Hjälm (Full Face) för oss med gigantiska huvuden?

Har förärats med ett gigantiskt stort huvud. Oftast inget problem då det ser hyfsat proportionerligt ut med min kropp.
Problem upptår dock så fort någon form av huvudbonad skall bäras, framförallt hjälmar.

Har storlek 64 och därtill avlångt / ovalt huvud. Den enda trail hjälm jag testat som sitter bra är POC Tectal.
Letar nu efter en fullface hjälm att ha när det skall cyklas park, men hittar inget som passar.
Har testat igenom mtbstores sortiment men inget passar (Fox, poc, bell, troy lee)

Någon i liknande situation som kan rekommendera en modell innan jag börjar beställa alla XXL modeller jag kan hitta?

Jag har 63cm och avlångt huvud, då passade Fox Rampage XXL men inte andra Fox hjälmar. Men nu skrev du ju att du redan testat Fox så kanske inte det funkar men mest för att illustrera att olika modeller inom samma märke passar olika. Av någon anledning så tycker jag ibland det finns större storlekar i cross hjälmar, hade en Fox cross innan. Varmare och tyngre men funkade. I övrigt känner jag bara sympati, provade allt jag hittade innan jag äntligen fann nuvarande.

Fox Rampage är NO GO tyvärr! Får på den men spänner i pannan :-) Dags att utforska de lite mer ovanliga märkena.

Om nån vill köpa en Fox Rampage I 2XL är det bara att skicka ett pm

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer