zinkpasta
Aktiv medlem
Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd
Frölundaborg, Göteborg. Typ 20 fallhöjdmeter men kul att gräva och köra. :-)Fett. Var är detta?
Frölundaborg, Göteborg. Typ 20 fallhöjdmeter men kul att gräva och köra. :-)Fett. Var är detta?
Hade varit något. Blev en Orbea Laufey. Om jag får tag i någon kul ram tror jag det blir att bygga något nästa vinter.Meh?! Bygg nått!
Vad söker du för storlek?Hade varit något. Blev en Orbea Laufey. Om jag får tag i någon kul ram tror jag det blir att bygga något nästa vinter.![]()
Är det där den lilla pumptracken ligger?Frölundaborg, Göteborg. Typ 20 fallhöjdmeter men kul att gräva och köra. :-)
Stämmer fint.Är det där den lilla pumptracken ligger?
:) Nice att du är ute och bygger!Stämmer fint.
Jag kan inte ta åt mig så mycket byggära, det finns andra som gjort betydligt mer. Men det ligger på perfekt avstånd för att köra/gräva lite på hemmajobblunchen eller när man får lite tid över (med en nyfödd son hemma finns det nog inte lika mycket tid för halvdagsturer på ett tag).:) Nice att du är ute och bygger!
Jag ser fram emot att hitta tid för sånt!
Sjukt bra! Vet nån var det är? Sicket flow!![]()
Hardtail Bike At Trailpark Video - Pinkbike
One day. One hardtail bike. One talented girl.www.pinkbike.com
Nice.
Snygga flaskhållare, vad är det för modell?Visa bilaga 473397
Ännu en Britango under solen
Dolní Morava, Tjeckien enligt artikeln jag tog videolänken ifrån (https://www.pinkbike.com/news/video-czech-ripper-kiki-havlicka-shows-what-a-hardtail-can-do.html).Sjukt bra! Vet nån var det är? Sicket flow!
Tackar, håller med! King Cage, modell IrisSnygga flaskhållare, vad är det för modell?
Länge sen det postades åkbilder inser jag.
Dagens tur, ett av de större droppen i ÄGB (men väldigt bra landning).
Visa bilaga 478235
Visa bilaga 478233
Visa bilaga 478227
..Det hjälper dock inte om man envisas med att landa lite kort (och rycker snett). Tur att Ragleyn är mjuk o fin!
Visa bilaga 478237
Det där ser kul! Var i ÄGB ligger den här rackaren?
Vad får det kosta och vilken storlek? Känns som det blir dyrt om det ska vara stål och finnas i lager.Hade tänkt köpa ny hoj i vår men kan inte bestämma mig vad jag vill ha, känslorna är all över the place.
Samtidigt behöver jag lite ny inspiration så jag är sugen på att köpa en stål-HT ram, slänga över komponenterna från min Stumpjumper och få lite variation utan att tömma cykelkontot helt. Boost, 150mm gaffel, och 30,9mm stolpe. Inga backar och inte en byggd stig så långt ögat kan nå utan stock och sten var man än tittar. Långsam tekniskt cykling och ett och annat bunnyhop.
Det jag helst hade önskat är en ”down country”, närmast jag hittat är Nordest Britango men finns inte i lager. Nordest Bardino och Pole Taival finns i lager men för mycket enduro för min smak tror jag, vill ha något lite kvickare. Finns några tips, idéer eller förslag?
Hade tänkt köpa ny hoj i vår men kan inte bestämma mig vad jag vill ha, känslorna är all över the place.
Samtidigt behöver jag lite ny inspiration så jag är sugen på att köpa en stål-HT ram, slänga över komponenterna från min Stumpjumper och få lite variation utan att tömma cykelkontot helt. Boost, 150mm gaffel, och 30,9mm stolpe. Inga backar och inte en byggd stig så långt ögat kan nå utan stock och sten var man än tittar. Långsam tekniskt cykling och ett och annat bunnyhop.
Det jag helst hade önskat är en ”down country”, närmast jag hittat är Nordest Britango men finns inte i lager. Nordest Bardino och Pole Taival finns i lager men för mycket enduro för min smak tror jag, vill ha något lite kvickare. Finns några tips, idéer eller förslag?
Tja, budget oklar. Kan betala för något bra. 180 lång, det missade jag.Vad får det kosta och vilken storlek? Känns som det blir dyrt om det ska vara stål och finnas i lager.
Finns en big wig i xl. Scandal kanske kunde vara nåt om man kan köpa från planetx. Cotic har väl någon down country också
Jo, 150 mm är ju längsta laget för mitt önskemål men osugen på att korta ner gaffeln så jag hoppas på att något finns där ute. Vill ha något mer snärtigt än dagens cykel för roligare och mer inspirerande cykling på de stigar jag igentligen spenderar mest tid på även om jag som så många andra drömmer om långa utförslöpor.Jag kör Bardino med 130 mm gaffel, då är den inte mycket enduro. Allt blir väl enduro med en 150 mm gaffel? Bardino ram är också inte mycket tyngre än en Britango.
Jo, 150 mm är ju längsta laget för mitt önskemål men osugen på att korta ner gaffeln så jag hoppas på att något finns där ute. Vill ha något mer snärtigt än dagens cykel för roligare och mer inspirerande cykling på de stigar jag igentligen spenderar mest tid på även om jag som så många andra drömmer om långa utförslöpor.
Cotic solarismax för leverans i maj med lite tur.
Eller beställ en big wig på Wiggle och ha den på fredag.
Fanns i xl men det kanske är lite stort?Solarisen var ju riktigt fin, kanske får krympa ner gaffeln. Men min Öhlins verkar småkrånglig att hitta delar att korta av den med.
Allt verkar slut på Wiggle.
Fanns i xl men det kanske är lite stort?
Cykeltypen du söker har nog sällan 150mm gaffel. Finns andra cotic som kanske passar bättre
Ok, var det så mycket som 140 kan du nog lugnt köra 150. Låter som en träff i så fall men det lär bli dyrt jaJo, sant men både Britango och Solaris är ju specade med 140 gafflar och 150 är ju inte väldigt stor skillnad. Får se om/hur jag kan korta av gaffeln samt googla tull och moms för solarisen var ju fin! Gul också.
blir väl rätt mycket billigare tull på lösa delar, om inget annat en ursäkt att bygga egetHar länge tittat på att köpa en ht men nu med brexit så känns det som att det inte är värt att köpa från England där tyvärr många av de cyklarna jag har kollat på finns. Tänkte köpa en big al men de har ju gått upp med flera tusen kronor. Vet ni nått sätt att slippa allt för mycket tull eller är det bara att leta andra märken?
Cool superkraft med osynligheten ocksåSonen cyklat fortfarande buskul bröt stigcykel, här på Corona. Vet inte om min helstel single-speed kvalificerar för tråden.
Visa bilaga 481316
Och här nedför en häll bredvid Hellas hallaste häll:
Visa bilaga 481320
Ser trevligt ut, var är det?En liten tur på vårt vanligaste underlag.
Dvs stenar som vill ha ihjäl dig.
Visa bilaga 481321Visa bilaga 481322
Visa bilaga 481323
Detta är HallebergSer trevligt ut, var är det?
Hade tänkt köpa ny hoj i vår men kan inte bestämma mig vad jag vill ha, känslorna är all över the place.
Samtidigt behöver jag lite ny inspiration så jag är sugen på att köpa en stål-HT ram, slänga över komponenterna från min Stumpjumper och få lite variation utan att tömma cykelkontot helt. 180cm lång, 29” Boost, 150mm gaffel, och 30,9mm stolpe. Inga backar och inte en byggd stig så långt ögat kan nå utan stock och sten var man än tittar. Långsam tekniskt cykling och ett och annat bunnyhop.
älskar färgen!Ok, kanske inte blev exakt det jag frågade efter men fanns i lager, fanns i lila samt alla mina Stumpjumper grejer förutom vevlagret passade rakt av (till och med kedjan) så...
Visa bilaga 482321