubriken. Med lite färg så blir det tydligare vem det är som skrivit. :-)

mikipedia_ sa:
...
Jag använder chrome på android mobil där jag upplever problem att träffa knappen för träffytan är svårare att hitta nu. Kommer oftast till tråden under.
...

Om man låter rubriktexten också peka på gotonewpost så blir det mer träffyta.
Det man tappar är direktlänk till första inlägget men hur ofta vill man gå till första inlägget i en tråd som man följer? Väldigt väldigt sällan vill jag hävda. Jag trycker oftare fel och hamnar på första inlägget när jag vill till det senaste i vart fall. Och måste man absolut gå till första inlägget så är det bara en knapptryckning extra när tråden väl är öppen.

s sa:
mikipedia_ sa:
...
...

Om man låter rubriktexten också peka på gotonewpost så blir det mer träffyta.
Det man tappar är direktlänk till första inlägget men hur ofta vill man gå till första inlägget i en tråd som man följer? Väldigt väldigt sällan vill jag hävda. Jag trycker oftare fel och hamnar på första inlägget när jag vill till det senaste i vart fall. Och måste man absolut gå till första inlägget så är det bara en knapptryckning extra när tråden väl är öppen.
Jag vill minnas att den idén var uppe när vi betatestade också men vad som hände med den vet jag inte.

En sak om K&S: Jag tycker att det är väldigt diskret vad som är köpes och vad som är säljes. Vore inte ett klassiskt S: eller K: först i titeln vettigt?

Hej, jag är missnöjd med att happy tagit bort länken "affärer", det var jättesmidigt att ta sig ut till webbutikerna det hållet. Man hade koll på alla butiker genom den sidan och jag kommer säkerligen glömma bort massor av butiker nu. Går det inte få fram den länken framöver, det hade varit skitbra...

JohanA sa:
Man ska scrollas ner till inlägget som är nytt, inte bara på rätt sida. Men har upptäckt att chrome på ios och chrome på android har problem med att scrolla ner på sidan. Vad använder du för någon enhet och webbläsare?

Ja, det är sjukt störigt, men är det verkligen något ni kan göra något åt? Kändes som det dök upp när Chrome bytte till senaste webkit på iOS

JohanA sa:

Scroll ner till första nya inlägg funkar fint med senaste Chrome på senaste Android iaf
Det som ibland strular lite är fortfarande annonshoppandet. Man hinner interagera med sidan innan annosutrymet kollapsar vilket ställer till det ibland.

Eric W sa:
F.ö snyggt med lite färg i form blått på användarnamnet i inläggslistan (bruna temat). Skulle inte de kunna få följa med in i inläggen? Nu smälter användarnamnet ihop en del med rubriken. Med lite färg så blir det tydligare vem det är som skrivit. :-)

Håller med, precis vad jag föreslog tidigare! Förutom att det blir lättare att se vem som skriver vad så det är logiskt också eftersom namnen är klickbara.

Senast ändrad:
Jag testade lite formatering hur det skulle se ut om citering är kursiv. Men när jag skrev framför quote (för att även namnet skulle bli kursivt) blev det knas.

Ändrade nu. Men är det inte bra med kursivt citat? Blir lättare att snabbt sålla citat från ny text tycker jag.

Edit: testar om det alltid blir knas om man börjar med eller om bara när det är ett citat...
Edit2: Tydligen bara i kombination med quote som det blir fel...

Senast ändrad:
Supertramp sa:
Ändrade nu. Men är det inte bra med kursivt citat? Blir lättare att snabbt sålla citat från ny text tycker jag.

Edit: testar om det alltid blir knas om man börjar med eller om bara när det är ett citat...
Edit2: Tydligen bara i kombination med quote som det blir fel...

Funkar om du sätter taggarna i rätt ordning.

Och tänk vad överskådligt du skulle bli om namnet på något sätt visades så att det stod ut från övrig text.
Exempel nedan då jag använde telefonens sökfunktion. Inte så snyggt, men text i blått eller någon slags markering runt namnet (kan vara ganska diskret) skulle bli bra tror jag.

Screenshot_2016-02-06-12-41-47.png

Senast ändrad:
thomalin sa:
pbeijer sa:
Lars.E sa:
Pelle Hå sa:
I gamla forumvyn så ändrade trådarna färg från blå till lila om man tryckte på dem. Det var rätt trevligt tyckte jag, eftersom det gick att använda lite som en markör för favorittrådar. Tryckte man på Ny-flaggan, istället för trådnamnet, så ändrades inte färgen på tråden.

Det saknar jag nu.
Samma gäller användarnamnet som ändrade färg om man klickat på det, lätt att se om någon man markerat skapat en tråd eller varit sist att skriva i den då.
Nu ser det ut som att alla sidor i alla trådar är lästa och alla användare är markerade, men inte själva trådarna oavsett om man klickat på dom eller ej.

+1 det saknar jag också nu när ni säger det.

+1!

Hur går det med detta, kommer det införas igen? Hade varit trevligt att kunna se vilka länkar och trådar man klickat på innan.

Supertramp sa:
Och tänk vad överskådligt du skulle bli om namnet på något sätt visades så att det stod ut från övrig text.
Exempel nedan då jag använde telefonens sökfunktion. Inte så snyggt, men text i blått eller någon slags markering runt namnet (kan vara ganska diskret) skulle bli bra tror jag.
Får vara ytterst diskret i så fall. Jag tycker att det är en ganska bra balans mellan metadata och innehåll nu. Att framhäva metadata mer skulle inte bli bra.

Min underskrift funkar inte längre såg jag just. Det brukade stå "/Pelle" som en klickbar länk till en bild. Nu står det "happymtb.org" istället för /Pelle.
Länken ser ut som nedan, fast med hakparentes i början ist.f. vanlig parentes. Någon som vet om det går att bygga om så att den funkar igen? =)

(url=http://www.happymtb.org/galleri/albums/gurkan/BelieveX.jpg]/Pelle[/url]

Tillbaka
Topp