Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd

Valhalla_

Aktiv medlem
Två råfeta hardtails ute i änggårdsbergen igår.
(Hade ingen kamera med mig, bara telefonen denna gång)
Visa bilaga 586580
Alltid undrat hur 27,5+/29 däck ser ut men nu vet jag

IMG_20221011_161611.jpg

manneblask

Aktiv medlem
Jaha, då får man tillåtelse att posta i denna tråd igen då nya bygget är invigt i såphala skogar med varierande väder. Behöver ordna ett vettigt dropperreglage (kör med något från framväxelns tid) och ska byta till kortare stam.

- Ont i ryggen ✅
- Ont i anklarna ✅
- Buskul ✅

IMG_20221015_130513.jpg

Berk

Aktiv medlem
Grymt! Jobbar imorn och slutar senast 14. Kan nog dra tidigare, jobbar i bagis o tar cykeln i bilen imorn

Vi kan vara kl 14 på grusplanen vid tavlan på andra sidan vägen vid Hellasgården parkeringen.

@manneblask vill du prova din nya HT i Hellas idag? Gissar att det är lite mindre hal där, men rötterna kommer att bli utmanande!

Der Kaiser

Aktiv medlem
Vi kan vara kl 14 på grusplanen vid tavlan på andra sidan vägen vid Hellasgården parkeringen.

@manneblask vill du prova din nya HT i Hellas idag? Gissar att det är lite mindre hal där, men rötterna kommer att bli utmanande!
Menar du fotbollsplanen brevid tennisbanorna?
Jag trodde jag skulle bli tidigare ut men verkar vara trött, men möter gärna upp där och då, på väg ut eller hem.

Joham

Aktiv medlem
Japp, lite av orsaken jag valde att bygga en ht. För att ha något jag orkar trampa runt hemma där det är platt men också kunna köra utförs med.
Ska komplettera med en dh för parkdagar.
Hur är den på platten, upplevs den som tung och klumpig? Jag är väldigt sugen på en sån (eller liknande) för att ersätta min XC, men även kunna åka lite utför när FS:en är parkerad för vintern.

Olzin

Aktiv medlem
Hur är den på platten, upplevs den som tung och klumpig? Jag är väldigt sugen på en sån (eller liknande) för att ersätta min XC, men även kunna åka lite utför när FS:en är parkerad för vintern.
Smidig men trög trampad. Inget jag tänkte på i skogen men på de korta sträckor asfalt jag trampade märktes verkligen valet av däck. Assegai 2,5 maxgripp fram och dhr2 2,4 maxxterra bak med med korv..

Edit: hela hojen väger 14,4kg var av 5,6kg är hjulen🤣

Der Kaiser

Aktiv medlem
Fan vad snyggt! Var finns detta träd? Är det strax ovanför Ältavägen från kyrkogårdsparkeringen?
Precis innanför hällarna på östra/södra sidan om ältavägen där den svänger vid kyrkogården/-parkeringen/norra änden av dammtorpasjön.
Man cyklar precis förbi den när man ger sig ut mot gröna.

Köp & Sälj

Topp