Hjälp mig i 12s djungeln!

Örjan Lax

Aktiv medlem
För egen del så är valet mellan 12s och 11s superenkelt så länge den förra inte finns med mindre än 50/51T som största. Eftersom jag ännu inte ansett mig ha behov av större än 42T bak så finns det ingen anledning att köra runt med smalare kedja och ett extra drev som ändå inte nyttjas.
Finns ju 10-45T

InlineOla

Aktiv medlem
För egen del så är valet mellan 12s och 11s superenkelt så länge den förra inte finns med mindre än 50/51T som största. Eftersom jag ännu inte ansett mig ha behov av större än 42T bak så finns det ingen anledning att köra runt med smalare kedja och ett extra drev som ändå inte nyttjas.
Ja det va ju det som gjorde att jag velade så. Märkligt tillverkarna tror att ju större pizzaskiva bak desto bättre, medan många kunder inte är direkt imponerade av varken vikt eller utseende på dom där monsterkassetterna. Jag hade gärna sett en 12s 10-36 kassett, funkar för allt jag cyklar. Nu körde jag 12s Shimano och 10-45 kassett o räknar kallt med att det iaf kommer typ 10-40 i framtiden.

JPL

Aktiv medlem
Det är inte alla navtillverkare som får/har Microspline freehub till existerande produkter, se t.ex.
Kunde man ju ge sig f-n på. Sinnessjukt med alla ägda ”standarder” som väl har ökat löjligt mycket dom senaste 10-15 åren?

JPL

Aktiv medlem
Vad ska man tro om dt:s oem-nav för cyncros? Jag hittar ingen info om vilka dt-nav som dom använder för det ändamålet.

InlineOla

Aktiv medlem
En bra och en dålig nyhet. Hjulen från slowbuild skickades igår så snart ska nya hjul + hela lådan med växelgrupp o annat som står o väntar på dom monteras.

Dålig nyhet. Min XC-karriär blev förvånande kort, iaf med denna baksvingen:cry:. Trött man blir, alla delar på plats på måndag för att lighta den typ 1.2kg o jag som börja bli halvsnabb på cykeln. Det här måste ha hänt förra veckan då jag la mig runt en stubbe, det tog tvärstopp (tänk pinne i hjulet fast smal stubbe istället) o lät konstigt men hitta inget just då.
IMG_20200801_190258.jpg

InlineOla

Aktiv medlem
Försökte fota lite bättre men det va klurigt. Översta bild utsidan stag, nedre bilden insidan på staget, det är sprucket rakt igenom. Trycker jag "inifrån triangeln" och utåt är det rejält mjukt.
IMG_20200802_112804_copy_2304x1728.jpg

IMG_20200802_112856_copy_2304x1728.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer