Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)

Maakus

Aktiv medlem
Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)
Anders och Stuvarn! *klapp, klapp, klapp-klapp-klapp*

Yonna

Aktiv medlem
Yeahhhh!! Yippee yahoo hooray!! Du är tillbaka!!

stuvarn.gif

Domestique

Aktiv medlem
Stuvarn sa:
RockyM sa:
Härligt!
Se till att El-mtb är laddad när rehaben tillåter! =)
Träna lagom!
Japp det är den.....jäkla tur jag skaffade el mtb ska ut samma dag jag kommer hem!
Vägde 88kg (lite för mkt paddelmuskler) väger idag 75kg å det känns som jag bara tappat muskler blir en kulig rehab...sen har jag ju skiten kvar med mer cellgifter å benmärgstransplantation men hoppas det dröjer så jag får återhämta mig lite.........
Grymt! Kämpa på!

MarkusGun

Medlem
Underbar kämparglöd! Väldigt glad att du är uppe på benen igen. Stort tack för att du delar med dig.

Världens finaste tråd någonsin!

Vill krama om er allihopa!

Tack för att ni motiverat som ni gjort, nu kan pappa själv läsa och svara men varje gång jag var där var han så nyfiken på att höra vad ni skrivit i tråden så era ord har vart ett stöd på vägen och gjort oss glada och rörda varje gång! Tusen tack ❤

pennan

Medlem
På med gula ledartröjan stuvarn, vilken kämpe du är!

MIMC

Medlem
Fantastiska nyheter, blir lika berörd varje gång. Stuvarn du är en förebild och en hjälte på så många sätt. Kämpa!! Det kommer lösa sig!

Kupa

Aktiv medlem
Heja heja! Jag blir så glad att läsa goda nyheter!

Lars.E

Aktiv medlem
Angie_Stuvarnsdotter sa:
Världens finaste tråd någonsin!

Vill krama om er allihopa!

Tack för att ni motiverat som ni gjort, nu kan pappa själv läsa och svara men varje gång jag var där var han så nyfiken på att höra vad ni skrivit i tråden så era ord har vart ett stöd på vägen och gjort oss glada och rörda varje gång! Tusen tack ❤
Tack för att du reggat dig och ger oss info.
Jag hoppas att du förstår hur omtyckt din pappa är, både bland de som träffat honom IRL och bland alla oss som bara känner honom via nätet.
Även du verkar efter din korta tid på forumet ha en skön utstrålning och jag önskar er all lycka i framtiden.

ensamvarg

Medlem
Skönt att höra att livet vänder till det bättre ibland. Önskar dig god bättring! Du har kämpat väl och förtjänar det!

Anders H

Aktiv medlem
Instämmer i alla glada tillrop till Stuvarn! Hoppas det fortsätter i rätt riktning!

Vill helst inte förstöra stämningen, men för mig ser det ut att gå åt andra hållet, om än från en mycket högre nivå. PSA:t gått upp gräsligt sedan senaste provtagningen för två månader sen. Snackar m doktorn på fredag och då får man väl dra igång plan B. Har redan fått mothugg för det i en annan tråd men jag hävdar ändå: ni gubbar som har åldern inne, kolla ert PSA. Falskt positiva resultat kan visserligen leda till en del otrevligheter men så länge man inte testat sig så kan man vara falskt negativ länge, och det är fan så mycket värre.

GoranS

Aktiv medlem
Vad amerikanska National Cancer Institute säger i ämnet: https://www.cancer.gov/types/prostate/psa-fact-sheet

Problem inkluderar:

1) Många av de med höga PSA-nivåer har inte cancer
2) En betydande andel av de som detekteras med prostatacancer via PSA-test + biopsi har en cancer som inte kommer att ge dem några problem under deras livstid
3) Ett lågt PSA-värde är ingen garanti för att man inte har prostatacancer.

Inte sagt att PSA-test behöver vara fel, men man ska vara medveten om problemen och inse att det finns skäl som inte bara är ekonomiska till att det inte införs generell screening för prostatacancer medelst PSA-test.

Senast ändrad:

Der Kaiser

Aktiv medlem
Tråkigt Anders H. men jag har timmar över för dig också.
Har bestämt mig för att årets Happy witch ride är för er, det kommer hålla både min motivation uppe och sätta min misär i proportion.

Kämpa på båda två!

Stuvarn

Aktiv medlem
Tråkigt höra Anders hoppas på det bästa!

Här tränar jag för full fast det går jäkligt segt är så svag i hela kroppen.
Började dagen med 15 min motionscykel med stegrande belastning sen fick jag laga middag (spagetti köttfärssås å sallad) till en arbetsterapeft dom ska kolla man klarar det) efter middagen fick jag gå runt utan rullator lite instabilt när jag blir trött. .Imorgon ska gå få gå utomhus och efter det ska jag ev få komma hem och testa hur det funkar hemma och sen komma tillbaka på fredag och bli utskriven. Lite knäppt kan man tycka kunde väl bli utskriven direkt.......

UrTomas

Aktiv medlem
Låter som det går åt rätt håll, Stuvarn!
Fortsätt kämpa på ?

AndersH, hoppas att det vänder för dig snart och går åt rätt håll!
Fortsätt kämpa på ?

Örjan Lax

Aktiv medlem
Härligt att läsa dina rader, Stuvarn! ?

Ja det lät lite tillkrånglat med utskrivningen, men dom har säkert nån tanke bakom.

Ha en fortsatt bra rehab-vecka! ? ? ?

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Härligt att höra, stuvarn!

(Man får hoppas att arbetsterapeuten inte är vegetarian. ?)

Löken

Ny medlem
Otroligt härligt att se dig skriva igen, Stuvarn! Starkt att du vill dela allt detta med oss! Tack för det och kämpa på!

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Helsike AndersH, kämpa på så det vänder.
Kul Stuvarn, att det börjar vända.

Azog

Aktiv medlem
Vad tråkigt Anders. ? Hoppas att läkarna får ordning på dig.

Lycka till med rehaben Stuvarn!

Anders H

Aktiv medlem
Härligt att du är på benen! Snart får du bjuda arbetsterapeuterna på middag hemma.

Anders

Stuvarn sa:
Tråkigt höra Anders hoppas på det bästa!

Här tränar jag för full fast det går jäkligt segt är så svag i hela kroppen.
Började dagen med 15 min motionscykel med stegrande belastning sen fick jag laga middag (spagetti köttfärssås å sallad) till en arbetsterapeft dom ska kolla man klarar det) efter middagen fick jag gå runt utan rullator lite instabilt när jag blir trött. .Imorgon ska gå få gå utomhus och efter det ska jag ev få komma hem och testa hur det funkar hemma och sen komma tillbaka på fredag och bli utskriven. Lite knäppt kan man tycka kunde väl bli utskriven direkt.......

Stuvarn

Aktiv medlem
Hem ljuva hem.....äntligen hemma efter 2 månaders sjukhusvistelse (1 månad nersövd)

Ps Mitt kök :)

Bilagor

UrTomas

Aktiv medlem
Haha, skönt att du får komma hem och "laga mat till arbetsterapeuten" ??

GoranS

Aktiv medlem
Härligt! Hoppas du får fint väder framöver och kan få komma ut lite efter all sjukhusvistelse.

larsaw

Aktiv medlem
Hasse#7 sa:
Välkommen hem Stuvarn! Kämpa Anders.
+1

Stuvarn! Även om du har ett tag kvar så skickar jag denna motiverande bild från ”fel” sida landet...
Så klart även Healing Vibes till dig Anders!

8356DB96-E357-4AEE-9762-4859EF564E7C.jpeg

(Jo, om ni zoom’ar in ordentligt så ser ni kajaken... :)

Lars.E

Aktiv medlem
Stuvarn sa:
Hem ljuva hem.....äntligen hemma efter 2 månaders sjukhusvistelse (1 månad nersövd)

Jag blir så glad av att se att du kommit hem till cyklarna.
Hoppas att du snart orkar ta en liten kort sväng för att känna känslan.

Pajas

Aktiv medlem
tycker att ditt kök har precis den utrustning som krävs...... det optimala Happy köket typ

Bele

Aktiv medlem
GoranS sa:
Vad amerikanska National Cancer Institute säger i ämnet: https://www.cancer.gov/types/prostate/psa-fact-sheet

Problem inkluderar:

1) Många av de med höga PSA-nivåer har inte cancer
2) En betydande andel av de som detekteras med prostatacancer via PSA-test + biopsi har en cancer som inte kommer att ge dem några problem under deras livstid
3) Ett lågt PSA-värde är ingen garanti för att man inte har prostatacancer.

Inte sagt att PSA-test behöver vara fel, men man ska vara medveten om problemen och inse att det finns skäl som inte bara är ekonomiska till att det inte införs generell screening för prostatacancer medelst PSA-test.
+1

Hålla tummarna för dig Anders!

Bele

Aktiv medlem
Lars.E sa:
Stuvarn sa:

Jag blir så glad av att se att du kommit hem till cyklarna.
Hoppas att du snart orkar ta en liten kort sväng för att känna känslan.
+1

Och som flera redan har skrivit om köket - helt happykorrekt :-)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer