Hjälp! strulande 12-vxl
har konverterat en Vitus Escarpe VR från 11 till 12speed. nu hoppar växlarna. I mekstället löper allt fint utan rassel och ute i trailsen funkade allt först fint men efter några km började problemen.
så här setup:en ut:
- Sunrace kassett och kedja
- Shimano XT trigger
- SRAM GX bakväxel
när jag monterade kassetten monterade jag först den till hjulnavet tillhörande spacern på bodyn och sedan kassetten. Det är en standard Shimano HG body på novatec nav.
jag vet att denna spacer eg ska monteras när man kör 8/9 växlat, men kassetten touchade ekrarna så därför fick den åka på. kan det vara pga detta som växlarna skuttar?
Hur är det med kedjan, borde jag kapat den mer än original 11vxl?
Eller kan kedjelinjen påverka? idag sitter det en spacer vid vevlagret. Hjälper det månntro om jag trycker i en till?
så här setup:en ut:
- Sunrace kassett och kedja
- Shimano XT trigger
- SRAM GX bakväxel
när jag monterade kassetten monterade jag först den till hjulnavet tillhörande spacern på bodyn och sedan kassetten. Det är en standard Shimano HG body på novatec nav.
jag vet att denna spacer eg ska monteras när man kör 8/9 växlat, men kassetten touchade ekrarna så därför fick den åka på. kan det vara pga detta som växlarna skuttar?
Hur är det med kedjan, borde jag kapat den mer än original 11vxl?
Eller kan kedjelinjen påverka? idag sitter det en spacer vid vevlagret. Hjälper det månntro om jag trycker i en till?
Senast ändrad: