Har ESS dött!

Paco

Aktiv medlem
Har ESS dött!

Har farbror glömt bort hur sökfunktionen funkar?😋

H.

Aktiv medlem
Har ESS dött!

Har farbror glömt bort hur sökfunktionen funkar?😋
Den tråden svarar ju inte på vad som blir av ESS, bara att årets cup drivs på annat sätt...

FredriCX

Aktiv medlem
Har ESS dött!
Hm. Var lite inställd på att åka motionsklass i ESS, mest för att se lite nya ställen att cykla på. Ingen ambition på snabbhet. Undrar om det kommer finnas kvar klass för detta, eller om vi bara är i vägen.

AX3L

Aktiv medlem
Har ESS dött!
Hm. Var lite inställd på att åka motionsklass i ESS, mest för att se lite nya ställen att cykla på. Ingen ambition på snabbhet. Undrar om det kommer finnas kvar klass för detta, eller om vi bara är i vägen.
Dessutom är frågan om man kommer kunna/få anordna den typen av arrangemang i sommar. Tillåt mig tvivla. Mest troligt är nog ett race där varje åkare får en väldigt specifik starttid för att undvika risken för trängsel, och ett väldigt begränsat antal.

/Spekulation

Rassemouse

Aktiv medlem
Har ESS dött!
Jag hoppas också på en motionsklass! Är bra sugen på att testa ett enduro race, men är långt ifrån så duktigt att jag vill vara med i tävlingsklass (och tycker alltid det är lite drygt när det ska hållas på med licenser..)

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Har ESS dött!
Jag hoppas också på en motionsklass! Är bra sugen på att testa ett enduro race, men är långt ifrån så duktigt att jag vill vara med i tävlingsklass (och tycker alltid det är lite drygt när det ska hållas på med licenser..)
Ja att erbjuda en licens och kalla den för just ”tävlingslicens” hade varit ett gigantiskt steg framåt för SCF.
Just nu skapar det mest förvirring vad och vilken som gäller och för vad.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Har ESS dött!
Det är också en klass för de som tycker det är kul att tävla men inte vill vara i vägen för de som faktiskt är snabba. Även om vinnarna i master ofta ligger högt in totalen med.

Kung Stalle

Aktiv medlem
Har ESS dött!
Det var många år sen jag körde nån ESS-deltävling. Senast var Åre för säkert fem år sen. Tror ni Endurokuppen kommer bli bättre eller sämre i SCF´s regi? Och på vilket sätt kommer det förändras? Spekulera vilt!

Stalle

mzi

Aktiv medlem
Har ESS dött!
Rykten om oegentligheter i ESS-företaget
Jag är mest nyfiken på detta!

Jag lägger in det här för att dra igång spekulationerna!

Miljardrullning med oklart syfte​

Utländska forskare kommer att köa för tillträde till ESS. Men vad vill egentligen Sveriges regering med den unika neutronkällan på den skånska slätten – förutom att stå för notan på ett okänt antal miljarder? Tio år efter beslutet om svenskt värdskap för ESS är det fortfarande oklart hur driften av anläggningen ska finansieras.

Spindelbenen

Aktiv medlem
Har ESS dött!
Är det en klassisk svensk nerklassning? Som det blev i CX-Cupen innan det var dags att bara skita i att ställa upp då det tog slut på klasser för oss som inte snittade 7w/kg i ftp samtidigt som det tävlades i C-klass..

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer