[Happyride] Växjö, Torsdagar 18.00

Juan Manuel

Ny medlem
Du Niklas ... Vad gör DU för att det skall finna någon fungerande cykelklubb i Växjö?
Så vitt jag vet finns inte någon som vill arbeta så att det skall fungera.
Prata på och kritisera är de jätte duktiga men arbeta för att andra en de själva finns inte några.

Hälsningar Juan

jbella

Ny medlem
Hej,

Jag vet inte om jag tycker att det var så mycket kritik, mest ett konstaterande.. Själv har jag inget behov av någon klubb, jag tycker bara att det är kul att cykla och att det är trevligt att göra det ihop med andra. Om det sedan finns en klubb så är det mycket trevligt, men jag har svårt att se att ett behov för egen del och därför känner jag ingen motivation, idag, för att arbeta för det. Eftersom jag inte tävlar så känner jag att en klubb för min del skulle handla mer om att t.ex. få till bra spår etc. men allemansrätten har funkat tillräckligt hittills.

Jag startade denna tråden och har fått ihop några att köra ihop med och det tycker jag har lyckats ganska bra med..

Mvh Johan B

Niclas F

Ny medlem
>Juan;

Jag "behöver" inte göra ngt för att det ska finnas en fungerande cykelklubb i Växjö eftersom jag är med i Värnamo CK och det är jag nöjd med....

Jag var, som du kanske kommer ihåg(?), med vid uppstarten av VAIS cykelsektion för några år sedan men när styrelsen föll samman och i stort sett ingen kunde/ville engagera sig för en fungerande verksamhet så började jag köra med Triathlonklubben i stället. På den tiden var cykling bara ett komplement i min träning inför tävlingssäsongen på Snowboard. Det viktiga för mig var då inte att jag hade en klubb att cykla med, snarare att jag hade Någon att cykla med.

När jag sedan för ett par år sedan beslöt mig för att satsa på cykling "på riktigt" så var man ju tvungen att hitta en klubb med fungerande verksamhet.

Om du vill ta det som kritik är det upp till dig!

Tyvärr är det ju alltid så med föreningar. Det krävs ett antal personer som kan engagera sig i allt som rör en förening. Dessa personer är mkt svåra att hitta.
Samma personer ska ju då också helst kunna Samarbeta!!

Personligen finns det inte en chans att jag hinner engagera mig mer än vad jag redan gör, vilket är ganska lite (typ vägstädning 1 gång/år och försäljning av pepparkakor åt Värnamo ck).
Har man jobb, familj + tävlingar och dessutom tränar för att försöka hänga med i Elitklassen så tar tiden slut där.

Jag hade Mycket gärna sett en fungerande klubb i Växjö. Det finns helt klart tillräckligt med cyklister men uppenbarligen för få som för tillfället kan/vill engagera sig i klubbverksamhet.

Kanske kan "Måndagsturen" som jag nämnde i mitt tidigare inlägg vara början på en större sammanslutning av cyklister i och kring Växjö?

Senast redigerad av en moderator:

Juan Manuel

Ny medlem
Det kan vi hoppas på.
Och jag tar det inte som kritik från dig.
Om jag inte minns fel var det jag som hänvisade till Värnamo eftersom de andra i styrelsen med SJ i spetsen inte ville vara med i SCF pga det kostade pengar och de kunde inte tänka sig att sponsra en som ville tävla och hade viss talang dvs dig;-)
Så du har beslutat på att inte hänga hojen än;-) kul.
har du kvar din Isaac eller har du en ny?

/Juan

Niclas F

Ny medlem
>Juan;

Tror du blandar ihop mig med någon annan. Förmodligen Niclas Rydberg (som är betydligt yngre än mig)...

Senast redigerad av en moderator:

nilek

Ny medlem
Efter en 4-timmars tur på (nästan) torra vägar på norska västlandet sitter jag med laptopen i knäet och glädjer mig åt att läsa diskussionerna om Växjö-cykling på forumet! Som flera redan konstaterat finns det många cyklister i Växjö (med omnejd) och förhoppningsvis kan detta forum bidra till att samla dem.

Då jag räknar med att flytta tillbaka till Växjö inom ett år följer jag med spänning utvecklingen, hoppas verkligen att Måndags-cyklingen kan vara starten på något stort. Cykling som tränings- och transportform växer i hela norden och det skulle inte förvåna mig om det snart väcks liv i cykelklubben. Varför skulle inte Växjö kunna anordna cykellopp i stil med Glasrikerundan? Finns ju alla möjligheter för både mtb och landsvägslopp exempelvis runt de vackra sjöarna.

Cykla på!

jbella

Ny medlem
Skulle gärna köra en runda, men jag har besök av svärföräldrarna, så jag vet inte riktigt om tiden finns.. kanske på Söndag eftermiddag...

Mvh Johan B

Merqx

Ny medlem
hej hej! hur ser det ut inför vår och sommar? några som har lust att fortsätta med att köra lite happyride? själv så kommer jag nog köra söndagarna.

//alexander

Mapach

Aktiv medlem
Jag blir snart växjö bo (Åryd) å är lite sugen på att hänga på nån gång. Sätter tråden på bevakning, så ses vi förhoppningsvis om inte alltför avlägsen framtid...

/Magnus

jbella

Ny medlem
Jag är givetvis med och kör en del.. Men jag orkar inte väntar till Söndag för att köra nästa gång.. Vädret så ok ut imorgon kväll, är det någon som är sugen på en tur?

// Johan B

Johan: Mitt växelöra kommer på posten idag eller imorgon, så jag kör gärna en runda på onsdag. hur passar det?

För övrigt tycker jag att det skulle passa bättre om vi hade en fast tid någon kväll i veckan istället för på helgen. Typ Onsdag kväll.

jbella

Ny medlem
Paddel: Bara vädret är ok så.. Får se om jag hänger med dig, har haft en dryg förkylning som vill velat ge med sig..

Är nog också inne på en fast tid i veckorna.. det är ofta så mycket annat på helgerna..

DrEnglund

Ny medlem
Torsdag morgon/förmiddagen tänker jag sticka ut 2-3 timmar landsväg. Tänkt tempo runt 30km/h.
Måste starta ganska tidigt för bilen ska på besiktning...

Någon som är sugen?

;~)

snoogans

Medlem
Hur ser planerna ut för imorgon? Jag hänger gärna med om tempot inte är för galet, är inte i nån toppform direkt(bröt nyckelbenet i Januari och har inte återhämtat mig riktigt ännu).

jbella

Ny medlem
Jag tänker köra en tur.. Tempo är det paddelmannen du ska snacka med om (jag har precis tillfrisknat från en förkylning).. men om vi två håller nere det , så är det nog lugnt.. =)

Vad sägs om en tur längs Kronobergsåsen och sedan runt Hissö?

// Johan B

Scubamike

Ny medlem
Kul att folk hittar ihop till träningen i Växjö. När jag bodde där fram till -09 körde jag oftast mtb ute på I11. Kör ni där med eller blir det mest Vais?

Bilden är på väg från Teleborg mot I11 :)

Bilagor

• CIMG0022.JPG
    CIMG0022.JPG
    99.4 KB · Besök: 10

jbella

Ny medlem
Paddel: Shell Dalbo? 18.00 blir bra

Scuba: Kör lite överallt.. Fylleryd, I11/Bokhultet, Söder om Teleborg, Högstorp, Hissö/Kronoberg, Notteryd, Räppe..

// Johan B

rst

Ny medlem
Om nån av er har en tracker, posta gärna en länk hur ni cyklade. Söker inspiration till nya rundor men har ingen barnpassning ikväll.

Cyklar gärna lördag em om vädret är nåtsånär.

/R

snoogans

Medlem
Ojdå, menade dalborondellen googlade det innan! Ser ut att bli vettigt väder, var ute en runda själv igår och det blev sanslöst kallt när det mulnade till och solen försvann.

Merqx

Ny medlem
Tjenare! gick turen bra idag? själv har problem att cykla i veckorna nu när det är fotbolls säsong. men onsdagarna skulle annars vara en bra dag att köra. jag lägger iaf min röst på onsdagskvällar =)

//Alexander

Jo det blev en riktigt najs runda, även fast att jbella och snoogans var lite långsamma. Onsdag passar bra för mig också, men jag kör helst på tisdagar.

rst

Ny medlem
OK. Just lördag kl 14 verkar mindre intressant... I morgon söndag kanske. I så fall på förmiddagen för min del.

Elak

Ny medlem
Hej!

jag har cyklat lite mtb av och till i växjö trakten för att få lite motion under några år. Nu undrar jag om det finns några bra single tracks här omkring? Jag har vart runt på I11 områden med löpspåren där men undrar om det finns några andra bra? Fylleryd verkar ha vissa alternativ men inget som är single track, snarare trial.

//Elak

jbella

Ny medlem
Elak: Det finns gott om stigar runt Växjö det är dock lite platt.. Fylleryd, I11/Bokhultet, Söder om Teleborg, Högstorp, Hissö/Kronoberg, Notteryd, Räppe.. Håller inte med om att det inte finns singletrack i Fylleryd, stenigt ja, men I11 är ju superslätt. Det ska ju vara lite motstånd.. =) Fylleryd är bra för att träna tekniken. Det flesta stigarna runt Växjö är stenigare/rotigare än I11.

Men häng med och kör någon gång så kan jag visa..

// Johan B

harley_1

Medlem
har inte orkat läsa allt....är det nån bestämd dag? funkar bäst med en bestämd dag o tid....sen får dom som kan/vill komma! Har kört månd. turen ett antal ggr nu, sist var där ca: 70pers, så det funkar med en bestämd dag o tid!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer