Richard1987
Medlem
Hjälp med ingredienser till att bygga hjul Till en Am som ska gå cykelvasan.
Hejsan. Jag hade velat bygga en extra uppsättning hjul till min AM som man kan ha med sig när vi är iväg (vi åker mycket husbil och vet inte alltid var vi hamnar så bra och kunna skifta).
Provade nämligen frugans som inte är några speciellt vassa hjul men passar på min med och det blev stor skillnad, därav hade jag velat bygga ett par ganska vassa hjul.
Hade behövt lite hjälp med att göra smarta inköp då jag ej vill lägga en förmögenhet på dessa hjul. Hade blivit ytters tacksam om någon kunde hjälpa till med tips om inköp eller rent av hade haft energi att hjälpa till med en inköpslista på allt som behövs så det passar ihop.
Jag har Alla verktyg mm.
Har genomgående Axel på cykeln,
Sram 180/160 bromsar (kanske är samma bultcirkel på alla?)
1x12 sram Gx växelförare.
Hade det gått att få ok hjul för mellan 2500-3000 utan kassett och skivor? Detta kan jag jaga själv.
Tacksam för hjälp och tips.
Provade nämligen frugans som inte är några speciellt vassa hjul men passar på min med och det blev stor skillnad, därav hade jag velat bygga ett par ganska vassa hjul.
Hade behövt lite hjälp med att göra smarta inköp då jag ej vill lägga en förmögenhet på dessa hjul. Hade blivit ytters tacksam om någon kunde hjälpa till med tips om inköp eller rent av hade haft energi att hjälpa till med en inköpslista på allt som behövs så det passar ihop.
Jag har Alla verktyg mm.
Har genomgående Axel på cykeln,
Sram 180/160 bromsar (kanske är samma bultcirkel på alla?)
1x12 sram Gx växelförare.
Hade det gått att få ok hjul för mellan 2500-3000 utan kassett och skivor? Detta kan jag jaga själv.
Tacksam för hjälp och tips.