[HappyRajd] Falun efter nyår - hyra BMX-hallen (datumförslag)

Kung_Gustaf

Ny medlem
------------------------
~Förslag~

Söndag
12 januari
Kl. 8-13

------------------------

Jag tänkte hyra BMX-hallen efter nyår för att vässa skillsen lite. Eller ja... för att kunna slipa skillsen så lär man iofs ha några. Suck..

Vi börjar om. Är det några i Falu-området som är sugen på att delta i historiens kortaste HappyRajd?

I Hofors, fyra mil från Falun, finns en inomhusBMXhall att hyra till väldigt förmånliga priser. Att hyra den i fem (5) timmar kostar chockerande 750kr plus 40kr för en cykel (eller 250kr för hela gruppen). Jag tänker mig att vi går ihop 10 happyiter, kör järnet en dag och har skitroligt.

Notis: Valfri cykel

På tio personer skulle slutsumman hamna på 100kr/person inkl cykelhyra. Iom den låga summan så hoppas jag att vi kommer kunna göra om det några gånger per år :-) Eventuellt kan vi ta med tolv personer om mobben är tillräckligt arg ;-)

Jag själv har aldrig trampat BMX i vuxen ålder. Jag har heller aldrig använt min BMX till annat är transport i barnaålder. Så tekniken är ju inte relevant för den här happyrajden. Tvärtom, vi ska enbart ha kul, utvecklas lite och ha ännu roligare.

Men innan jag bokar tid och dag så tänkte jag kolla intresse först.

Intresseanmälan
1. Kung Gustaf
2. Tompaa
3. Chrissofsweden
4. UrTomas
5. Öberg
6. EST (På White?)
7. Dr.Denial (Kilström)
8. Ludde K
9. CarlPedal
10. Ville
11. Rickard Puls

Reservintresseanmälanlistan:
1. Jonatan
2. Jander.N
3. Kid1000
4. Ogge
5. Lennart
6. Mathias B

Först till kvarn att visa intresse :-)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    40.7 KB · Besök: 40
Senast ändrad:
Jag hänger gärna på om tiden passar in i ekorrhjulet i övrigt. Dvs en riktigt klen brasklapp till intresseanmälan.

Fränt får man inte köra med sina vanliga cyklar där? Måste man ha bmx?

Sign me up!

Om nu inte datumet krockar med något tokviktigt, men gubbhäng i skatehall låter ju fantastiskt!

/ Erik Kilström

Ja, jag är ju anmäld ser jag :-) Perfekt! Och chrissofsweden kommer! Det var länge sen, skoj!

Toppen, nu börjar det röra sig :)

EST du är välkommen på din White! Jag tänker ta med mig Striven för skojs skull :) Vill prova skumbassängen med den.

Öberg: Vi sitter nog i ett ekorrhjul allihop tror jag :) Känns åtminstone så..

Ja det skulle ju vara grymt kul men kanske Zaskarn den är ju dryga 20 år :) Sen så är ju Nicklas sån där gammal bigjump / BMX kille har vi inget att göra kanske .... Men det är ju en jävla bit sen har jag några till bmx ponkar eller föredettingar man känner så inte omöjligt ifall det passar . Fast jag vill inte boka nåt orkar inte om det är pissväder. Annars så känner jag de som har Gillersklack & förra vintern fick jag cykla där under dan när backen var öppen :) Lite klurigt med ankarlift & snö ( man får inte vara för stolt) sen var pudersnö & v bromsar ingen hit men det kanske skulle vara nåt att rodda ihop blir ju ungefär lika långt för alla. Jag skulle kunna kolla med Björn (ägaren) ifall han kan tänka sig ha en hel hope idioter där samtidigt. Det gick att ta rätt stora hopp med den gamla hojen där eller stora & stora ...Stora för att vara mig iallafall :) Kolla va fint

Ska kolla ifall de andra härifrån är på är ju långledig så det kan funka :) Kan va kvar så länge ska försöka få tag på de andra idag :)

Ludde_K skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska Jonas vara med?

Ring och fråga! Men jag kan dra ut länken i mailinglistan.

Jag har en känsla av att de på reservlistan ligger bra till. Vur ofta lyckas man sätta ett datum som alla kan på :P Men jag ska göra mitt bästa :)

Vad föredrar ni mest, dagtid eller kvällstid?

Är det en helgdag så skulle man kunna köra 8-13 så är inte dagen borta med familjen.

Har någon ett förslag på datum? Helgen 4-6 jan är stängt..

Förslag:
Söndagen 12 januari
Kl. 8-13

Heldag halv suger ju...kör vi hel så får fler plats då man kan vila å snacka skit lite emellan. 30 dec funkar för oss :)

Jag jobbar före nyår så det lär bli efter den 7:e jan. För att få in det i schemat med familjeliv så tänker jag att fem timmar borde räcka. Vanligtvis hyrs hallen ut 2,3 och 4 timmar i taget.

Jaha jaja nä men vafan det är väl bara kolla nåt datum så får man se ifall det går då. Skriv upp Jander.N (tror jag hans nick är)med filuren med Commecalen som var med så får vi hoppas på att iallafall nån av oss kan. Men vi tar gärna så mycket tid som möjligt då det är en bit att köra :)

Varje extra timme kostar en hunka. Så vill ni ha hallen längre så är den er i tre timmar till för 300 pix extra :) Själv nöjer jag mig med fem timmar.

Oki då vet vi kan vi kolla när vi vet datum å att om vi kan komma :-) Jandern heter han visst..

Jag antar att det handlar om januari :) Men jag kan ju ha fel! Det har aldrig hänt förut förstås. Eller jo, en gång! Men det visade sig i slutänden att jag hade rätt då också!

Men om det är nästa år (fredagen den 12/12) så är jag på då också!

Jag är lätt på Reservintresseanmälanlistan. Cyklar mycket park om vintern och flyttar till blge på nyår, brukade hyra hallen ofta för ett par år sedan innan jag flyttade därifrån, riktigt rolig park, och den ser ut att ha blivit bättre med ombyggnationer. :)

Örebroarna verkar kunna allihopa denna dag. Sen har jag snackat med Björn på Gillers Klack & det är okej om vi vill cykla där när liftarna är öppna & det finns snö :) Lät som om han gärna kunnde öppna nu med när det är bar mark för MTB fast kanske inte så kul när inga banor finns. Däremot så vill han gärna ha nån som bygger DH banor eller hjälper till iallafall till nästa år. Men jag försöker dra ihop nåt när det ligger snö :) Säg dock gärna till ifall nån tycker det är en bra ide förutom mig.

EST skrev:
-------------------------------------------------------
> Örebroarna verkar kunna allihopa denna dag. Sen
> har jag snackat med Björn på Gillers Klack & det
> är okej om vi vill cykla där när liftarna är
> öppna & det finns snö :) Lät som om han gärna
> kunnde öppna nu med när det är bar mark för
> MTB fast kanske inte så kul när inga banor
> finns. Däremot så vill han gärna ha nån som
> bygger DH banor eller hjälper till iallafall till
> nästa år. Men jag försöker dra ihop nåt när
> det ligger snö :) Säg dock gärna till ifall
> nån tycker det är en bra ide förutom mig.

Det låter väl kul! Men samma sak borde kunna roddas ihop här. Det är ju en bit till örebro för att hoppa lite i snö :P

Då ska jag ringa och höra angående den 12:e.

Hallen har faktiskt plats för betydligt mer folk än 11 stk. 20stk är inget problem att inhysa i hallen utan att det blir trångt. + att folk sällan cyklar konstant utan skitsnack och cykelhäng är en lika viktig del utav cyklingen.
// Lennart

Imorn ringer jag och kollar antalet cyklar som finns att hyra. Sen finns det några jokrar som inte är med på listan men som förhoppningsvis ska med. Också happyiter men inga namn jag ville skriva upp innan jag frågat personerna.

Ja, ni. Dom hade ju stängt igen totalt när jag ringde. Dom öppnar igen för bokningar efter trettondagen (7:e januari).

Återkommer och bekräftar datumet.

Jahopp, nu ser det ut som att jag antingen är sjuk i helgen (rejält förkyld än) eller jobbar (blivit frisk).

Men (!) jag tycker verkligen ni ska passa på att boka. Den 12:e är än så länge obokad. Kan jag så kommer jag definitivt dyka upp. Fråga hur många cyklar det finns så vet ni antalet som kan hänga med. Sen får ni väl helt enkelt dela på den kostnaden, vilket landar på runt en hunka.

För att boka..
Telefontid: kl 10-20
Telnr: 073-89 89 470

Läs mer här hur man bokar (väldigt enkel process): http://www5.idrottonline.se/HoforsB...forsBmxSkate/NyarutinerangbokningavhallenOBS/

Tillbaka
Topp