Helstel cykel sökes

Xuestor

Ny medlem
Helstel cykel sökes
Letar efter helstel cykel som sväljer ett par Schwalbe ISP, har hydrauliska bromsar samt bsa 68mm BB. Fästen för skärmar bör också finnas.

Vilken bakväxeln spelar inte så stor roll, sålänge den inte har fotbroms (antar att samtliga navväxlar går bort?)

Nån som har några bra tips? ?

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Helstel cykel sökes
Vad finns det mer för alternativ förutom Kona Unit X t.ex? Jag lockas mer och mer av tanken på typ en helstel XC-aktig cykel, 29", singelklinga. Jag tycker om komforten och stabiliteten som min Sentier ger, att jag nästan vill ersätta min Roadlite 6.0 med något lite fetare för landsväg, grusväg och allmänna äventyr. Och flackare gaffelvinkel.

Antar att det är svårt att få allt i en cykel sådär. Det är ju gött med en lite racigare position som på Roadliten, men stabiliteten från Sentiern. :P

oatp1b1

Ny medlem
Helstel cykel sökes
Jag köpte nyligen en Unit X, men tittade även på Genesis Longitude. Surly och Salsa gick bort p.g.a. priset. On One och Orange finns ju också.

storfiskarn

Aktiv medlem
Helstel cykel sökes
såkket sa:
Xuestor sa:
Den första har fotbroms, den andra har mekaniska bromsar så de uppfyller inte dina egna kriterier.
Bägge kommer med 2.1 så inte givet att dom tar 2.25 ISP med skärmar.
Nope, den första har hydrauliska skivbromsar.

såkket

Medlem
Helstel cykel sökes
storfiskarn sa:
såkket sa:
Xuestor sa:
Den första har fotbroms, den andra har mekaniska bromsar så de uppfyller inte dina egna kriterier.
Vad har skivbromsarna att göra med fotbromsen?
Kriteriet var hydrauliska bromsar och ingen fotbroms, jag belyste bara dom punkterna som inte uppfylldes.
Sitter ju ett 3 växlat nexusnav på den.

storfiskarn

Aktiv medlem
Helstel cykel sökes
såkket sa:
storfiskarn sa:
såkket sa:
Xuestor sa:
Vad har skivbromsarna att göra med fotbromsen?
Kriteriet var hydrauliska bromsar och ingen fotbroms, jag belyste bara dom punkterna som inte uppfylldes.
Sitter ju ett 3 växlat nexusnav på den.
Ett 3 växlat nexus utan fotbroms är det ju.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer