Hjälp med val, behålla MTB eller byta ut till hybrid??
Hej hej!
Skulle behöva hjälp med mina tankar. För ett par år sedan så köpte jag en MTB, en White PRO, som jag tänkte cykla i skog med och på grusväg. Nu har det mest blivit så att den står i garaget och aldrig används. Funderar nu på att sälja den och införskaffa något annat som är mer avsett för landsväg kanske. Mina funderingar är om jag skulle investera i någon av dessa nedan och sälja min MTB, alternativet är att fortsätta använda min MTB med landsvägsanpassa den lite på något sätt, hur vet jag inte. Vad tror och tycker ni? Fördelen med att byta den till en hybrid är att jag kanske även kan komma att använda hybriden till med vardagscykling med i närområdet, förutom träning.
Vad tror ni om dessa cyklar att byta till eller bör man behålla MTB:n jag har:
www.stadium.se
www.xxl.se
www.xxl.se
Kom gärna med lite kloka tankar och synpunkter till mig här tack.
Mvh Magnus
Skulle behöva hjälp med mina tankar. För ett par år sedan så köpte jag en MTB, en White PRO, som jag tänkte cykla i skog med och på grusväg. Nu har det mest blivit så att den står i garaget och aldrig används. Funderar nu på att sälja den och införskaffa något annat som är mer avsett för landsväg kanske. Mina funderingar är om jag skulle investera i någon av dessa nedan och sälja min MTB, alternativet är att fortsätta använda min MTB med landsvägsanpassa den lite på något sätt, hur vet jag inte. Vad tror och tycker ni? Fördelen med att byta den till en hybrid är att jag kanske även kan komma att använda hybriden till med vardagscykling med i närområdet, förutom träning.
Vad tror ni om dessa cyklar att byta till eller bör man behålla MTB:n jag har:

OCCANO H5 28 på stadium.se
OCCANO H5 28 - Snabb hybridcykel som är utmärkt för träning och jobbpendling. Försedd med lätt aluminiumram och 24-växlat växelsystem från Shimanos komponentgrupp Al

White SC Comp FF Acera 2x8 mns 23, hybridcykel herr - Svart - Hybridcykel | XXL
Läs mer om SC Comp FF Acera 2x8 mns 23, hybridcykel herr. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp
White SC Lite FF Alivio 2x9 23, hybridcykel herr - Svart - Hybridcykel | XXL
Läs mer om SC Lite FF Alivio 2x9 23, hybridcykel herr. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp
Kom gärna med lite kloka tankar och synpunkter till mig här tack.
Mvh Magnus