Hjälp, behöver nya hjul och däck till en budget fixie/singlespeed som "ska" hålla med tiden

Adamsapple

Medlem
Hjälp, behöver nya hjul och däck till en budget fixie/singlespeed som "ska" hålla med tiden
Hej, jag behöver ett nytt framhjul till min Crescent Valkenburg samt nya däck fram och bak.
Men är osäker på vad jag ska köpa, så skulle uppskatta lite tips!

Bakgrund:
Jobbar deltid på Foodora så cyklar ungefär 60 mil i månaden, så behöver grejer som håller! ;)
Dessvärre är budgeten tajt så vill gärna komma undan lindrigt..

Jag har hittat ett hjul (Bontrager) som jag tror skulle passa bra, dessvärre är det hjulet svart och mitt bakhjulet i silver.
Men jag lutar att köpa det och sedan längre fram uppgradera bakhjulet till samma sort när pengar finns på kontot.
Men frågan är om jag kan få ett bättre för pengarna?
(helst i silver och redan monterat, men kan ta mig an utmaningen att sätta ihop det om det behöves)

Framhjul Bontrager AT750/TH30 Track 28":
Aluminum
Ekrar 32
Framaxel 100 mm

Sedan så behöver jag nya däck både fram och bak. Så återigen är min fråga kan jag få tag på bättre däck?

Har spanat in dessa:

img_2003_51ee950ce087c35bb6dd4ada.jpg

Berk

Aktiv medlem
Är det en bra idé att köpa track-hjul? Är dom lämpliga för cykling på gatan?

Berk

Aktiv medlem
För framhjulet går det bra så länge det är bromsyta på fälgen. Bak är det en annan historia.....

Den här verkar ha bromsutan. Men vad är "track," på den då? High flange nav? Ingen QR? Verkar vara som en vanlig gammaldags billig racerhjul.

Vad är problemet bak? Fixie menar du?

Adamsapple

Medlem
Tack @Salabaladala satsar nog på att köpa de! :)

Vad tror ni om detta framhjul?

Hur vet man om man behöver montera ihop hjulet själv eller inte?
Kan inte hitta någon info om det..

velovin

Aktiv medlem

Om du menar bygga det med lösa delar själv så behöver du inte oroa dig, i fallet ovan är det ett färdigbyggt hjul (brukar inte vara några otydligheter angående det). Kika på köp och sälj här annars, finns mycket fälgbromsat 700c nu när alla hakar på skivbromsvågen. Typ:

Salabaladala

Aktiv medlem

Ser ok ut. Shimano är ett tryggt kort, brukar sällan släppa ren skit. Kollektivets visdom just nu är att undvika britterna wiggle och chain reaktion cycles pga strul med moms och tull och sånt iom brexit. Skulle själv göra som velovin tipsar och köpa sjysst begagnat. Folk här på happy brukar vara bra och lätta att ha att handla med och priserna är bra på såna hjul.

BJS

Aktiv medlem
Den här verkar ha bromsutan. Men vad är "track," på den då? High flange nav? Ingen QR? Verkar vara som en vanlig gammaldags billig racerhjul.

Vad är problemet bak? Fixie menar du?

Olika OLD.
120 mm på track bakhjulen
126 eller 130 på road bakhjulen.

Topp