[Happy uppdateras] - Måndag morgon jobbar vi

Rattnalle sa:
Supertramp sa:
Och tänk vad överskådligt du skulle bli om namnet på något sätt visades så att det stod ut från övrig text.
Exempel nedan då jag använde telefonens sökfunktion. Inte så snyggt, men text i blått eller någon slags markering runt namnet (kan vara ganska diskret) skulle bli bra tror jag.
Får vara ytterst diskret i så fall. Jag tycker att det är en ganska bra balans mellan metadata och innehåll nu. Att framhäva metadata mer skulle inte bli bra.

+ 1
Och vad gäller kursiv citering:
Funderar på att rota fram mitt tidigare inlägg om det.

Förstår inte riktigt grejen, visuellt kan jag kanske tycka att det är snyggare, men funktionellt tycker jag inte det behövs, samt att jag tycker det blir lite mer svårläst. Är det verkligen svårt att sålla ut citaten? Är ju mycket tydligare nu än på gamla Happy.

I profilen under Foruminställningar kan man välja att visa och lista "Trådat" eller "Platt". Vad är detta? Testade ändra och märkte ingen skillnad.

Senast ändrad:
Supertramp sa:
I profilen under Foruminställningar kan man välja att visa och läsa trådar "Trådat" eller "Platt". Vad är detta? Testade ändra och märkte ingen skillnad.

Tror det är en rest från Internetz urhistoria, typ när Netscape var da' shit. Hade förmodligen en funktion i Happys barndom?

20160207_105520.jpg

Är det bara jag som har kvar studseffekten när jag läser forumet? Varje gång jag öppnar en tråd eller inläggslistan så studsar sidan ner-upp-ner-upp i ungefär en sekund. Ganska störande.

Standard Chrome på Android (5.1) tablet och telefon.

nisseson sa:
Är det bara jag som har kvar studseffekten när jag läser forumet? Varje gång jag öppnar en tråd eller inläggslistan så studsar sidan ner-upp-ner-upp i ungefär en sekund. Ganska störande.

Ibland på mobilen (W10M). Inte på datorn.

nisseson sa:

Samma här, fruktansvärt jobbigt.

marr sa:
nisseson sa:

Samma här, fruktansvärt jobbigt.

+1
och så landar den på skrivrutan och inte sista inlägget när jag trycker på klockslaget.

Iofs. inte Happys fel, men nån som vet varför hoppet till nytt inlägg inte funkar på Chrome/iPad? Det börja strula typ dagen innan Happyride kom.

Samma för mig i Chrome på Android. En gång ner, en gång upp, repetera en gång.

Edit: Det verkar snarare ha med fönstrets storlek att göra. Gör jag det mobil-litet så hoppar det även i Chrome för Windows.

Senast ändrad:
sådana här video-inbäddningar, som ovan. Vore det inte fint med en begränsning i storlek där så de inte tar upp hela skärmen när man sitter på dator? Ofta ser man en begränsning på 500x300 pixlar eller något liknande. Vill man sedan ha den större är det bara å klicka förstora-ikonen i hörnet.

Knappen för subforum tar väldigt mycket plats på höjden i förhållande till sin storlek. Jag har dock inget konkret förslag på hur det kan göras bättre men det finns ju gott om snillen här ;-)

Bilagor

• wp_ss_20160208_0001.png
    wp_ss_20160208_0001.png
    24.4 KB · Besök: 60
På mobilen känns det förresten som om det är väldigt mycket padding i höjdled på menyraden.

Nu när den är borta saknar jag den förresten nästan ;-)

Inte säker på om det varit uppe men jag tycks inte kunna lägga till taggar (t.ex. #fegis) till min senaste film.

/Johan

Utöver synpunkterna så måste jag säga att det har blivit riktigt bra nu. Mörka temat är grymt trevligt ny på kvällen. Tumme upp.

Vet ärligt talat inte om mitt problem är i-lands relaterat, eller köns/sex rellaterat.

När jag frågar Siri eller Google om Happyride.se kommer jag endast fram till happypride.se

Ska det vara så här?
va,VA

Finns det nån guide till hur man formaterar inlägg (länkar, videos etc) med nya forummotorn? Eller är allt samma?
Går det inte att få till hjälpknappar på något sätt, typ att man klickar på en knapp med en videosymbol och sen klistrar man bara in youtubelänken men man slipper att skriva massa hakparenteser och skit.

Senast ändrad:
Supertramp sa:
Fina du nån guide till hur man formaterar inlägg (länkar, videos etc) med nya forummotorn? Eller är allt samma?
Går det inte att få till hjälpknappar på något sätt, typ att man klickar på en knapp med en videosymbol och sen klistrar man bara in youtubelänken men man slipper att skriva massa hakparenteser och skit.

Det här vore supersmidigt.

Knapparna för sidnummer, kanske skulle se bättre ut om man tog bort ramarna där med? Och på mobilen så borde det anpassas så det inte blir flera rader. Ibland kan det ju bli tre rader med sidknappar, ser lite dumt ut.

(bra jobbat annars, snart börjar jag tycka allting är perfekt! :) ..)

Hellre flera rader med sidknappar än som på vissa sidor att man ser tre och måste trycka en massa gånger för att komma dit man vill. Det gäller åtminstone sidnumren nertill. Upptill kanske det inte vore så dumt att begränsa till en rad.

En liten detalj men när man raderar en annons så kommer det upp en ruta som frågar om man är säker, texten är på engelska.

Hum, NY-knapparna ändrades idag så de vart bra på datorn, men på mobilen är de fortfarande stora röda knappar.
Är de påväg att ändras också?

Tillbaka
Topp