Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd

Så jag skall misshandla min instegs-HT från XXL på Vallåsen bara för att jag bor nära? Eller skall jag bara cykla barriga strandskogar hela semestern och sen stanna utanför systemet eller bageriet med de sista minuterna av Filip & Fredrik i lurarna?

BullfrogX

Ny medlem
Skit i tallbarren! Bor du nära skaffar du årskort så hinner du med Bolaget också. F&F tar du på reprisen. Sist jag var där för någon månad sedan, så var där en kille med en Dartmoor HT som körde skiten ur alla. Men där var även en kille på en treväxlad Crescent - kanske han köper din XXL-hoj när du byter upp dig. Skönt häng, alla är välkomna!

Senast ändrad:

BullfrogX

Ny medlem
Alex Supertramp sa:
Så jag skall misshandla min instegs-HT från XXL på Vallåsen bara för att jag bor nära? Eller skall jag bara cykla barriga strandskogar hela semestern och sen stanna utanför systemet eller bageriet med de sista minuterna av Filip & Fredrik i lurarna?
Skit i tallbarren! Bor du nära skaffar du årskort så hinner du med Bolaget också. F&F tar du på reprisen. Sist jag var där för någon månad sedan, så var där en kille med en Dartmoor HT som körde skiten ur alla. Men där var även en kille på en treväxlad Crescent - kanske han köper din XXL-hoj när du byter upp dig. Skönt häng, alla är välkomna!

Senast ändrad:

Dr Gugge

Medlem
Snart ett år med min Marino och jag tycker det är riktigt skoj med HT som komplement till FS.

Framför allt var det jäkligt roligt med HT i Järvsö!
20190628_133836.jpg

//Kristoffer

yonsson

Medlem
029A74C5-8FA4-4208-A573-527EA567555D.jpeg

B2588C6B-CB12-4EA3-878C-0A80A2F29A50.jpeg

Kom på att jag inte postat denna här. Kona Honzo 2019, köpte den i april och har hittills kört 25mil med den, i princip bara i skog. Sjukt nöjd!

Fick på 140mm Pike-gaffel precis och ser fram emot att testa nya setupen. Har även satt på ett kolfiberstyre från Renthal med lite mer rise och bytt grepp, mest för att det är kul att ändra lite. Större skivor ligger och väntar på montering.

Tycker Honzon gör sig jäkligt bra på de flesta ställen, framförallt nedför.

Senast ändrad:

Doctor C

Medlem
Jag hade kunnat lägga upp något fint här men min Sonder Transmitter visade sig vara skev i ramen. Har fått en ersättningsram från Alpkit men de verkar ha gjort vissa förändringar från 2018 till 2018. Invändigt dragna kablar/slangar och ökad slaglängd i fronten från 130 till 150 mm. Är väl inte helt förtjust i någon av dessa förändringar tyvärr men vad gör man?

Bilder på det gamla eländet:
4A786AB6-F669-43AF-9C21-80968173AB68.jpeg

E7D97EB0-0E6B-4CBC-A444-202156A68195.jpeg

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
liveforthis sa:
Ja visst är det så (Viggen). Jag har varit på Isaberg idag och fokuserat på cykling ner från topparna .
Var där förra veckan med min NP Scout. Lyckades för första gången någonsin (på Scouten) tappa min vattenflaska. Hilly Billy tog tappar-oskulden. Miljövän som jag är tog jag ett varv till på Hilly Billy, efter att ha kört Pink lady, för att hämta flaskan.

Ragnarök var otippat brant.

Mycketvillhamer sa:
liveforthis sa:
Ja visst är det så (Viggen). Jag har varit på Isaberg idag och fokuserat på cykling ner från topparna .
Var där förra veckan med min NP Scout. Lyckades för första gången någonsin (på Scouten) tappa min vattenflaska. Hilly Billy tog tappar-oskulden. Miljövän som jag är tog jag ett varv till på Hilly Billy, efter att ha kört Pink lady, för att hämta flaskan.

Ragnarök var otippat brant.
Haha ja polaren gjorde samma igår tappa sin flaska flera ggr dock kör han en kol-xc hoj. Hill Billy va bra stökig och jobbig iaf som avslut på en dags cykling på No Mercy/troll stigen och heart beat.

efj

Ny medlem
0421E9F8-59DF-45F1-BE7D-13B650F35B85.jpeg
Härlig tråd! Även min gick som strandcykel igår. Imorgon tillbaks till skogen igen! Dartmoor primal 27.5 - återkoppling till tidigare frågan om storleken så är min M, jag 179 och den passar kalas!

yonsson

Medlem
E2A2D91D-CCF1-4170-9D4C-3FE20058156F.jpeg
B4328EEF-0501-4569-B63A-0AB3B5657528.jpeg

Satte på nya skivor idag. 203mm fram, 180mm bak. Så imorgon blir det premiärturen med Honzo n med ny Pike-gaffel och nya skivor. Som julafton, fast mitt i sommaren. :)

Rutbritt

Medlem
Hade lite delar över i garaget och tänkte bygga ihop en billig ht som komplement till min fs. Började beställa lite nytt och det blev som vanligt mycket dyrare än tänkt! ?
Cykeln blev dock väldigt trevlig och både lättare och rappare än jag väntat mig.
Dartmoor primal 29
Rs pike 140
Slx-grupp
Zee-bromsar
Reverbstolpe

Kan bara rekommendera denna hoj om någon annan är i köp eller byggtankar. Ramen går att köpa billigt från Polen.

Bilagor

Rutbritt sa:
Hade lite delar över i garaget och tänkte bygga ihop en billig ht som komplement till min fs. Började beställa lite nytt och det blev som vanligt mycket dyrare än tänkt! ?
Cykeln blev dock väldigt trevlig och både lättare och rappare än jag väntat mig.
Dartmoor primal 29
Rs pike 140
Slx-grupp
Zee-bromsar
Reverbstolpe

Kan bara rekommendera denna hoj om någon annan är i köp eller byggtankar. Ramen går att köpa billigt från Polen.
Ja visst är dom trevliga primal ramarna ?. Fet hoj du byggt ihop med!

Rutbritt

Medlem
liveforthis sa:
Rutbritt sa:
Dartmoor primal 29
Rs pike 140
Slx-grupp
Zee-bromsar
Reverbstolpe

Ja visst är dom trevliga primal ramarna ?. Fet hoj du byggt ihop med!
Ja, den blev riktigt bra! Har byggt både primal 27.5 och hornet i vinter men denna 29a klår dom med hästlängder!

yonsson

Medlem
Testade nya gaffeln och de nya skivorna idag. Holy moly vilken skillnad! Blev chockad över att bromsverkan blev så pass mycket bättre ”bara” av att byta skivor.

yonsson sa:
Testade nya gaffeln och de nya skivorna idag. Holy moly vilken skillnad! Blev chockad över att bromsverkan blev så pass mycket bättre ”bara” av att byta skivor.
Ja det gör grymt mycket med bara byta skivor ?. När jag byte till 4kolvs ok och 203 skivor så kunde man ju inte skylla på att man inte hade bromsbett längre ?

yonsson

Medlem
liveforthis sa:
yonsson sa:
Ja det gör grymt mycket med bara byta skivor ?. När jag byte till 4kolvs ok och 203 skivor så kunde man ju inte skylla på att man inte hade bromsbett längre ?
Ha! Sjukt faktiskt! Bytte bara från 180/160mm till 203/180mm och skillnaden är riktigt stor. Blir nyfiken på vad byte till 4-ok från no name Shimano skulle innebära. Ska försöka hålla mig ett tag från att köpa fler delar men man blir ju nyfiken.

MtbIte

Medlem
Tog en sista tur på Marinon innan den nu läggs ut för försäljning , suger för mycket i byggtarmen efter en FS så den får tuvärr gå vidare.

Bilagor

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer