Hjälp med val av nya däck till budget cyclocross

Nito

Aktiv medlem
Köpte en White GX Lite 19 på XXL för drygt 1 år nu. Den har gått XXX antal mil nu så däcken som följde med börjar bli duktigt slitna och jag har upptäckt en liten spricka i gummit på ena däcket. Enligt specs på internet har jag Schwalbe G-One 40Cx700 däck på nu, vilket gör mig lite förvirrad. Vart jag än letar hittar jag bara 40Cx622 eller 35Cx700. Är det någon specialversion som följde med cykeln eller passar någon av de andra dimensionerna?

Tar tacksamt emot förslag på nya däck som är prisvärda och lite mer slittåliga än de jag har nu, då det verkar vara den största kritiken som modellen G-One fått. Behöver inte ha svintunga och tjocka Tour-däck men nått mellanting som rullar bra vore toppen. Kör mestadels asfalt med cykeln men gillar att jag har möjligheten att ta grusvägar när det behövs.

ooms

Aktiv medlem
622 och 700 är samma, eller snarare det är samma dimension angivet med olika mätstandarder.
Men, nog är det så att det står 700x40c på dina däck? Det är samma dimension som 40x622.
40 är f.ö. bredden på däcket, du bör kunna köra allt mellan 35mm och åtminstone 42mm gissar jag.

Nito

Aktiv medlem
622 och 700 är samma, eller snarare det är samma dimension angivet med olika mätstandarder.
Men, nog är det så att det står 700x40c på dina däck? Det är samma dimension som 40x622.
40 är f.ö. bredden på däcket, du bör kunna köra allt mellan 35mm och åtminstone 42mm gissar jag.
Tack för förtydligandet! Någon som har tips på ett vettigt däck att byta ut mina gamla med?

Köp & Sälj

Topp