Hjälp! Vad är fel på mitt styre?
Nu är paniken nära. Har köpt en begagnad Merida-cykel för några månader sen som jag fixat lite med, bytt hjul, satt på pakethållare, multifunktionsstyre, ordnat cykelvagn och en del annat inför en långresa som ska påbörjas den 15e. Lämnade in den för service och genomgång förra veckan och idag märkte jag av en slump att styret går att rotera om jag håller fast hjulet. Skruvade på allt jag kunde hitta, frågade en granne som stod bredvid och meckade och gick slutligen förbi cykelverkstad. Han trodde först att jag inte skruvat åt ordentligt, eller att jag skruvat på fel ställen, men upptäckte till sin förvåning att så inte var fallet. Även efter hans försök gick styret fortfarande att rotera. Han sa att han aldrig sett något liknande och tror att det är ett fabrikationsfel och kunde inte se att det finns någon riktig lösning på det. Känns ju jättekul när man ska cykla till Spanien med start den 15e då man dessutom ska ut ur lägenheten för att den är uthyrd :-S. Jag har alltså dryga tio dagar på mig att lösa det här. Känns så surt om jag ska behöva panikköpa en ny cykel. Någon som varit med om något liknande? Som har förslag på vad det kan vara? Lösningar?