Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd

ChJ

Aktiv medlem
Börjar bli säsong för HT! "Regn, under dagen tilltagande" hade varit en korrekt prognos för söndagen i st f utlovade "under dagen tilltagande molnighet, men uppehåll"
20221002_162652.jpg

Berk

Aktiv medlem
Någon som har/haft en Dartmoor Primal i L och kan säga något om storleken? :)

Man behöver inte har en Primal för att säga något om storleken.
Geo tabellen ser ut att vara utan sag. Då är L stor. Reach blir lite mer än 485 mm med sag. Sadelrörsvinkeln är nästan 74 grad med sag. Så den är riktigt lång.

manneblask

Aktiv medlem
Man behöver inte har en Primal för att säga något om storleken.
Geo tabellen ser ut att vara utan sag. Då är L stor. Reach blir lite mer än 485 mm med sag. Sadelrörsvinkeln är nästan 74 grad med sag. Så den är riktigt lång.

Jo jag vet, jag är en kort jäkel på 175 och kan läsa geotabeller men var mer nyfiken på uppfattningen av den i verkligheten och om nån kortis kört en L trots detta :)

Senast ändrad:

Rutbritt

Aktiv medlem
Jo jag vet, jag är en kort jäkel på 175 och kan läsa geotabeller men var mer nyfiken på uppfattningen av den i verkligheten och om nån kortis kört en L trots detta :)
Jag har haft 2 primal och 2 hornet. Kört storlek M och är 182cm. Äldre modellerna är mindre men på 175cm med nyare modell skulle jag rekommendera M.

Berk

Aktiv medlem

Skulle tänka att du är tillräckligt erfaren för att uppskatta det själva ;)

För mig skulle den just vara ok, men då är jag 179 cm och tycker om att har sadeln långt bak. Jag kör en Bardino med 470 mm reach och 76 grad sadelrörsvinkel med sag och tycker att sadeln kunde vara längre bak eller reach lite längre. Jag kör krångliga stig, så då är det bra med lite kortare reach. Utför skulle 485 mm vara klart bättre för mig. Men då är jag lite längre än dig.

manneblask

Aktiv medlem
Skulle tänka att du är tillräckligt erfaren för att uppskatta det själva ;)

För mig skulle den just vara ok, men då är jag 179 cm och tycker om att har sadeln långt bak. Jag kör en Bardino med 470 mm reach och 76 grad sadelrörsvinkel med sag och tycker att sadeln kunde vara längre bak eller reach lite längre. Jag kör krångliga stig, så då är det bra med lite kortare reach. Utför skulle 485 mm vara klart bättre för mig. Men då är jag lite längre än dig.

Erfaren och erfaren, min förra HT var så jävla liten så stirrar mig nog för blind på reach och tänker inte på sag alltid. Så bra att bli påmind! 😁 Men generellt bra att höra folks upplevelser, inte så att jag kommer göra ett val endast på dem 🙂
Det var för tråkigt med 2 heldämpade så måste byta den ena mot en HT känner jag!

Berk

Aktiv medlem
Nice, men det är väl en av få ställen det går att göra så 😄, kommer inte ihåg hur många ställen det gick att hämta i butik på när jag beställde, men det var inte många 😅

Det var enda stället när jag köpte min (det var hos Canyon själva).

Vet dock inte om problemet är att det finns få ställe eller snarare att dom är långt från Sverige ...

Marklyft

Aktiv medlem
Det var enda stället när jag köpte min (det var hos Canyon själva).

Vet dock inte om problemet är att det finns få ställe eller snarare att dom är långt från Sverige ...
Var säkert så när jag beställde också, kände att det var billigare betala för kartongen än att bila ner till Tyskland från Luleå för att hämta den 😅

daniel.evertsson

Aktiv medlem
Skickade iväg en beställning på en Marino Cábala idag, ska bli spännande att se hur den är. Även spännande att se hur lång tid det tar för ett paket att komma fram från Peru.
Ramen kom förra veckan och är nu ihopmonterad till komplett cykel. Ska provköras imorgon på Kungsbygget och kanske på Vallåsen på söndag.

53B98201-C059-429E-9C73-58ABF9D35D72.jpeg

Campus_with_an_H

Aktiv medlem
Två råfeta hardtails ute i änggårdsbergen igår.
(Hade ingen kamera med mig, bara telefonen denna gång)
20221009_121840.jpg

Bilagor

• 20221009_124038.jpg
    20221009_124038.jpg
    1.6 MB · Besök: 82
  • 20221009_132740.jpg
    20221009_132740.jpg
    862.2 KB · Besök: 80
  • 20221009_121800.jpg
    20221009_121800.jpg
    1.9 MB · Besök: 87
  • 20221009_121807.jpg