Adamsapple
Medlem
Hjälp, behöver nya hjul och däck till en budget fixie/singlespeed som "ska" hålla med tiden
Hej, jag behöver ett nytt framhjul till min Crescent Valkenburg samt nya däck fram och bak.
Men är osäker på vad jag ska köpa, så skulle uppskatta lite tips!
Bakgrund:
Jobbar deltid på Foodora så cyklar ungefär 60 mil i månaden, så behöver grejer som håller! ;)
Dessvärre är budgeten tajt så vill gärna komma undan lindrigt..
Jag har hittat ett hjul (Bontrager) som jag tror skulle passa bra, dessvärre är det hjulet svart och mitt bakhjulet i silver.
Men jag lutar att köpa det och sedan längre fram uppgradera bakhjulet till samma sort när pengar finns på kontot.
Men frågan är om jag kan få ett bättre för pengarna?
(helst i silver och redan monterat, men kan ta mig an utmaningen att sätta ihop det om det behöves)
Framhjul Bontrager AT750/TH30 Track 28":
Aluminum
Ekrar 32
Framaxel 100 mm
Sedan så behöver jag nya däck både fram och bak. Så återigen är min fråga kan jag få tag på bättre däck?
Har spanat in dessa:
www.bikester.se
Men är osäker på vad jag ska köpa, så skulle uppskatta lite tips!
Bakgrund:
Jobbar deltid på Foodora så cyklar ungefär 60 mil i månaden, så behöver grejer som håller! ;)
Dessvärre är budgeten tajt så vill gärna komma undan lindrigt..
Jag har hittat ett hjul (Bontrager) som jag tror skulle passa bra, dessvärre är det hjulet svart och mitt bakhjulet i silver.
Men jag lutar att köpa det och sedan längre fram uppgradera bakhjulet till samma sort när pengar finns på kontot.
Men frågan är om jag kan få ett bättre för pengarna?
(helst i silver och redan monterat, men kan ta mig an utmaningen att sätta ihop det om det behöves)
Framhjul Bontrager AT750/TH30 Track 28":
Aluminum
Ekrar 32
Framaxel 100 mm
Sedan så behöver jag nya däck både fram och bak. Så återigen är min fråga kan jag få tag på bättre däck?
Har spanat in dessa:

Continental GatorSkin Clincher Däck PolyX Breaker 28" | bikester.se
Continental GatorSkin Clincher Däck PolyX Breaker 28" - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Continental Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.