[Happy uppdateras] - Måndag morgon jobbar vi

Bilagor

• wp_ss_20160219_0001.png
    wp_ss_20160219_0001.png
    94.3 KB · Besök: 57
fhloston sa:
Rattnalle sa:
fhloston sa:
Vet inte om detta har varit uppe...

När jag läser en artikel ser jag inte hela bildtexten, det är inte heller klickbara.
Chrome i Android 5
Jag ser inte hela bildtexten förrän jag klickar upp bilden.

Jag kan inte klicka upp bilden... Vad använder du browser/OS?

Om jag krymper ner FireFox på Windows till "mobilbredd" så blir det likadant som för Chrome på Android, alltså inte klickbar och hela bildtexten syns inte. Sajten är ju "responsive" så något verkar hända när bredden blir för liten. Oavsett webbläsare och OS vad det verkar.

EDIT:
Ser nu att Rattnalles Edge/Windows funkar, så är väl vissa webbläsares implementation av bildvisningen som fallerar när bredden blir för liten.

Senast ändrad:
Att bilderna inte är klickbara i bl.a. Chrome på Android (om liten bredd), kollade lite mer.

I style.css finns följande grupp
@media only screen and (max-width: 767px) {

och där finns:
a.lightbox {
    cursor: default;
    pointer-events: none;
}

Det är det som ställer till det.
Konstigt bara att det inte blir samma "fel" på Edge på Windows mobile

EDIT: Kanske så att Edge på Windows mobile helt enkelt inte kan hantera grupper (eller vad det kallas) med max-with i CSS...

Senast ändrad:
me.I.am> Tack för bra rapport! Nu är det ändrat så att bilderna är klickbara även i mobilen.

Har även ändrat utseendet på turtips och kalenderinlägg när de bäddas in i forumet så att de bättre följer valt färgtema.

Är det för sent/tillåtet att önska att meny-knappen till uppe till höger på mobilen hamnar under reklambannern (som det var förut)? Förstår om ni vill styra beteende mot att man ska se reklamen oftare men det blir en väldigt massa mer scrollande när man måste ända upp, istället för att som förut ha meny-knappen i färg"bar:en" ovanför första foruminlägget.

JohanA sa:
me.I.am> Tack för bra rapport! Nu är det ändrat så att bilderna är klickbara även i mobilen.

Har även ändrat utseendet på turtips och kalenderinlägg när de bäddas in i forumet så att de bättre följer valt färgtema.

Kanon med klickbara bilder!

På förstasidan på mobilsidan är "kommentera" i bildtexten (det gröna fältet) felstavat, och sen så står det "X delningar". Gissar att det ska stå något annat än X?

Screenshot_2016-02-22-22-40-08.png

Jag har upptäckt att det är så störigt många personer som citerar fel, att jag inte tror att alla är korkade utan att det är något annat som skiljer från gamla och nya Happy.

Dvs deras egna ord kommer innan sista /quote istället för efter.

Lulle sa:
På förstasidan på mobilsidan är "kommentera" i bildtexten (det gröna fältet) felstavat, och sen så står det "X delningar". Gissar att det ska stå något annat än X?
Nu är antalet delningar klart fixade samtidigt felstavningen.

garfunkel sa:
Jag har upptäckt att det är så störigt många personer som citerar fel, att jag inte tror att alla är korkade utan att det är något annat som skiljer från gamla och nya Happy.

Dvs deras egna ord kommer innan sista /quote istället för efter.

Om man tar bort ett /quote för mycket i slutet så ser det egna inlägget också ut som ett citat. Så har det varit i de fall jag kollat.

Vill man undvika att se knasig ut kan man förhandsgranska innan man postar.

Tabellerna i till exempel knäskyddstestartikeln försvinner delvis "utanför" skärmen till höger på mobilen (Chrome, Android). Fungerar inte att zooma eller scrolla i sidled för att se hela heller.

När man lägger upp i kalendern och väljer att skapa en tråd så blir användarnamnet ej länkat under senaste inlägg när tråden skapats.

Senast ändrad:
En funktion som skulle göra mig överlycklig är en form av notifikationssystem för när någon citerat ens inlägg, alternativ bara en lista där man kan kika om man blivit citerad.

När man läser artiklar så saknas en scrollbar på sidan, så man får en uppskattning av hur mycket läsning det är kvar. Dvs sitta kvar och läsa klart eller pausa innan rasten blev lite lång

Mange. sa:
När man läser artiklar så saknas en scrollbar på sidan, så man får en uppskattning av hur mycket läsning det är kvar. Dvs sitta kvar och läsa klart eller pausa innan rasten blev lite lång

För oss som inte har jobbdator utan mobil fins iaf scrollbar, du får ta mobilen/plattan idt;-)

Jag antar att det redan är någon som klagat på formateringen av mailbevakningar på trådar sedan nylanseringen, men jag vill iaf ytterligare trycka på för att det fixas. Citerad text måste markeras på något sätt annars går det inte att urskilja vad som är nytt vs. citat. Jalla!

Går det att formatera bild och bildtext så de inte överlappar?

Android 6.0

Bilagor

• Screenshot_20160414-173450.png
    Screenshot_20160414-173450.png
    78.6 KB · Besök: 46
När folk skapar nya kalenderevent blir länken vid användarnamnet svart istället för blått som det är annars. På chrome i android. Går inte att klicka på heller.

Screenshot_2016-04-20-01-32-01.png

Screenshot_2016-04-20-20-47-42.png

När jag har läst ett inlägg i forumet och backat tillbaks, så hamnar jag ofta på en forumlista som är äldre än där jag var innan! Ibland flera dagar bakåt i tiden. Sjukt irriterande.
(iPhone)

DAST sa:
När jag har läst ett inlägg i forumet och backat tillbaks, så hamnar jag ofta på en forumlista som är äldre än där jag var innan! Ibland flera dagar bakåt i tiden. Sjukt irriterande.
(iPhone)

Ja det är kass, vill ju inte trycka på inläggslista för få kommer man längst upp på första sidan.

Tillbaka
Topp