Heldämpad allmountain för 12-13-åring

Ninjalinus

Medlem
Tips på vettig heldämpad allmountain till min grabb på 12 år. Han är 152 cm och växer. YT har en Jeffsey men tung. Canyon har tagit bort junior-spectral..

Krav:

Inte för tung.
Inte vansinnigt dyr (Max 30000:-)

Alla tips är välkomna. Även begagnat.

Jag har inte kollat så mycket på fulldämpad men om det är som med Hard tail så kommer du inte att hitta nåt som väger mindre än en vuxencykel till 150cm oavsett ålder.

Visst, om du köper en barncykel för 140-155cm men än det känns inte så rationellt

Jag har inte kollat så mycket på fulldämpad men om det är som med Hard tail så kommer du inte att hitta nåt som väger mindre än en vuxencykel till 150cm oavsett ålder.

Visst, om du köper en barncykel för 140-155cm men än det känns inte så rationell
Det spelar ju ingen roll om den väger som en vuxencykel, finns ju ganska lätta cyklar. Utgår ifrån att det är rimligast att köpa en vuxencykel, som är lätt. Problemet är att:

Hitta rätt storlek, till rätt pris med skapligt lätt hoj. Så tips är det jag söker.

Den ser fin ut...Men kolfiber förklarar inte 1kg.
Sen om det är samma som 2023 får den inte rolig kritik
  • Nervous and sluggish at the same time

Och flimsy tires men det är inte samma som på länkad cykel. Ändå, har de fuskat med däcken kan det förklara 500g+

Omdömet behöver inte betyda så mycket. Ibland skriver de som ovan och säger att det beror på däcken och dämparinställnungar...

Den ser fin ut...Men kolfiber förklarar inte 1kg.
Sen om det är samma som 2023 får den inte rolig kritik
  • Nervous and sluggish at the same time

Och flimsy tires men det är inte samma som på länkad cykel. Ändå, har de fuskat med däcken kan det förklara 500g+

Omdömet behöver inte betyda så mycket. Ibland skriver de som ovan och säger att det beror på däcken och dämparinställnungar...
Grabben är ju inte direkt en elitåkare. Han märker nog knappt om cykeln har trähjul. ?

Borås cykelfabrik? Testat en enduro därifrån på Vallåsen. Kändes schysst. Känns dock som att andrahandsvärdet blir taskigt på dom.,.

Tips på vettig heldämpad allmountain till min grabb på 12 år. Han är 152 cm och växer. YT har en Jeffsey men tung. Canyon har tagit bort junior-spectral..

Krav:

Inte för tung.
Inte vansinnigt dyr (Max 30000:-)

Alla tips är välkomna. Även begagnat.

Jag håller på att sälja tjejens cykel. Den är 3 år, men har kanske cyklats på 6-7 gånger. Cykla var INTE hennes grej. Men den passar säker grymt för din grabb och ska enligt Orbea passa fint för personer från 150cm.

Hitta liten storlek med 27.5 kanske är rätt i det här fallet? 29 för 150 cm låter "för" stort, du får taskig geo helt enkelt.

Jag håller på att sälja tjejens cykel. Den är 3 år, men har kanske cyklats på 6-7 gånger. Cykla var INTE hennes grej. Men den passar säker grymt för din grabb och ska enligt Orbea passa fint för personer från 150cm.

Fick inte med länken tydligen:

Tillbaka
Topp