M4tte

Medlem
Hjälp! Köpt "för stor" mtb?
Tänk påmatt reach på en HT ökar lite med . Med mina 187cm så tycker jag reach på 460-470mm är perfa på en HT och 470-485 på en fs är lagom för mina ändamål att ha kul på hojn som allround. Hade jag bott i ett land med mer utför åkning så hade jag gått upp 10mm på vardera. Och jag har testat massa olika hojar senaste åren men så beror det ju på vad man har för mål/ jag komm r från en dirt/street bakgrund samt dh då är man vanare vid lite kortare hojar.
Tack för svar! Då låter det ju som runt 450 är bra för min längd. Ska använda cykeln lite "allround" lite pendling, men främst stigåkning och träna på I skog/terräng. Så känner verkligen att en HT med kortare reach kommer göra gott då cykeln idag känns "klumpig". Stamen som åker på nya ramen är 35mm, så ifall jag känner mig lite cramped så kan jag ju alltid sätta på en längre då det finns utrymme.

La precis en beställning på en nukeproof scout 290 I L. Förväntad leverans 10/12! 😁

Kan tillägga också att detta var min första "riktiga" MTB jag inhandlat I mitt liv och hade en budget på 10k till en början, nu har jag lagt 19k totalt! Fan att man ska vara så ivrig och inte göra sin research. Kommer nog bli nice hojj after all. 😎

liveforthis

Aktiv medlem
Hjälp! Köpt "för stor" mtb?
Tack för svar! Då låter det ju som runt 450 är bra för min längd. Ska använda cykeln lite "allround" lite pendling, men främst stigåkning och träna på I skog/terräng. Så känner verkligen att en HT med kortare reach kommer göra gott då cykeln idag känns "klumpig". Stamen som åker på nya ramen är 35mm, så ifall jag känner mig lite cramped så kan jag ju alltid sätta på en längre då det finns utrymme.

La precis en beställning på en nukeproof scout 290 I L. Förväntad leverans 10/12! 😁

Kan tillägga också att detta var min första "riktiga" MTB jag inhandlat I mitt liv och hade en budget på 10k till en början, nu har jag lagt 19k totalt! Fan att man ska vara så ivrig och inte göra sin research. Kommer nog bli nice hojj after all. 😎
Ja ibland får man lära sig den längre vägen. Tror en scout i large blir kanon 👍🏻

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer