[Happy uppdateras] - Måndag morgon jobbar vi

Tror mig hittat en lösning på hoppandet i mobilen. Det funkar iaf för mig på min Iphone i safari och chrome.

Alltså ni sitter och irriterar er över färgyansen på NY-knappen. Det är mitt minsta problem. Om jag bara kunde TRÄFFA knapphelvetet oftare än tre gånger av tio skulle jag vara nöjd!

Men det kanske är en väl genomtänkt strategi att få folk att läsa trådar de annars aldrig skulle öppna?

Ingen felrapport, mer en rapport för ArkivX. Någon skrev tidigare i tråden om att det lite mysko helt plötsligt var Ny-flagga på inlägg på typ näst sista sidan fast att hela tråden varit läst. Hände mig igår, i denna tråden. Hade läst senaste inläggen i tråden, ingen Ny-flagga i listan på tråden. En stund senare var det Ny-flagga i listan, jag klickade och hamnade på några inlägg på näst sista sidan som jag är hundra på att jag läst tidigare (har lite nördminne och lägger helt ovidkommande saker på minnet), EDIT: och inga nya inlägg på sista sidan.

Inget att felsöka på dock. Kanske skicka in till Det okända?

Senast ändrad:
me.I.am sa:
Ingen felrapport, mer en rapport för ArkivX. Någon skrev tidigare i tråden om att det lite mysko helt plötsligt var Ny-flagga på inlägg på typ näst sista sidan fast att hela tråden varit läst. Hände mig igår, i denna tråden. Hade läst senaste inläggen i tråden, ingen Ny-flagga i listan på tråden. En stund senare var det Ny-flagga i listan, jag klickade och hamnade på några inlägg på näst sista sidan som jag är hundra på att jag läst tidigare (har lite nördminne och lägger helt ovidkommande saker på minnet), EDIT: och inga nya inlägg på sista sidan.

Inget att felsöka på dock. Kanske skicka in till Det okända?

Igår blev det även så för mig i denna tråd. Läste denna... sedan en annan. efter det var det ingen nyflagga här... Efter ytterligare ett par trådar så var det plötsligt en nyflagga här, klickade men hamnade inte på sista sidan. När jag kollade sista sidan var inget nytt där.
Jag tror att det var spöken som lagt nya inlägg mitt i tråden :)

garfunkel sa:
JohanA sa:
Man ska scrollas ner till inlägget som är nytt, inte bara på rätt sida. Men har upptäckt att chrome på ios och chrome på android har problem med att scrolla ner på sidan. Vad använder du för någon enhet och webbläsare?

Ja, det är sjukt störigt, men är det verkligen något ni kan göra något åt? Kändes som det dök upp när Chrome bytte till senaste webkit på iOS

Chrome har släppt en fix som löser problemet åtminstone för mig.

JohanA sa:
Tror mig hittat en lösning på hoppandet i mobilen. Det funkar iaf för mig på min Iphone i safari och chrome.

Verkar funka när det finns reklam iallafall. Har inte fått nån laddning utan än så där kan jag inte säga.

Vad tillför knappen "svara" egentligen? Tycker det vore bättre att ta bort den, flytta citera till första knapp och sedan lägga till någon annan mer relevant, typ "rapportera".

Det verkar gå lite spöken i ny-flaggorna.

Om jag klickar på en ny-flagga och går in i en tråd och sen klickar tillbaka i browsern för att komma tillbaka till inläggslistan så har det återkommit ett flertal ny-flaggor på trådar som jag läst alla inlägg i.

De felaktiga flaggorna försvinner om jag uppdaterar sidan med t.ex. f5, men återkommer om jag går in och ur en ny tråd enligt ovan.

I övrigt en mycket bra ny version av sidan!

Efter lite mer kollande så verkar uppdateringsproblemen gälla hela trådstatusen, som antal inlägg och senast inlägg förutom ny-flaggorna.

IE, Windows 7

För att gå tillbaka till inläggslistan måste du klicka på "Inläggslista" för att ladda in sidan på nytt.

JohanA sa:
För att gå tillbaka till inläggslistan måste du klicka på "Inläggslista" för att ladda in sidan på nytt.

Fast det är inte så att jag går tillbaka till läget precis innan jag klickade på inlägget. Jag går tillbaka till läget ett antal inläggsläsningar före det. Känns som cache-problem, men är inget jag stött på på det sättet tidigare. I alla fall inte på happy.

Här är en bild för att förtydliga.

Bilagor

• cacheproblem.jpg
    cacheproblem.jpg
    19.1 KB · Besök: 52
Azog sa:
JohanA sa:

Fast det är inte så att jag går tillbaka till läget precis innan jag klickade på inlägget. Jag går tillbaka till läget ett antal inläggsläsningar före det. Känns som cache-problem, men är inget jag stött på på det sättet tidigare. I alla fall inte på happy.

Vet inte om jag förstår dig rätt. Men jag tror att webbläsare blivit "bättre" på att minnas vad man gjort på en sida om man backar. Skulle jag t.ex. klicka på någon länk nu (utan att "skicka") och klicka vidare där, och sedan backa till denna sidan igen skulle texten jag matat in stå kvar.

Uppdatering för tablet vyn: Bredden på en forumtråd blir nu aldrig bredare än desktop vyn minus högerkolumnen.

Kan man inte spara bilder från happy på mobilen längre?
Händer inget när jag gör longclick på en bild.
Sparar ofta mina egna bilder så :p

marr sa:
Rattnalle sa:
marr sa:
Såhär menar du?

Exakt så, kanske min mobil som är bråkig.

Du måste ju skaffa en windowsmobil för såna bleeding edge-funktioner ser du väl :)

Och hur går det med videotaggning? Jag får det fortfarande inte att funka.

/Johan

JojjeM sa:
marr sa:
Rattnalle sa:
marr sa:
Såhär menar du?

Exakt så, kanske min mobil som är bråkig.

Du måste ju skaffa en windowsmobil för såna bleeding edge-funktioner ser du väl :)

Och hur går det med videotaggning? Jag får det fortfarande inte att funka.

/Johan

Tydligen, funkar på andra sidor, men ikke här.

Det blir en radbrytning på antalet inlägg bredvid nyflaggor på inläggslistan om tråden innehåller fyrsiffrigt antal inlägg.

En lyxig grej vore om man på listan med annonser i K&S, att om man ställer markören på en bild så fick man en förstoring av bilden

Texten i kalenderobjekt i det mörka temat är väldigt mörk på gränsen till oläslig. Kanske skulle gå att justera till samma som i inläggen?

Det kanske varit uppe tidigare men jag har noterat att det är lätt hänt att man efter att ha valt "citera" skriver sin text inom {qoute}-taggarna. Har inget smart förslag på lösning men bara noterat att det händer då och då.

Det kanske går att se ifall det går att få bort tomraden innan stängningstaggen?

/Johan

Sorry, kunde inte låta bli, är ju fredag.
Men som Rattnalle skriver, hos mig hamnar stängningstaggen också direkt efter sista tecken, på samma rad.

Vilken webbläsare har du?

me.I.am sa:
Sorry, kunde inte låta bli, är ju fredag.
Men som Rattnalle skriver, hos mig hamnar stängningstaggen också direkt efter sista tecken, på samma rad.

Vilken webbläsare har du?

Hmm. Kunde svurit på tomraden men nu får jag också sluttaggen direkt efter texten i citatet. Oh well...

/johan

pbeijer sa:
thomalin sa:
pbeijer sa:
Lars.E sa:
Pelle Hå sa:
I gamla forumvyn så ändrade trådarna färg från blå till lila om man tryckte på dem. Det var rätt trevligt tyckte jag, eftersom det gick att använda lite som en markör för favorittrådar. Tryckte man på Ny-flaggan, istället för trådnamnet, så ändrades inte färgen på tråden.

Det saknar jag nu.
Samma gäller användarnamnet som ändrade färg om man klickat på det, lätt att se om någon man markerat skapat en tråd eller varit sist att skriva i den då.
Nu ser det ut som att alla sidor i alla trådar är lästa och alla användare är markerade, men inte själva trådarna oavsett om man klickat på dom eller ej.

+1 det saknar jag också nu när ni säger det.

+1!

Hur går det med detta, kommer det införas igen? Hade varit trevligt att kunna se vilka länkar och trådar man klickat på innan.

Jobbas det något på detta eller får vi lära oss att leva utan?
Som det är nu är det inte lika snabbt att hitta sådant man är intresserad av om man bara snabbkollar forumlistan utan att läsa varenda ord i listan.
Det går ju såklart att prenumerera på intressanta trådar... men det liknar ju ingenting att börja prenumerera på allt man varit inne och läst i.

Inläggslistan cachar väldigt hårt. Detta gör att trådar visas som olästa trots att de är lästa

Nu har jag bara läst ca 50% av inläggen här, men finns det planer på att förbättra sökmotorn (eller det kanske redan har gjorts)? Standardsvaret är ju att använda google, men det funkar inte för alla de überhemliga, katagoriserade subforum jag hänger i (där det visserligen bara finns en sida än så länge, så det är inte jättebråttom).

Vet inte om detta har varit uppe...

När jag läser en artikel ser jag inte hela bildtexten, det är inte heller klickbara.
Chrome i Android 5

Bilagor

• Screenshot_2016-02-19-10-12-58.png
    Screenshot_2016-02-19-10-12-58.png
    133.9 KB · Besök: 67
Tillbaka
Topp