Hjälp med att bygga en Gravel Fatbike!

andremagn96

Ny medlem
Hej!
Hade behövt lite hjälp med delar och tips för att bygga en fatbike racer.
Tänkte beställa en kolfiberram, kolfibergaffel och kolfiberfälgar från ican bikes.
Tänkte ha bockstyre.
Dropper post.
Skivbromsar.
Sen är jag inne på 1x drivlina och använda vänster växel/broms reglage på bockstyret till dropper post.
Problemet är att jag inte har nån koll alls på vad för komponenter specifikt man borde köpa.
Tacksam för hjälp.

freddag

Aktiv medlem
Hej!
Hade behövt lite hjälp med delar och tips för att bygga en fatbike racer.
Tänkte beställa en kolfiberram, kolfibergaffel och kolfiberfälgar från ican bikes.
Tänkte ha bockstyre.
Dropper post.
Skivbromsar.
Sen är jag inne på 1x drivlina och använda vänster växel/broms reglage på bockstyret till dropper post.
Problemet är att jag inte har nån koll alls på vad för komponenter specifikt man borde köpa.
Tacksam för hjälp.
ska du göra försöka korsa sahara på rekordtid? :) strunta i droppern i så fall, kommer nog bara strula i all sand.

moros

Aktiv medlem
Skulle inte TS ha bockstyre? Det är snart så mycket flare att man kan köra med ett vanligt damcykelstyre och flatbar-reglage. Det blir ju billigare också. Ett sånt här? Kanske som man vänder upp och ner, vem är först? :D

1606294258553.png

Senast ändrad:

Bengt-re

Aktiv medlem

andremagn96

Ny medlem
Dålig uppdatering men svårt få tag i grejer. Har fyllt i lite vad jag beställt och fått i ett Excel så länge. Blir mer åt gravel hållet än en racer. Bifogat PDF.

Har dock några komponenter kvar att beställa.

Skivbromsar fram/bak,bromsok, funderar på Hope RX4 eller om man ska köra GRX 810, tips?

Styrlager, funderar på Hopes där också men kostar en del... tips?

Styrstam, funderar på Hopes där också för få en helhet, men tar gärna tips där med?

Tar gärna emot andra tips!

Bilagor

niklassson

Aktiv medlem
Ska du va snabb på platten sätt på ett par tempopinnar på din fatbike , billigare. Dropbar kanske ser coolt nu men väldigt onödigt .

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer