[Happyride] Växjö, Torsdagar 18.00

Merqx

Ny medlem
Någon mer än jag som tänkte ta en trevlig tur runt södra bergundasjön idag och upptäckte att de lagt ut sand/jord eller vad det nu var för något på en 1/3 av vägen. var som att cykla på en strand. men när det väll packas så kan det nog bli skönt att cykla på. men vill man ha bra träning så är det bara ge sig ut och cykla där. sög härligt i benen.

Hur ser det ut på torsdag, är det några som fortfarande inte tycker det är för kallt och ska bege sig ut en runda?

//Alexander

Jag skulle kunna tänka mig att köra på torsdag. Förra veckan blev det mörkt vid typ 18.30, så om vi kunde köra lite tidigare vore det bättre. Ses 17.30?

Merqx

Ny medlem
Det låter bra det. då hinner jag hem och äta emellan med god marginal, men om du vill så skulle vi kunna ta det redan 17.15? så vi har lite mer tid innan man cyklar i blindo. och vart ska vi ses?

Merqx

Ny medlem
Hej! funderar lite på själva cyklingen nu under vinten, är det några som hade tänkt cykla under vintern?

Om alla inte köpt DX-lampan så är väll helgerna att föredra i sådana fall? då det blir mörkt väldigt snabbt nu.

jbella: Har du fått hem DX-lampan än? är väldigt sugen på en, men vågar inte köpa den än, då jag läst att kvaliteten varierar mycket från lampa till lampa. men hade varit roligt att sen den "in action" och jämföra med min pannlampan jag haft och försökt cykla med nu.

//Alexander

jbella

Ny medlem
Jag har fått och testat DX-lampan.. Den funkar bra.. Jag har dock moddat den och bytt ut batteripacket som det pratas så mycket om, Jag ville ha vanliga AA batterier eftersom jag laddar som snabbare (ca 15 min).

Jag har kört ett par kvällar och är nöjd, ganska ovant att köra i mörker, det går inte så fort men ett roligt..

Jag kommer nog att försöka att cykla så mycket det går i vinter, jag har inhandlat en ny mössa och beställt ett par vinterhandskar..

// Johan

Merqx

Ny medlem
Men hojta till om du vill ta en runda nu i veckan då. skulle behöva någon med lite bättre lyse än mig med mig ut för att jag ska få ut något av skogscyklingen.

kan varje dag efter 4 denna veckan om du, eller någon annan skulle vilja ta en runda.

//Alexander

Jag hänger gärna på någon helg. Väntar bara på att mitt nya växelöra ska komma som gick sönder när jag körde sist och körde sönder bakväxeln också.

Merqx

Ny medlem
hur ser det ut imorgon? någon som ska ut en runda? jag sticker gärna ut en runda om jag får någon ordning på hjulen.

//Alexander

Merqx

Ny medlem
nu har man vaknat till efter en trevlig utekväll, och beredd att dra ut en runda om det inte är försent? hade tänkt mig ett litet lugnare och mer tekniskt åkande idag om det skulle passa? jag vet dock inte var detta skulle köras. men du kanske har några förslag?

//Alexander

Rätt bra egentligen att vi inte kört än, för nu har jag hunnit plugga, vilket behövdes.

Jag ska paddla kl 14, men vi skulle kunna köra en runda utåt hissö efter det. Du skulle kunna möta mig vid hopptornet på evedal, om jag får ditt nummer så kan jag ringa när jag kommit i land vilket antagligen blir runt 15.15.

Merqx

Ny medlem
det låter bra det. jag skickar ett PM till dig här på happy med mitt nummer, så kan du ringa när du är klar.

//Alexander

Merqx

Ny medlem
jbella: Du Har inte lust att ta en kvällsrunda i veckan? är väldigt sugen på att se hur DX-lampa fungerar. sitter är på köpknappen efter varje tur jag varit ute, känns som att cykla i blindo med min Led pannlampa på 3W. plus att man inte få ha den på när man cykla i trafiken. så en lampa på styret känns som en bra ide och sedan komplettera med pannlampan.

//Alexander

Någon som har lust att cykla den här helgen då? Kanske köra lite runt karlahöjden! Jag cyklade där idag och hittade en rätt najs linje ner. Vore kul om man kunde utveckla den lite. Filmade den lite också! :)

Visste inte att den hette så, har bara hört namnet på den gamla skidbacken förut, men aldrig sett det skrivet. Trevligt ställa att cykla på i vilket fall som helst!

henlof

Medlem
hallo cyklister i växjö
Kommer ner och firar jul i denna platta stad.
kommer givetvis ta med mig min cykel. så någon gång mellan den 24 och 27 kommer jag att ta några turer.
Flyttade från växjö för 5 år sedan och bara cyklat här nån enstaka gång sen dess när man vart på besök.
Någon/några som har lust att hänga på en tur under julen?

Merqx

Ny medlem
//Hej! jag skulle kunna tänka mig att kanske ta en runda. men vet inte riktigt hur det ser ut nu under juletid. många ställen att besöka. men den enda dagen som jag tror jag kan är den 27,

hur som helst, någon som vill med ut på en runda om en timme?

//Alexander

Merqx

Ny medlem
tillbaka nu efter en lång och kall runda. kan säga att det inte var det lättaste att ta sig fram i 2 decimeter kramsnö som fastnade runt däck och allt annat. men här kommer iallfall en bild från dagens tur?
20091223261.JPG ht=233

Snygg bild! Var e den tagen? På Hissö?

Vet inte om jag är så där jätte sugen på att slita i snön med cykeln. Så länge det går ska jag försöka hålla mig till längdskidorna.

Men vi får försöka komma igång lite och köra på helgerna efter nyår!

Merqx

Ny medlem
JanLi skrev:
-------------------------------------------------------
> Skulle gissa på södra ändan av södra
> bergundasjön
>
> Jan

du har helt rätt :) blev en runda uppe på i11 området och sedan runt södra bergundasjön mm. värst var det att cykla vid i11, då det var mycket upp och ner och jag var den enda som hade besökt de stigarna sen senast det snöade.

bilden är tagen med SE Satio, vilket ger bra bilder för att vara mobil tycker jag!

//Alexander

nilek

Ny medlem
Någon som har koll på utbudet av cykelbutiker i (eller i närheten av) Växjö? Känns som att det saknas en stor och "riktig" cykelbutik med mer än bara farfarscyklar. Eller är det för få cyklister i Växjö? Hittade en cykelklubb men det verkar vara låg aktivitet, iallafall på hemsidan. Men det kanske är på happymtb cyklisterna finns...

rst

Ny medlem
Det är dessutom mindre mörkt dagtid. Man kan tänka sig en kortare tur fredag kl 11?! Har möte kl 13 så då bör jag vara nyduschad...

jbella

Ny medlem
Tjena,

Jag var ute förra helgen en vända, det var lite för mycket is och snö då (jag höll mig till grusvägar).. Tycker att det är lite förmycket is fortfarande, men som vädret ser ut nästa vecka så ser nästa helg mycket lovande ut..

// Johan

Det är väl sant som du säger. Bättre å vänta lite och få en riktigt go cykelpremiär istället. Fixade precis lite med cykeln och tog en testrunda uppe på skaren i snön. Sjukt kul, men jobbigt då man sjönk igenom och det tog tvärstopp.

Niclas F

Ny medlem
Visste inte om att det fanns en grupp på Happy som brukar ha gemensam cykling i Växjö. :)

Som ngn nämnde tidigare så finns det egentligen ingen fungerande cykelklubb i Växjö utan dom flesta är klubblösa eller medlemmar i tex Lammhult eller Värnamo.
Jag tillhör själv Värnamo CK men huvuddelen av min träning i grupp brukar bli tillsammans med folk från triathlonklubben 338 smaland (där jag också är medlem).
Om några veckor kör den organiserade utomhusträningen igång på allvar och då brukar det bli långpass på lördagar-söndagar och på onsdagkvällarna körs det fartpass (typ lagtempointervaller). Alltid samling vid Simhallen. Man måste ej vara medlem för att vara med på träningen...
Så om ngn av er även kör racer så är det bara att dyka upp, blir tyvärr svårt att hänga med iaf på fartpassen med mtb.

Nytt för i år blir också "Måndagsturen" som en kille ska försöka dra igång för att försöka samla ihop Växjö-cyklisterna lite. Tanken är att alla, oavsett nivå och typ av cykel ska vara välkomna. Uppdelning i olika fartgrupper med ledare i varje grupp.

Gå gärna in på 338smalands forum för mer info om gemensamma träningar och tävlingar!

Vi är iaf ett par-tre stycken som jag vet gärna kör lite mtb ibland men det blir ju ganska sällan eftersom det är svårt att finna sällskap...

Så dyker nog upp på ngn utav era samlingar.
Hur många brukar ni vara en bra kväll?

jbella

Ny medlem
Fartpass och fartpass.. =) Det är nog mest paddelmannan som står för farten =) vi andra brukar mest vara trötta.. =) Vi har kört i ett tempo så att alla ska hinna med, är man ute efter stenhård mtb träning tycker man nog att det går för långsamt..

Vi har väl varit ca 5-6 stycken som mest och totalt förra sommaren var det nog 20-25 olika som var med.

// Johan

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer