[Happy] Var är Calle F?

Wasabi

Ny medlem
Jag har tänkt starta den här tråden jättemånga gånger! Bra att LXC tar på sig sånt som jag glömmer bort.
Jag tror han har blivit lönnmördad av någon av galningarna i Lysekil när han körde runt på någon hemmabygd moppe. Eller så har han gjutit ihop en tidsmaskin och åkt tillbaka till de gyllene åren i stockholm, 1988-94

=David

Ny medlem
Ja va det inte i början av nittitalet han droppade muren hår utanför mig på en sån där hopfällbar engelsk mojäng? Moulton? Calleee!

C

cal

Guest
Det känns verkligen tungt att veta att Calle F finns här bland oss utan att göra sin röst hörd.

Ärlig var han, flitig var han och framför allt: Vän av ordning!

Senast ändrad:

Skogling

Aktiv medlem
E-post: Dold
Namn: Calle Fjällstål
Registreringsdatum: 2005-01-23 16:57
Senaste aktivitet: 2006-04-18 16:50

//Skogling

Calle F

Ny medlem
Jag har fått en tråd!!!!! :D

Jag finns allt här, men jag kände mig inte så uppskattad av vissa för en tid sen. Kände inte alls för att mesa till mig för att göra andra glada. Samtidigt blev det äckligt mycket jobb så det mesta annat har gått i träda också.

Det jag väntar på nu är bättre väder. Så länge den här kalla skiten håller på så blir det inte mycket cykel i någon form alls. Blir det bara tio grader varmt ute så kan jag grunda Rex-ramarna utomhus (och det blir hyfsat drägligt att hoja igen). Jag försökte f ö spruta Rexarna med tvåkomponents epoxygrundfärg i lokalen, men fick i mig så mycket lösningsmedel (trots masken) att jag trodde jag såg små jävla måsar som flög runt i rummet. Det var iofs bara en hög med tunnt maskeringspapper som hade ramlat ner från en hylla, men jag gav ändå upp det där försöket...

Sammanfattning:

Inget lönnmord.
Ingen tidsmaskin (det var ändå lite småtöntigt förr).
Ingen gjutning. Det får Claes Poppa fixa åt mig istället.
Ny telefon. Ännu vidrigare signal.
Inga röda(?).
Fast jag har vid några tillfällen nästan köpt en Microbike. Det var en sån jag droppade murar hårdast med anno dazumal. Moultonen var för dyr och privat för det brutalaste.

Mer jobb väntar...

Aktiv medlem
Calle F skrev:
-------------------------------------------------------

> Inga röda(?).

VAaaaaa!?

Då är det en viss person som sitter och håller på dem själv. Undra om man kanske inte vill veta så mycket mer nu...=D

Lågflyga

Ny medlem
Calle F skrev:
> Jag har fått en tråd!!!!! :D
>
> Jag finns allt här, men jag kände mig inte så
> uppskattad av vissa för en tid sen.

Aha? Du uppfattade det som mobbing att jag visade dig på en fackverksbyggd liggcykel?

> Fast jag har vid några tillfällen nästan köpt en
> Microbike. Det var en sån jag droppade murar
> hårdast med anno dazumal. Moultonen var för dyr
> och privat för det brutalaste.

Jag har en cykel som kombinerar Microbikens ocykelbarhet med Moultonens krångliga konstruktion och möjlighet att gå av på mitten - En Bickerton! Du får gärna prova drops med den vid tillfälle.

Calle F

Ny medlem
Skogling skrev:
> Påverkade jag dig ? =D

Näää, du är ju en snäll kille. Du har säkert mysoverall å allt :D

Jag kan nog ta det mesta inklusive fylle-mail, men när fyllot nyktrat till och inte ger sig då mulnar jag till. Några tråkiga mail vid fel tillfälle gjorde att jag tappade sugen lite, men det var lika mycket annat än specifikt happymtb som spelade in där.

Det är för mycket annat just nu. Jag håller på att sakta jobba in min position på vårt lokala museum. Föreståndaren är 89 bast och inte så värst enkel att ha att göra med. Han vägrar avgå trots att han inte orkar med längre, men vill inte heller låta de yngre göra jobben. Jag, den store diplomaten och politikern (sic!), har alltså varit tvungen att syssla med taktik och politik i flera månder. Jag har nog aldrig varit så här trött förr...

Men va fan, det löser sig! Om nån råkar ha vägarna förbi Vikarvets museum i Lysekil framöver och det lallar runt nån tjurig fan där som inte ser ut att vara 89 så får ni gärna morsa. Det bör vara jag :)

Calle F

Ny medlem
Lågflyga skrev:
> Aha? Du uppfattade det som mobbing att jag visade
> dig på en fackverksbyggd liggcykel?

Mobbing? Nä, men jag sansade mig och har bara byggt en småkomplicerad fackverksram till eldkastar- och stereo-vagnen som ska passa ihop med Hot Rod-Rex:en. Ramen väger nu 2,2 kilo och är provlastad med 150 kilo. Tror inte jag behöver starkare än så. Jag satte dit 6 stycken M8-fästen och tänker till att börja med bygga den där teardropformade lastmodulen med stereon och eldkastaren inbyggd. Det borde uppskattas av min USA-bilsåkande kompisar :)

> Jag har en cykel som kombinerar Microbikens
> ocykelbarhet med Moultonens krångliga konstruktion
> och möjlighet att gå av på mitten - En Bickerton!
> Du får gärna prova drops med den vid tillfälle.

Avstår nog. Man kan väl lika gärna sätta skrevet i skruvstädet och dra åt hårt istället för att gå omvägen via en Bickerton... :D

Calle F

Ny medlem
Ville skrev:
> VAaaaaa!?
>
>
> Då är det en viss person som sitter och håller på
> dem själv. Undra om man kanske inte vill veta så
> mycket mer nu...=D

Jag fattar mindre än vanligt. Antagligen är det något jag har lyckas glömma bort fullständigt. Upplys mig gärna :)

Aktiv medlem
oxr sa:
Ville, kom tillbaka och avslöja de röda!

Jösses! Nu sätter du mig på pottan. Grymt impad att jag såg det här då jag läser lite till och från nu för tiden. Men jag undrar om jag verkligen minns.

Tror det vara något rött lyckra-plagg som vi samlade till och skulle skicka till Calle. Köptest troligen på en yardsale. Men han som skulle skicka det behöll det tydligen själv.

Varför vi skulle skicka det till Calle minns jag inte alls. Börjar bli gammal.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer