Nope, ingen Miyatalogga som döljer sig under färgen på den ramen är mitt utlåtande. Får se om de riktiga kännarna @LWB och @Carl Edfeldt håller med :)
Nä, en andra anblick gör mig benägen att hålla med.Nope, ingen Miyatalogga som döljer sig under färgen på den ramen är mitt utlåtande. Får se om de riktiga kännarna @LWB och @Carl Edfeldt håller med :)
Tänker du på den som jag först skulle bygga monstercross av, den svarta? Den var nog också omlackad så vet inte vilket fabrikat. Men jag fick den av @Moses95 så han kanske vet?Ingen Miyata vad det verkar, men onekligen många likheter. Kan det vara något annat men byggt av Miyata? De byggde ju bl.a. vissa modeller åt Univega (och Specialized?). Det är iofs inte någon av dem, Specialissima och vad de hette var touringvärstingar och hade cantibromsar, men Miyata kan säkert ha byggt åt andra.
@slice me nice, visst hade du en 18,5” mtb -ram som också var hyfsat lik en Miyata?
Sådan gaffel på lvg-/hybrider har jag sett på många amerikanska Miyata (TripleCross) medan de som kom hit hade lödd gaffel. Kan det vara någon ledtråd?
Fint fynd hur som helst!
Den cykeln ja, har du kvar den?Tänker du på den som jag först skulle bygga monstercross av, den svarta? Den var nog också omlackad så vet inte vilket fabrikat. Men jag fick den av @Moses95 så han kanske vet?
Som vilken Miyata som helst då alltså… 😀Den cykeln ja, har du kvar den?
Jag har ingen aning om märke där tyvärr, jag köpte den mer eller mindre som du fick den! Kommer ihåg den som tung och torra däck! 😅
Japp den var rejält tung. Jag ordnade upp den till bruksskick, sen fick en grannes tonåring ta över den som brukshoj. Fick en riktigt fin Cyclepro Hillrunner av @LWB att bygga monster av istället så jag ägde den nog bara några veckor.Den cykeln ja, har du kvar den?
Jag har ingen aning om märke där tyvärr, jag köpte den mer eller mindre som du fick den! Kommer ihåg den som tung och torra däck! 😅
Fint att den lever vidare! Den kommer jag också ihåg, du hade ett styre med typ 90 grader flare? :DJapp den var rejält tung. Jag ordnade upp den till bruksskick, sen fick en grannes tonåring ta över den som brukshoj. Fick en riktigt fin Cyclepro Hillrunner av @LWB att bygga monster av istället så jag ägde den nog bara några veckor.
Nej, finna inga klistermärken kvar.Som vilken Miyata som helst då alltså… 😀
Till @Tomas-R, ser det ut att finnas några dekaler eller klibbor kvar under lacken, något som kan ge en ledtråd?
De flesta ramar från den tiden hade sådana. Men kanske vajerdragningen på undersidan av överröret kan ge en ledtråd? Och diametern på sadelstolpen.Nej, finna inga klistermärken kvar.
Kan den lilla piggen för att (gissningsvis) hålla fast en pump vara nån slags ledtråd?
Visa bilaga 596376
det på styrröret tycks kvar, är övermålat, men inte helt. något lila skymtar under...Nej, finna inga klistermärken kvar.
Kan den lilla piggen för att (gissningsvis) hålla fast en pump vara nån slags ledtråd?
Visa bilaga 596376
Där har du ju lösningen!Kan rapportera att det är en stålram
Visa bilaga 596439
Så här ser den ut under:
Visa bilaga 596440
Det handgraverade är ett nummer som skulle kunna vara ett personnummer.
Behöver kanske inte lägga ut det så här... kanske är känsligt.
Tycker det liknar ett Tange Infinity rörset, och det stämmer ju med Centurion.Jo visst är det Centurion-loggan?
Tycker den liknar min en hel del:Tycker det liknar ett Tange Infinity rörset, och det stämmer ju med Centurion.
Jajemän!Ser loggan ut så här ungefär?
Då tycker jag vi kan fastslå att det är en Centurion.Jajemän!
grattis till framgången:)det på styrröret tycks kvar, är övermålat, men inte helt. något lila skymtar under...
eller varför inte en...Då tycker jag vi kan fastslå att det är en Centurion.
Kan det vara något annat än en Super Le Mans?