Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)

Hasse#7

Aktiv medlem
Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)
Asgrym. Tänk om alla som blir sjuka hade möjlighet att ha din fysik som startläge.

Mikva

Aktiv medlem
Anders H sa:
Maakus sa:
Skynda långsamt Stuvarn!

Hur går det för AndersH? :/
Jotack, sådär får man säga, men tack för omtanken. Startade cancerkarriären mars -18 med mer ont i ryggen än vanligt. PSA-prov på eget initiativ (de första fyra el fem läkarna som var inblandade kom aldrig på tanken) i juli samma år, låg på dryga 500, bör vara under 3. Har fått cellgifter, hormonbehandling och strålning och kom ett tag ner på arton och mådde riktigt bra hela sommaren i år. Sista provet den 22:a okt i år hade det skenat iväg till 163. Har nu bokat in mig hos Docrates i Finland som eventuellt kan hjälpa mig med behandling med en isotop som heter Lutetium -177 som inte är godkänd för behandling mer än i forskningssyfte här i Sverige. Förutsatt att de får allt jag äger och lite till. Vi får se om mina metastaser är av rätt sort. Åker till Helsingfors och lägger mig i PET-kameran för undersökningar om en dryg vecka.

Annars inga stora förändringar fast det ryggonda börjar tillta igen. Har varit brakförkyld och inte cyklat på en dryg vecka.
Lycka till Finland. Hoppas att du hittat rätt behandling.

Anders H

Aktiv medlem
simson sa:
Håller tummarna ! Kämpa Anders !!!!
Tack! Kämpar ett tag till. Tillbaka från Finland. Metastaserna såg ut att passa för behandlingen, så det blir en resa om ett par tre veckor igen.

GoranS

Aktiv medlem
Bra. Håller tummarna för att behandlingen tar knäcken på de där illbattingarna till celler som inte vill rätta in sig i ledet.

Paco

Aktiv medlem
GoranS sa:
Bra. Håller tummarna för att behandlingen tar knäcken på de där illbattingarna till celler som inte vill rätta in sig i ledet.
+42!

Önskar dig all lycka i kampen, Anders H!👊🏻

Elkie

Medlem
Gött jobbat Stuvarn!

Anders, jag håller tummarna för att den nya metoden gör vad den ska!

Sitter på tåget på väg mot Sahlgrenska för en av de sista kontrollerna innan jag släpps lös för denna gång.
Snart 5 år sedan diagnos, livet har återvänt och det ska bli skönt att slippa träffa fler läkare/sköterskor på ett tag, även om dom är fantastiska människor!

Vägen tillbaks, både fysiskt och psykiskt, kan kännas lång. Men till slut är inte uppförsbackarna med cykeln lika branta, vågorna framför kajaken inte lika höga......

Alla här som just nu kämpar.....cyklar, kajaker och annat är ett lysande sätt att bygga upp både kropp och själ. När promenaden till brevlådan känns lång, så har ni ändå tagit en promenad. Skynda långsamt!

Hasse#7

Aktiv medlem
Elkie sa:
Gött jobbat Stuvarn!

Anders, jag håller tummarna för att den nya metoden gör vad den ska!

Sitter på tåget på väg mot Sahlgrenska för en av de sista kontrollerna innan jag släpps lös för denna gång.
Snart 5 år sedan diagnos, livet har återvänt och det ska bli skönt att slippa träffa fler läkare/sköterskor på ett tag, även om dom är fantastiska människor!

Vägen tillbaks, både fysiskt och psykiskt, kan kännas lång. Men till slut är inte uppförsbackarna med cykeln lika branta, vågorna framför kajaken inte lika höga......

Alla här som just nu kämpar.....cyklar, kajaker och annat är ett lysande sätt att bygga upp både kropp och själ. När promenaden till brevlådan känns lång, så har ni ändå tagit en promenad. Skynda långsamt!
+1 förvärvad visdom är den mest äkta även om det kostat.

Bengt-re

Aktiv medlem
Anders H sa:
simson sa:
Håller tummarna ! Kämpa Anders !!!!
Tack! Kämpar ett tag till. Tillbaka från Finland. Metastaserna såg ut att passa för behandlingen, så det blir en resa om ett par tre veckor igen.
Lova att släppa stoltheten och rapportera i tråden om det behövs hjälp för att komma vidare. Det finns kraft här som är beredd att göra saker på riktigt om det behövs. Vi behöver dig och är självklart beredda på att bistå så att det förblir så!

Kämpa på och var inte blyg för att be om hjälp om det behövs - må kraften vara med dig tuffing!

Anders H

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
Kämpa på och var inte blyg för att be om hjälp om det behövs - må kraften vara med dig tuffing!
Tack för stöd. Vi får se hur det blir med ekonomin. Träffade en olycksbroder från Västerås i väntrummet på Docrates och han hade klarat sig på två behandlingar för att i få bort cancern så mycket att den inte syns. Det innebär ungefär 27 000€, och det kan jag hantera. Det som är lite oroligt nu, är hur min doktor på KS ställer sig till att backa upp min behandling. Jag behöver nämligen, förutom isotopbehandlingen, ett nytt hormonhämmande preparat, vilket man stod i begrepp att sätta in på KS innan jag hoppade över till finnarnas behandling. Om jag får det ordinerat här i Sverige kostar det inget, om jag måste få ett recept ifrån finska doktorn så kostar det 30 000:- i månaden, livet ut. Så jag hoppas att doktorn här är positiv och inte låter sig styras av prestige eller knepiga principer, utan skriver ut medicinen åt mig. Annars kanske jag får återkomma och be om uppbackning. Doktorn ringer den tjugonde.

Stuvarn

Aktiv medlem
Halloj igen!

Har börjat använda Duden mer å mer tror det behövs för att få lite benmuskler tillbaks! Elcykeln är lite för bekväm.
Sjukhuset hörde av sig ska in igen nästa vecka för mer cellgifter.....vi får se om dom lyckas ta livet av mig denna ggr?
Finns ingen dator på den avdelningen så det kanske dröjer innan ni hör nått från mig igen! Går det åt helvete får väl min fina dotter skriva här igen men jag ska fixa det här :)

Bilagor

GoranS

Aktiv medlem
Stort lycka till!

Hur lång är denna vända med cellgifter tänkt att vara?

Stuvarn

Aktiv medlem
GoranS sa:
Stort lycka till!

Hur lång är denna vända med cellgifter tänkt att vara?
Har ju bara fått 1 cellgiftsbehandling (typ 5dar) innan det gick åt helvete! Ska ju få blastern i benmärgen att hamna under 5 nu har jag 11-13 typ 20 är riktigt illa. När jag kommer under 5 får jag benmärgstransplantation......så typ 6 behandlingar totalt med 3 veckors uppehåll imellan summa 6mån!

GoranS

Aktiv medlem
OK, så det är en vecka på sjukhus, tre veckors återhämtning och repetera tills värdet är under 5 och sen transplantation. Tufft, men du grejar det!

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Stuvarn sa:
Halloj igen!

Har börjat använda Duden mer å mer tror det behövs för att få lite benmuskler tillbaks! Elcykeln är lite för bekväm.
Sjukhuset hörde av sig ska in igen nästa vecka för mer cellgifter.....vi får se om dom lyckas ta livet av mig denna ggr?
Finns ingen dator på den avdelningen så det kanske dröjer innan ni hör nått från mig igen! Går det åt helvete får väl min fina dotter skriva här igen men jag ska fixa det här :)
Kör hårt!

Psst... Happy funkar även i mobilen... ;)

Azog

Aktiv medlem
Trist Anders! :(

Lycka till Stuvarn!

Freddie L

Aktiv medlem

Anders H

Aktiv medlem
Freddie L sa:
Jensen sa:
Anders H sa:
GoranS sa:
Stort lycka till och hoppas läkaren är vettig.
Tvärnobben!
Och man kan inte byta läkare till nå vettigare?
Någon slags second-opinion måste du kunna få!?! Bråka som f-n, kräv att få prata med en chef, osv.

Du kan inte bli finsk medborgare på nåt enkelt och snabbt sätt?
Tveksamt att bli finne. De är väl restriktiva när det gäller invandring och jag antar att man måste bo i Finland ett tag för att bli medborgare. För mig blir det ju bara ett par dygn i taget. Har nu bett finska doktorn att skicka ett recept så att jag kan få ut medicinen och pröjsa själv och åtminstone påbörja medicineringen, PSA-t stiger med raketfart och det känns angeläget att bromsa på nåt vis. Har också begärt förhandsbesked av försäkringskassan om jag kan få ersättning i efterskott. Har dessutom fått löfte från KS-läkaren att hans chef skulle höra av sig. Vi får väl se om det stämmer i verkligheten. För övrigt vill KS inte alls ha med mig att göra så länge jag har beh hos Docrates.

Senast ändrad:

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Satan vilken match du går!
Två fronter med både kräftan och KS. De få för helvete skäppa prestigen när det handlar om livet. Ligg på, ge inte upp, lycka till!

GoranS

Aktiv medlem
AndersH: Vad var KS plan för dig om du inte hade åkt till Finland? Mer strålning eller cellgifter? Något annat?

rln

Aktiv medlem
Fjärdebrunn sa:
Två fronter med både kräftan och KS. De få för helvete skäppa prestigen när det handlar om livet. Ligg på, ge inte upp, lycka till!
Fören del är prestigen mycket viktigare än enskilda människors hälsa.

Anders H

Aktiv medlem
GoranS sa:
AndersH: Vad var KS plan för dig om du inte hade åkt till Finland? Mer strålning eller cellgifter? Något annat?
Sista gången jag talade med doktorn på KS innan jag varit i Finland sa han att det som var aktuellt var andra cellgifter än de jag redan fått, alternativt andra hormonpreparat. Hormonpreparaten är Zytiga eller Xtandi. Finnarna rekommenderade Xtandi i samband med Lutetiumbehandlingen och även fortsatt. KS ville hävda att det inte finns stöd för att en sådan kombination är gynnsam, men såvitt jag kunnat läsa mig till ("additional treatment with newer antiandrogen agents Abiraterone (Zytiga) or Enzalutamide (Xtandi) probably has a synergistic effect in combination with Lu-177 PRLT"( Kulkarni et al. JNM maj -18)) så verkar det göra nytta. Eftersom Xtandi ändå är en etablerad behandling i Sverige hoppas jag kunna få ersättning så småningom.

Senast ändrad:

staine

Aktiv medlem
rln sa:
Fjärdebrunn sa:
Fören del är prestigen mycket viktigare än enskilda människors hälsa.
+1
Fan att man inte är läkare på KS. Då skulle dom fått se!
Anders, kan du fråga din husläkare om de kan remittera till en privat spec, typ på Sophiahemmet (eller Akademikliniken kanske?) för en ”second opinion”?

GoranS

Aktiv medlem
Om man spekulerar vilt skulle man kunna tänka sig är att det finns någon sorts allmän policy att om man söker behandling med metoder som inte är godkända i Sverige, vilket jag uppfattar är fallet med finnarnas behandling, så är man "on your own" och att tanken med policyn är att det är svårt att ha koll på dels på kombinationseffekten mellan en behandling som man har koll på och en som man inte ger och dels på den som ger den i Sverige icke godkända behandlingen. Kan tänka mig fall där risker kan uppstå om man skulle vara väldigt liberal i detta avseende.

Sen förefaller det ju i detta fall finnas stöd för att kombinationen är fördelaktig och vi får hoppas att det bara är någon slags "policybaserat motstånd" som kan brytas ner i detta specifika fall så att du inte behöver bli ruinerad på kuppen.

Anders H

Aktiv medlem
GoranS sa:
Om man spekulerar vilt skulle man kunna tänka sig är att det finns någon sorts allmän policy att om man söker behandling med metoder som inte är godkända i Sverige, vilket jag uppfattar är fallet med finnarnas behandling, så är man "on your own" .
Jag tror att det är precis så det ligger till.

staine

Aktiv medlem
Miss Lycka 2.0 sa:
Var det inte KS som skulle sparka en massa läkare och undersköterskor?
Jo. Men det var inte pga att Anders H ville ha en dyr behandling. Snarare pga att underenterpenörena krävde 90.000 kr för att skruva upp en hylla. Typ. :/

Vernersson

Aktiv medlem
staine sa:
Miss Lycka 2.0 sa:
Var det inte KS som skulle sparka en massa läkare och undersköterskor?
Jo. Men det var inte pga att Anders H ville ha en dyr behandling. Snarare pga att underenterpenörena krävde 90.000 kr för att skruva upp en hylla. Typ. :/
Eller för at hela jävla NKS projektet är en skandal från första början fram till nu!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer