Beror på slag och din vikt tycker jag. För mig som väger närmare 100 och vid 160mm+ kanske Zeb/38/ Marz Z1. Med mindre slag räcker nog alla de andra 35 (+/- 1) mm gafflarna.
Jo . Hade z1 innan och den är fasen nästan märkbart styvare än fox36 . Det är för dom använder olika alu i dom. Z1 tyngre också.Marzocchi Z1 är väl inte styvare än en Fox 36?
Håller med är nöjd med min revelation gaffel ända skillnaden mot pike är Charger dämparen. Men visst hade det sett fett ut med en zebE nöjd med min pike i fronten. En revation hade säkert ockdå funkat fint.
Ser ingen poäng att köra biffigare på en ht med mina 75kg
En djungel det där! Men en 150mm lyrik lär la funka med?Håller med är nöjd med min revelation gaffel ända skillnaden mot pike är Charger dämparen. Men visst hade det sett fett ut med en zeb![]()
Det gör det helt klart. Lyrik/yari väljer man väl bara om man vill köra längre slag än 160 annars är ju en pike/revelation same same men lite lättare då innerben bla är kortare om jag inte missminner mig. Där va lyrik/yari går göra längre slag på än pike/revelation.En djungel det där! Men en 150mm lyrik lär la funka med?
Aha, trodde bara det va billigare alu i Z1, inte att det påverkade styvhetenJo . Hade z1 innan och den är fasen nästan märkbart styvare än fox36 . Det är för dom använder olika alu i dom. Z1 tyngre också.
Tackar hoppas det inspererar någonGött att du pumpar bilder liveforthis!
Bara bomba på terrängen tills Sram SX skitet går sönder och sen byt till Shimano Deore 10speed ;)Köpte denna i somras. Har haft väldigt kul på den, och mer ska det bli. Är nybörjare och den har verkligen fått mig sugen på mer. Känns som det finns att växa i med den här. Men ska kolla på att byta bort Sram SX-skräpet. Visa bilaga 447990
Tittade på den tidigare. Vad är det med finska tillverkare? Den är ännu längre än en Pole med 515 reach (utan sag) till 180 cm cyklist och en 78 grad sadelrörsvinkel utan sag! Det finns väl inte många branta berg i Finland, eller? Har dom modernaste geometrie och är nästan alla andra mtb redan gammaldags eller är det för mycket? Eller så har dom sett att liveforthis köper många cyklar varje år/monat.![]()
Pässilä Bicycles Launches the Hamari Hardtail - Pinkbike
The Finnish company is launching their first 4130 chromoly steel hardtail.m.pinkbike.com
Haha va fan jag har bara haft typ 5-6hojar senaste 1 1/2 åretTittade på den tidigare. Vad är det med finska tillverkare? Den är ännu längre än en Pole med 515 reach (utan sag) till 180 cm cyklist och en 78 grad sadelrörsvinkel utan sag! Det finns väl inte många branta berg i Finland, eller? Har dom modernaste geometrie och är nästan alla andra mtb redan gammaldags eller är det för mycket? Eller så har dom sett att liveforthis köper många cyklar varje år/monat.
Nä utan sag va det. Min är 78 utan sag medSatan vad lång. Är geo med sag? Annars kommer stolpen nästan att luta framåt
Snygg! Nöjd?Premiärturen avklarad![]()
TackSnygg! Nöjd?
Såg att du ska lämna oss här :(Fan nu skulle man varit på Isaberg och shreedat ! Men hemma sjuk så fick bli att få lite custom stuk på styrstamen . Och ja avsiktligt att den är raw/svart tycker det gjorde sig bra
Nej blev stop hos frun. Va på väg och köpa loss en Marino fs ram. Men man ska tydligen planera sina köp med frun ;) så jag blir kvar på ht :) va bara ett jävla bra deal från Luke på marinobikesukSåg att du ska lämna oss här :(
Kan du inte säga att den är till henne som jag gör med nya ramen?Nej blev stop hos frun. Va på väg och köpa loss en Marino fs ram. Men man ska tydligen planera sina köp med frun ;) så jag blir kvar på ht :) va bara ett jävla bra deal från Luke på marinobikesuk
Nej det funkar inte på minKan du inte säga att den är till henne som jag gör med nya ramen?
Haha ja den har man provat med. Men mina 3 är för små änSäg att det är till barnen som växer, det gör jag men det förutsätter förstås att har såna (barn alltså).
Borra ett 5mm hål i topcapen ist ?Routat frambroms genom styrrör för barspins, va ett jävla pill!
Vill inte att slangen går rakt upp, lätt å fastna i skiten så jag har slipat ett V i spacerna där slangen kommer ut iställetBorra ett 5mm hål i topcapen ist ?
Har du Shimano så räcker det oftast med en "toppluftning".Hör väl inte hemma här kanske men känns onödigt att starta ny tråd. Mina bromsar tar väldigt långt in emot handtagen har jag märkt. Antar att detta beror på luft i systemet, är detta "vanligt" på nya cyklar samt är det full luftning som behövs för att fixa till det dvs sprutor, olja m.m.?
Tack för tips, blir att testa detta!Har du Shimano så räcker det oftast med en "toppluftning".
![]()
5 Minute Shimano Mini Bleed
Spongy Shimano brake lever? Remove air bubbles and win back great feeling brakes with the 5 Minute Shimano Mini Bleed.epicbleedsolutions.com
Och hojen bör ha luftade bromsar som ny, har du köpt den i butik så är det bara att gå tillbaka och be dem göra. Men luftning med Shimano är enkelt (både fullständig och "mini").Tack för tips, blir att testa detta!
missade tyvärr att informera om att det är Shimano.
Som jag tänkte då, tyvärr köpt av butik som ligger ganska långt bort men har kontaktat dem så får se vad de säger. Har nu beställt bleeding kit så hoppas det snart ska komma hem så jag får ordning på det!Och hojen bör ha luftade bromsar som ny, har du köpt den i butik så är det bara att gå tillbaka och be dem göra. Men luftning med Shimano är enkelt (både fullständig och "mini").
Bikester är bra, och snabbt om dom har saker på lager i Helsingborg, men verkar inte bra när man har problem och är inte så billig. r2-bike och bike24 är bäst, billig och snabb, bike-components.de och bike-discount.de är också bra. För kläder kan en svensk butik vara bra om man vill byta gratis.Frågan har säkert varit uppe ofta innan men vart handlar ni oftast era MTB prylar på nätet tänker på dels kläder och utrustning till underhållsprylar och andra tillbehör? är Bikester bra, tycker mig sett lite tveksamma inlägg om dem??