Hjälp med info om Colnago Campagnolo Super Record 70-tal

anneng

Ny medlem
Jag fick för många år sen ärva en cykel jag inte vet så mycket om. Kanske kan någon här hjälpa mig att fylla på med info?

Det jag vet:
Colnago Campagnolo Super Record
Mått
"Center to center": Cirka 53 cm
"Top tube": Cirka 53 cm
"Wheelbase": Cirka 99 cm

Det står ”Patent -75” på växeln. Det står Mavic, Record du Monde de L’Heure.

Tacksam för all hjälp!
DD0BD720-5425-45E6-869E-A271A9568F1C.jpeg
143D2966-91F2-488C-BF0E-0A137F03D1B7.jpeg
65C29411-0241-4C0B-956D-A0810232F0A8.jpeg
F55A0F07-379B-4E3C-A72B-00BB2500353B.jpeg
2011AA1C-1603-49A5-BC26-DD5C6561C5D5.jpeg
4124A52A-5B59-4B1C-98FA-A6FD9B8A46F2.jpeg
8897A2A6-6384-4C51-8F9A-657DC3BD59ED.jpeg

krillan

Medlem
Fin hoj det där. Colnago är cyklarnas Ferrari. Såg att du har den till salu på Tradera. Utomlands kan du få det dubbla.

molleben

Aktiv medlem
Jag har pysslat en del med Colnago och andra vintage racers. Priserna på eBay är ofta väldigt höga men många cyklar står kvar månad efter månad så det är inte självklart att man enkelt får ut ett högt pris. Cyklar i absolut original och toppskick är förstås lättare att få ut ett högt pris för. Jag tror oxå marknaden har svalnat något under Covid-19. Nuvarande bud på Tradera på 7400kr är nog inte helt tokigt i alla fall. Om storleken hade varit 55-56 så hade jag varit intresserad. Du kan oxå lägga en blänkare på FB Stålracers så kommer du i kontakt med många personer i Sverige med böjelser för gamla Stålracers. Kanske finns någon där som vill höja budet. Tror inte att man kollar tradera regelbundet när det gäller cyklar.

kais01

Aktiv medlem
på ebay som äger tradera tas auktioner bort närmast hela tiden, ofta med hänvisning till att det var något fel i annonsen. det händer också att auktionen går ut direkt igen med eller utan ett högre startpris, i det fall inte säljaren är nöjd med köparen eller priset. typ fri prövningsrätt.

vikigare än pengarna är väl att den hamnar hos någon som bryr sig om cykeln, och t ex inte gör singlespeed av den. eller målar om den.

Crocko

Aktiv medlem
på ebay som äger tradera tas auktioner bort närmast hela tiden, ofta med hänvisning till att det var något fel i annonsen. det händer också att auktionen går ut direkt igen med eller utan ett högre startpris, i det fall inte säljaren är nöjd med köparen eller priset. typ fri prövningsrätt.

vikigare än pengarna är väl att den hamnar hos någon som bryr sig om cykeln, och t ex inte gör singlespeed av den. eller målar om den.
Nu var det väl ungefär 5år sen som ebay dumpade över Tradera på paypal, så ebay har ganska lite med hur Tradera sköts numera.

krillan

Medlem
Förlåt TS! Den här tråden har spårat ut 😬 läste på Lawline, Om auktionen är genomförd så har man ingått ett juridiskt bindande avtal. Så det gäller att döda försäljningen innan om man ångrar sig.

kais01

Aktiv medlem
Nu var det väl ungefär 5år sen som ebay dumpade över Tradera på paypal, så ebay har ganska lite med hur Tradera sköts numera.
(ot) tack för upplysningen. frågan är hur olika företag ebay och paypal egentligen är, de har visserligen skiljts åt men?

båtbensbudet

Aktiv medlem
Det är dyrt att sälja på ebay ca 13% av slutpriset (inkl frakten). Sedan paypals 4% ish. Sedan paypals dålig valutakonvertering. Säkert nästan 3-4% Där med om inte mer.

Sedan är det jobbigt och dyrt att köpa frakt utanför sverige. Talar vi kompletta cyklar har du tur om du får iväg den för 1500 med försäkring. Helt plötsligt finns det inte så många fler kronor kvar än man får på blocket.

Vill man maximera vinsten ska man ta ner allt i delar men det är oxå en massa jobb och kräver en del kunnande dessutom.

Det låter ofta lockande att sälja hojar på ebay men det tar mer tid än man tror o som sagt cyklar e inte lätta att packa om man inte gjort det förr lr har tillgång till bra grejor och billig frakt.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer