Hjälp mig välja korg/pizzarack till min göraärendencykel!

retrieverdog

Aktiv medlem
Jag har tröttnat på att alltid ha ryggsäck på mig när nåt ska med på cykelturen och tänker köpa mig en korg eller ett pizzarack. Problemet är såklart som vanligt att det finns alldeles för mycket att välja på.
Så jag tänker så här; jag vill ha något snyggt, stabilt och bra.
Har ni några säkra tips?

Cykeln det ska hamna på:
20210715_102233~2.jpg

velovin

Aktiv medlem
Ett Specialized Pizza Rack kommer göra jobbet.

Om du vill ha ett premium-rack tycker jag att Somas Porteur Deluxe är snygga och stabila, men de kostar ungefär lika mycket som en fälgbromsad hybrid.

retrieverdog

Aktiv medlem
Ett Specialized Pizza Rack kommer göra jobbet.

Om du vill ha ett premium-rack tycker jag att Somas Porteur Deluxe är snygga och stabila, men de kostar ungefär lika mycket som en fälgbromsad hybrid.
Specializeds rack var väl det första jag kollade på, men så kändes det lite trist och jag hoppas någon kommer med en kanonidé annars blir det säkert ett sånt. Porteur deluxe var riktigt stiligt. Kanske kan byta till mig ett mot min fälgbromsade hybrid? Fast då får jag ha racket på min grävel och det hade jag inte tänkt mg. :D

velovin

Aktiv medlem
Specializeds rack var väl det första jag kollade på, men så kändes det lite trist och jag hoppas någon kommer med en kanonidé annars blir det säkert ett sånt. Porteur deluxe var riktigt stiligt. Kanske kan byta till mig ett mot min fälgbromsade hybrid? Fast då får jag ha racket på min grävel och det hade jag inte tänkt mg. :D

Kika på Pelago annars. Har ingen egen erfarenhet, men de ser trevliga ut.

Elhojtok

Aktiv medlem
Min elcykel kom med racktime pakethållare. Det finns adaptrar att köpa som man skruvar fast i valfri korg och bara klickar i.

Edit: Kan ju vara bra att tillägga att jag har haft >10 kg i korgen utan att den lossnat.
Har en extra adapter som jag tänkt skruva fast i en trådback för Pizzahämtning... Men, men, det har inte blivit av... Foodora....

Senast ändrad:

retrieverdog

Aktiv medlem
Min elcykel kom med racktime pakethållare. Det finns adaptrar att köpa som man skruvar fast i valfri korg och bara klickar i.

Edit: Kan ju vara bra att tillägga att jag har haft >10 kg i korgen utan att den lossnat.
Har en extra adapter som jag tänkt skruva fast i en trådback för Pizzahämtning... Men, men, det har inte blivit av... Foodora....
Jag kommer förmodligen inte transportera pizzor, men över tio kilo är bra! Öl +ANNAT väger ändå en del. 😄

retrieverdog

Aktiv medlem
Sådärja. Duger gott på en gammal fälgbromsad hybrid. Måste snarast göra mig ett ärende. Resultatet kommer i öl- eller cidertråden.😁

IMG_20220630_141242.jpg

Aron

Moderator
Det har kanske blivit bättre numera, men skruvarna som kom till mitt Spech Pizza var gjorda av billigaste mjukosten. Jag bytte dem bums till kvalietsskruv. Kände att det var billigare än nya tänder.

retrieverdog

Aktiv medlem
Det har kanske blivit bättre numera, men skruvarna som kom till mitt Spech Pizza var gjorda av billigaste mjukosten. Jag bytte dem bums till kvalietsskruv. Kände att det var billigare än nya tänder.
Får hålla koll. Inget jag tänkte på, det jag noterade var att insexspåren (hålen...whatever) var rätt kass. Nyckeln kom inte i ordentligt
Och att något litet skramlar omkring inne i racket, men jag tänker att det kommer fastna nånstans och sluta rulla runt. 🤷🏻‍♂️

Köp & Sälj

Topp