Hjälp att hitta mtb till farsgubben

Nito

Aktiv medlem
Min far har på senare dagar börjat lägga på sig lite kilon. Han har sneglat lite på mina cyklar och är nu sugen på att skaffa en hardtail för lite lätt stig- och gruscykling för att träna och transportera sig där han bor ute i den värmländska skogen. Har själv en Vitus Sentier -18 som jag är nöjd med men känner att den är lite overkill för honom. Vitus Nucleus verkar vara ett populärt val i det lite billigare prispressade segmentet men den finns ju aldrig i lager. Skulle tippa på att den prisvärd cykel för max 7-8000 kr nog duger gott för hans behov. Har dock svårt att hitta nått vettigt just nu. Är väl fel tid på året för att fynda cyklar och Covid lär väl säkert ha gjort inverkan på produktionen av cyklar. Jag skulle kunna göra det lätt för mig och rekommendera första bästa cykel från XXL i den klassen men det känns som man kan få mer bang for the buck än så om man lägger manken till?

Kortfattat: Tips på vettiga hardtails i prisklassen 7-8000kr som finns i lager i storlek L?

jonte987

Aktiv medlem
Vad nu den billigaste trek caliber heter är nog det enda som möjligtvis går att få tag. Om man inte ska ha en small.

Finns väl bla en beggad sentier i xl till salu. Och en äldre eccentric

Nito

Aktiv medlem
Vad nu den billigaste trek caliber heter är nog det enda som möjligtvis går att få tag. Om man inte ska ha en small.

Finns väl bla en beggad sentier i xl till salu. Och en äldre eccentric

Trek X-Caliber 7 verkar vettig. Verkar inte finnas någonstans i lager dock. Får helt enkelt avvakta och se. Tack för tipset!

Topp