Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd

VanGarg

Aktiv medlem
E nöjd med min pike i fronten. En revation hade säkert ockdå funkat fint.
Ser ingen poäng att köra biffigare på en ht med mina 75kg

liveforthis

Aktiv medlem
E nöjd med min pike i fronten. En revation hade säkert ockdå funkat fint.
Ser ingen poäng att köra biffigare på en ht med mina 75kg
Håller med är nöjd med min revelation gaffel ända skillnaden mot pike är Charger dämparen. Men visst hade det sett fett ut med en zeb 😄

liveforthis

Aktiv medlem
En djungel det där! Men en 150mm lyrik lär la funka med?
Det gör det helt klart. Lyrik/yari väljer man väl bara om man vill köra längre slag än 160 annars är ju en pike/revelation same same men lite lättare då innerben bla är kortare om jag inte missminner mig. Där va lyrik/yari går göra längre slag på än pike/revelation.

Köpte denna i somras. Har haft väldigt kul på den, och mer ska det bli. Är nybörjare och den har verkligen fått mig sugen på mer. Känns som det finns att växa i med den här. Men ska kolla på att byta bort Sram SX-skräpet.
96F53FF7-0266-4190-8288-060548FA1A6C.jpeg

Senast ändrad:

cykelkRash

Aktiv medlem
Köpte denna i somras. Har haft väldigt kul på den, och mer ska det bli. Är nybörjare och den har verkligen fått mig sugen på mer. Känns som det finns att växa i med den här. Men ska kolla på att byta bort Sram SX-skräpet. Visa bilaga 447990
Bara bomba på terrängen tills Sram SX skitet går sönder och sen byt till Shimano Deore 10speed ;)

Berk

Aktiv medlem
En till buskul bröt stigcykel till sonen. Bra att nuförtiden 7-åriga kan köra 26"! Äntligen kan han köra tubeless och däck som är tillräckligt greppiga till blöta häll och rötter. Sätte direkt på en -2 grad angleset så gaffelvinkeln är lämplig till stökig stig. Poison green färgen är mycket snyggare i verkligheten.

2020-10-17-16-52-12.jpg
2020-10-17-16-52-51.jpg

Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
Tittade på den tidigare. Vad är det med finska tillverkare? Den är ännu längre än en Pole med 515 reach (utan sag) till 180 cm cyklist och en 78 grad sadelrörsvinkel utan sag! Det finns väl inte många branta berg i Finland, eller? Har dom modernaste geometrie och är nästan alla andra mtb redan gammaldags eller är det för mycket? Eller så har dom sett att liveforthis köper många cyklar varje år/monat.

Senast ändrad:

liveforthis

Aktiv medlem
Tittade på den tidigare. Vad är det med finska tillverkare? Den är ännu längre än en Pole med 515 reach (utan sag) till 180 cm cyklist och en 78 grad sadelrörsvinkel utan sag! Det finns väl inte många branta berg i Finland, eller? Har dom modernaste geometrie och är nästan alla andra mtb redan gammaldags eller är det för mycket? Eller så har dom sett att liveforthis köper många cyklar varje år/monat.
Haha va fan jag har bara haft typ 5-6hojar senaste 1 1/2 året 😂. Och jag gillar lång hjulbas med lite lagom lång reach (t-rex ) till mina 187/188cm kropp och långa ben med så jag gillar inte nya hojar med superkorta sadelrör för behöver längre drop på stolpe än vad som finns än 😆

simson

Aktiv medlem
Säg att det är till barnen som växer, det gör jag men det förutsätter förstås att har såna (barn alltså).

Purchaser

Aktiv medlem
Hör väl inte hemma här kanske men känns onödigt att starta ny tråd. Mina bromsar tar väldigt långt in emot handtagen har jag märkt. Antar att detta beror på luft i systemet, är detta "vanligt" på nya cyklar samt är det full luftning som behövs för att fixa till det dvs sprutor, olja m.m.?

manneblask

Aktiv medlem
Hör väl inte hemma här kanske men känns onödigt att starta ny tråd. Mina bromsar tar väldigt långt in emot handtagen har jag märkt. Antar att detta beror på luft i systemet, är detta "vanligt" på nya cyklar samt är det full luftning som behövs för att fixa till det dvs sprutor, olja m.m.?
Har du Shimano så räcker det oftast med en "toppluftning".

Purchaser

Aktiv medlem
Och hojen bör ha luftade bromsar som ny, har du köpt den i butik så är det bara att gå tillbaka och be dem göra. Men luftning med Shimano är enkelt (både fullständig och "mini").
Som jag tänkte då, tyvärr köpt av butik som ligger ganska långt bort men har kontaktat dem så får se vad de säger. Har nu beställt bleeding kit så hoppas det snart ska komma hem så jag får ordning på det!

Skönt det är relativt "enkelt" då 🙂

Purchaser

Aktiv medlem
Frågan har säkert varit uppe ofta innan men vart handlar ni oftast era MTB prylar på nätet tänker på dels kläder och utrustning till underhållsprylar och andra tillbehör? är Bikester bra, tycker mig sett lite tveksamma inlägg om dem??

Berk

Aktiv medlem
Frågan har säkert varit uppe ofta innan men vart handlar ni oftast era MTB prylar på nätet tänker på dels kläder och utrustning till underhållsprylar och andra tillbehör? är Bikester bra, tycker mig sett lite tveksamma inlägg om dem??
Bikester är bra, och snabbt om dom har saker på lager i Helsingborg, men verkar inte bra när man har problem och är inte så billig. r2-bike och bike24 är bäst, billig och snabb, bike-components.de och bike-discount.de är också bra. För kläder kan en svensk butik vara bra om man vill byta gratis.

EDIT: och Wiggle är bra när man köper ofta och får rabatt på allt.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer