Hjälp oss rädda Kallebäcksdirten i Göteborg!

JSG

Medlem
Självklart har man skrivit under. Skulle det komma en fundraiser för att få ihop pengar till byggnadslov eller vad det nu kan vara så finns det alltid en slant att avvara till något ändamål som detta.

Anders P

Medlem
Det är Stadsbyggnadskontoret som bestämmer över Kallebäcksdirtens fortlevnad.
Park och Natur är de som utför det som Stadsbyggnadskontoret ålagt dem att göra.

Park och Natur vill inte riva dirten men gör det om Stadsbyggnadskontoret säger att så skall ske.

Just nu har processen pausats som tur är. Hjälp till genom att skriva på Rädda Kallebäcksdirten om ni inte redan gjort det!

Maakus

Aktiv medlem

Är det detta?

1637444652781.png

slashtmp

Aktiv medlem
Har någon begärt ut BN 2020 002096? Skulle vara intressant att se resonemanget.
Det är nog inte så intressant egentligen ;)

Stadbyggnadskontoret fick in en anmälan för ca ett år sedan, då måste de ut och inspektera och konstaterade nog ganska fort och enkelt att det inte stämmer överens med detaljplanen och eftersom de tillstånd saknas som enligt detaljplanen behövs åläggs markägare (eller förvaltaren, P&N, i det här fallet) att återställa. Stadsbyggnadskontoret följer helt enkelt lagen och det är rätt tydligt i det här fallet vad som gäller.

Nu tas ju nya tag och förhoppningsvis kan vi så småningom hitta något sätt att få det här formellt ok.

[edit] Eller så är det kanske inte så tydligt, det kan finnas lite öppningar för att den här typen av anläggningar inte är bygglovspliktiga enl PBL men det är ett spår jag tror kommer att tittas på framöver.

Senast ändrad:

Sambal Oelek

Aktiv medlem

tmalm

Aktiv medlem
Nån som är snäll å skriver in det hos pinkbike? Tror det uppskattas med feedback på hur det gick när en massa folk från hela världen skrivit på.

Jag kan inte logga på för jag har redan ett konto där. Logiskt.

/T

SIE

Aktiv medlem
Kan man tro på ngn typ av integration i GSC för att möta föreningskravet?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer