Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)

ani

Medlem
Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)
Fältprästen sa:
Stuvarn sa:
Men har njutit dom sista dagarna har även fått till lite paddling i saltvatten å det har varit helt underbart!
Lite nyfiken. Det runda "lock" man ser på bilden, är det till ett förvaringsutrymme eller kanske en ballasttank?
Typiskt lock till torrt packutrymme. Finns troligen ett till bakom sittbrunnen där det är mer plats än i fören.

Stuvarn

Aktiv medlem
ani sa:
Fältprästen sa:
Stuvarn sa:
Men har njutit dom sista dagarna har även fått till lite paddling i saltvatten å det har varit helt underbart!
Lite nyfiken. Det runda "lock" man ser på bilden, är det till ett förvaringsutrymme eller kanske en ballasttank?
Typiskt lock till torrt packutrymme. Finns troligen ett till bakom sittbrunnen där det är mer plats än i fören.
Japp finns faktiskt 4 lock (vattentätt förvaringsutrymme) på Trapper Royal (i kolfiber såklart) 2 mindre fikaluckor så du kan komma åt prylar under paddling!

Bilagor

Paco

Aktiv medlem
Ser kallt ut för att vara i augusti?

ani

Medlem
Stuvarn sa:
ani sa:
Fältprästen sa:
Stuvarn sa:
Japp finns faktiskt 4 lock (vattentätt förvaringsutrymme) på Trapper Royal (i kolfiber såklart) 2 mindre fikaluckor så du kan komma åt prylar under paddling!
Snygg båt, i rätt material!
Annars inte riktigt min kopp te med såna pråmar, plaskar mest omkring i surfskida (CS Vault, dock glasfiber) eller räserlåda (Vajda Supersonic, kålfiber såklart)

Yonna

Aktiv medlem
Wow, härligt nyheter! och vad en härligt båt du har!

perzzon

Aktiv medlem
Bilden från valö utstrålar ju verkligen glädje och sommar! Härligt att du kom ut!

Stuvarn

Aktiv medlem
Blir jag för gnällig lova stoppa mig....men nu har jag blåsor i hela munnen å på tungan kan kan knappt äta...bara flyttande föda!
Ringde Hematologen idag men det finns ingen bot :( Är så trött på skiten nu...kroppen mår bra har både paddlat å cyklat :) (se mina foton) Men att såna här små skitproblem börjar knäcka mig....har ju fortfarande min kamp framför mig med tuffa cellgifter + benmärgstransplantation!

Bilagor

Freddie L

Aktiv medlem
Tråkigt med blåsorna. Ring din tandläkare igen och be och få Andolex, ett smärtlindrande munskölj. Det kommer inte få blåsorna att läka ut men troligen kommer du kunna bedöva smärtan tillfälligt tex i samband med måltid. En läkare skulle också kunna hjälpa dig med detta, men tyvärr har de ofta lite begränsad kunskap och förståelse för munhålans sjukdomar och symtom.

GoranS

Aktiv medlem
Om man inte fått gnälla i din situation hade nog gnäll väsentligen varit ett okänt begrepp. Kan i övrigt inte säga annat än: kämpa på!

Stuvarn

Aktiv medlem
Japp så var det dax :(

Läggs in på måndag på Hematologen/Sahlgrenska för cellgiftsbehandling av det tuffare slaget (aggresiv leukemi)
Första cellgiftbehandlingen tar i bästa fall 1 vecka å i sämsta 1månad det beror helt hur jag reagerar/mår av behandlingen!
Så nu slipper ni mig troligtvis ett bra tag...men som jag sagt tidigare.....I`II be back!

PS På fotot är jag på väg till Valö/Kungsö i min älskade Commander....måtte jag få uppleva såna fina kajakturer igen?

Bilagor

Senast ändrad:

Paco

Aktiv medlem
Önskar dig all lycka och att du är tillbaka i tråden snart igen!!

May the force be with you.

Mini_me

Aktiv medlem
Vi är med dig hela vägen igenom och finns här när du är lagad?

cykloton

Aktiv medlem
Må nu skiten vända! All styrka till dig! Du klarar detta stuvarn.

Farsan

Aktiv medlem
Jag skaver vidare på din gamla Phenom under tiden.Den har börjat att gilla bikeparken mer och mer på gamla dar. Och du är med hela vägen, det vet du!
Sen när du är tillbaks på forat igen så är vi alla kvar här och svamlar på som vanligt .

MarkusGun

Medlem
Önskar dig all lycka och kraft att klara av även denna behandling samt vill tacka dig för inspirationen och livsglädjen som du delar med dig av.

Stuvarn

Aktiv medlem
Tack alla bara älskar er...vilket stöd ni ger mig å då kan jag ju inte ge upp...jag ska kämpa in i det sista jag lovar!

Å skäll inte på mig nu men idag fick jag hem lättare däck å slangar (Conti RaceKing Protection 29x 2.2" + lätta fina Specialized slangar)
Kommer å spara typ 423gram per hjul (totalt på 2 hjul 846gram) hoppas det kommer å märkas på en tung el-mtb?
På en vanlig mtb hade det ju varit skillnad som typ dubbdäck vs lätta sommardäck :)

Bilagor

Azog

Aktiv medlem
Lycka till Stuvarn. Vi ses snart här igen!

Stuvarn

Aktiv medlem
Haha.....det lär inte gå fortare(finns ju en fartsensor på skivan bak) men tycker orginaldäcken är lite stötiga/hårda hoppas dom nya däcken är lite följsammare/mjukare!
PS Läggs alltså in på måndag å där har jag inte tillgång till Happy...men ni klarar er säkert jättebra utan mig ett tag :)

Din kamp kan nog sammanfattas med några få ord.
Cykla för livet!
Ta med dej några fina minnen från dina turer när du är på sjukan så går nog dom tuffa dagarna att genomlida.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Sjukhusen brukar alltid ha bra wifi!

Mikva

Aktiv medlem
Lycka till - håller tummarna för att behandlingen ger positivt resultat

Frenisse

Ny medlem
Stuvarn! Jag gick igenom samma behandling som du nu står inför, för tre år sedan. Nu är jag både snabbare och starkare på cykeln än innan jag blev sjuk. Vill bara kortfattat ge stöd i form av positivt exempel. Hematologen är en extremt bra avdelning och behandlingen bevisligen verksam. (första tiden efter behandling är iofs. skitjobbig, ge inte upp)
Lycka till!

Paco

Aktiv medlem
Om det är nån som fixar det här så är det du, Stuvarn!
Din kämparglöd är enorm!

En gigantisk ?? till Frenisse som gav denna otäcka sjukdom ordentligt med stryk.

Ikaros

Medlem
Hoppas allt går så bra det kan och vill bara skicka alla lyckönskningar jag kan!

När du är på hjulen igen, följer jag gärna ut på en tur, särskilt om det gör steget att komma ut igen mindre. Bir nära och borde vara relativt enkelt att styra upp nåt...

Lingon

Aktiv medlem
Stuvarn sa:
Japp så var det dax :(

Läggs in på måndag på Hematologen/Sahlgrenska för cellgiftsbehandling av det tuffare slaget (aggresiv leukemi)
Första cellgiftbehandlingen tar i bästa fall 1 vecka å i sämsta 1månad det beror helt hur jag reagerar/mår av behandlingen!
Så nu slipper ni mig troligtvis ett bra tag...men som jag sagt tidigare.....I`II be back!

PS På fotot är jag på väg till Valö/Kungsö i min älskade Commander....måtte jag få uppleva såna fina kajakturer igen?
Imponerande att du paddlade ända till Valö (och tillbaka?) därifrån. Den lilla ön med den röda tribunen heter gula skär och ligger i mina gamla hemmavatten. :)
Lycka till med behandlingen! ?

Stuvarn

Aktiv medlem
Japp än lever jag...har precis fixat 1:a cellgiftskuren på 5 dagar!
Hade 6 påsar på droppställningen som mest :) Fick några timmars permis idag å såklart blev det en liten skoglufs på Evon å det kändes helt underbart! Fick oxå låst cykeln i lägenheten med några mc lås det kommer å kännas lite tryggare så när man är hemmifrån!

@Lingon: Jo det är dryga 12km t&r Kungsö/Valö men paddlade när jag hade lite paus från behandlingen.
Men det var ändå jobbigt höll en snittfart på ca 8.0km/h mot "normal" snittfart på 10.0km/h.

Vi hörs!

Bilagor

Senast ändrad:

Örjan Lax

Aktiv medlem
Stuvarn sa:
Fick några timmars permis idag å såklart blev det en liten skoglufs på Evon å det kändes helt underbart!
Härligt att höra! Det är såna små saker som betyder mycket för det psykiska välmåendet.
Kör vidare, ha de gott ?

BuTTuS

Aktiv medlem
Har hållit mig ifrån att kommentera i den här tråden eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska skriva, så det får bli så här: Kämpa på, Duden väntar på dig!

H.

Aktiv medlem
BuTTuS sa:
Har hållit mig ifrån att kommentera i den här tråden eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska skriva, så det får bli så här: Kämpa på, Duden väntar på dig!
+1

Det är nog många som läser, tänker och känner med Stuvarn utan att kommentera särskilt mycket.

Men vi finns här.

1888

Aktiv medlem
H. sa:
BuTTuS sa:
+1

Det är nog många som läser, tänker och känner med Stuvarn utan att kommentera särskilt mycket.

Men vi finns här.
+1

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer