Har cyklar toppfart (enligt svt.se så har de!?)

Paco

Aktiv medlem
Vänta här nu, pratar vi om patetiska gubbar som inte kan läsa handböcker, patetiska ”cykelmekar” som inte kan stava eller Gert-Åkes toppfart?

LTS

Aktiv medlem
Jag med. Och rullar för det mesta frihjul när det går utför. Får hitta på nåt fräsigt namn för det, någon? Helst utan något vettigt samband med företeelsen.
Du menar freewheelin'? Uppkallat efter Freewheelin' Franklin.
H3297-L161420681.jpg

Det är det coolaste man kan göra på en cykel.

H.

Aktiv medlem
"Rulla stående på bakhjulet"

Men stående på bakhjulet kan ju bli felsyftning, så det får korrigeras:

"Stående på pedalerna rulla med cykeln på bakhjulet"

Det inser ju alla att så kan vi inte ha det. Vi får prova lite skiljetecken:

"Rulla på bakhjulet, ståendes"

OK, ja det kanske funkar. Hur blir det när man sätter det i kontext då?

"Kan du rulla på bakhjulet, ståendes?" Låter som en företagsjurist som skrivit en terms of condition, men visst.

"Kolla, jag rullade på bakhjulet, ståendes, på den här curben". Ja juste. Hela skate/BMX-vokabulären är visst importerad. Vem sätter igång att översätta alla termer?

jolov

Aktiv medlem
"Rulla stående på bakhjulet"

Men stående på bakhjulet kan ju bli felsyftning, så det får korrigeras:

"Stående på pedalerna rulla med cykeln på bakhjulet"

Det inser ju alla att så kan vi inte ha det. Vi får prova lite skiljetecken:

"Rulla på bakhjulet, ståendes"

OK, ja det kanske funkar. Hur blir det när man sätter det i kontext då?

"Kan du rulla på bakhjulet, ståendes?" Låter som en företagsjurist som skrivit en terms of condition, men visst.

"Kolla, jag rullade på bakhjulet, ståendes, på den här curben". Ja juste. Hela skate/BMX-vokabulären är visst importerad. Vem sätter igång att översätta alla termer?

Mina fördomar säger att dom som klagar på dom engelska låneorden för trick sällan kan utföra tricken.

Cyklisten utför en rotation medsols på Pi radianer med vänster fot framåt, vilket efterföljdes av en balansakt där tidigare nämnde cyklist rullade baklänges fram till den punkt då mothåll från pedalerna erhölls och en rotation motsols på 11/12 Pi radianer utfördes.

RN

Aktiv medlem
Fan pirajaklubbens handslag var ju ett tag sedan jag såg. Slaktade min sista Ernie-tisha till trasor förra året, skaplig kvalitet ändå även om den gick som träningstischa sista typ 10 åren.

/R

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer