Har jag fått en spricka i min Tallboy?

hanSSon11

Aktiv medlem
Hej,

Har precis varit ute på en vända och ser efter tvätt detta på överröret...

Får panik, är det något att vara orolig över?
Går kanske inte att svara på genom att titta på bilder men vill ha lugnande besked 🙂

Har varken slagit i något vad jag vet eller ramlat.

IMG_1041.JPG
IMG_1040.JPG
IMG_1039.JPG

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Hur låter det när du knackar där? Jämför med underröret.
Ingenting som inte är räddningsbart oavsett.

glitch

Aktiv medlem
+1! Spricka! En polare fick en liknande spricka på sin Yeti, till synes utan något övervåld mot överröret. Bör reda sig på garantin.

hanSSon11

Aktiv medlem
Det låter lika på själva sprickan som överallt annars om jag knackar lite försiktigt.
Nej aldrig spänt denna hoj bakpå bilen, den åker inuti då den väl åker bil.

Makten

Aktiv medlem
Det är inte så att du nån gång fumlat till det och svängt styret så att bromsreglaget smällt i ramen utan att du märkt det?
Det måste inte vara en spricka i kolfibern, men är det lacken så måste den förstås ha kommit till på något sätt.
Ramen är ju inte uppbyggd med alla fibrer i samma riktning, så det vore mycket egendomligt om den sprack rakt igenom på det där viset så att säga.

hanSSon11

Aktiv medlem
Nej inte från bromshandtaget, det når inte dit. Detta fanns till 100% inte där igår och måste blivit till på dagens runda.
Måste hänt vid något litet hopp i skogen för någon stor hoppare är jag inte (än).

pbeijer

Aktiv medlem
Ser ju ut att gå mitt på. Brukar man inte pressa ihop två halvor när man gör en kolfiber-ram och i så fall kanske momentet där dom väver ihop dom två sidorna inte blivit helt 100.

trailbiker

Aktiv medlem
Ta en bild, reklamera på SC hemsida. Du kommer antagligen behöva lämna in cykeln hos ÅF, typ Jarla i Stockholm. SC svarade på mindre än 10 timmar på min reklamation.

PatrikHA

Medlem
Tog kanske max en vecka, fick ny ram via lbs (få själva ramen tog dock längre tid)

hanSSon11

Aktiv medlem
Tog kanske max en vecka, fick ny ram via lbs (få själva ramen tog dock längre tid)
Ja jag fyller fan i det där nu oxå fast min LBS säger att dom påbörjat ett ärende....

mzi

Aktiv medlem
Om det var svaret på din fråga så borde du ta ett allvarligt snack med din återförsäljare. Och berätta för SC vad de håller på med. Jag skulle inte vilja ha en återförsäljare som sätter mig i så dålig dager.

hanSSon11

Aktiv medlem
Galet snabba alltså, lysande 👍
Men vad din lbs gör kan man ju seriöst undra, absolut inget jag önskat om jag vore Santa!
Ja helt otroligt va snabbt dom svarade!

Jag vet att min LBS haft mycket att göra en tid men jag ville att dom skulle kontakta SC i slutet av maj, känns ju nu som att dom aldrig gjorde detta...

GurraG

Aktiv medlem
Kan finnas två orsaker enl mitt förmenande:
1 Din LBS har "tappat bort"/glömt ditt ärende.
2 SC har två "telefon/mail-köer" - en för privatkunder och en annan för återförsäljare. Vet att det förekommer.

hanSSon11

Aktiv medlem
Kan finnas två orsaker enl mitt förmenande:
1 Din LBS har "tappat bort"/glömt ditt ärende.
2 SC har två "telefon/mail-köer" - en för privatkunder och en annan för återförsäljare. Vet att det förekommer.
Ja så kan det helt klart vara, tror mest på nr 1 dock.
Fick inget svar på ett av mina mail och ringde då upp dem, han fick skrolla länge i maillistan på oöppnade mail innan han hittade.

yonsson

Aktiv medlem
Hur som helst katastrof att behöva vänta så länge. Min erfarenhet vad gäller andra produkter är att det vid strul går fortast om man som kund tar direktkontakt med företaget.
Gött att det verkar lösa sig snabbt nu.

hanSSon11

Aktiv medlem
Hur som helst katastrof att behöva vänta så länge. Min erfarenhet vad gäller andra produkter är att det vid strul går fortast om man som kund tar direktkontakt med företaget.
Gött att det verkar lösa sig snabbt nu.
Ja nu vet jag till "nästa" gång hur jag ska göra!

hanSSon11

Aktiv medlem
Undrar hur det blir, kommer jag få en Tallboy 4 kanske :cool:
Fast det är ju olika dämpar samt gaffel längd på dessa 2 så det går ju inte bara att flytta över prylarna från 3an... om jag nu får ny ram.

Martinmat

Aktiv medlem
Vet att det finns en del stök kring rythm gafflarna å vilka som går höja etc men tyvär kör jag inte själv Fox så lite dålig koll.

@glitch du har väl ändrat slaglängd på din Fox? Har du koll?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer