Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)

UrTomas

Aktiv medlem
Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)
Stuvarn och Anders, ni är riktiga hjältar och förebilder. Tack och kämpa på ❤💪

Yonna

Aktiv medlem
Idag fick jag till 25km underbar skugslufs med Duden.....riktigt roligt oxå då jag märker att mina cykelben börjar vakna till liv! Nu gäller det att fixa paddelmusklerna oxå plus cancern såklart :)
PS Får besked på hur mkt blaster jag har i benmärgen på måndag!Visa bilaga 399553
Tack för härligt bild, och kämpa på du Stuvarn! Stor kram till dig!

yonna.gif

Freddie L

Aktiv medlem
Härligt Anders H! Nu går jag lite över gränsen men jag vet inte hur jag ska linda in det, låt oss veta innan du behöver sälja huset är du snäll...

Stuvarn

Aktiv medlem
Var idag hos läkaren och fick svar på benmärgsprovet + tog nya blodprover!
Blastern i benmärgen var inte längre mätbar + att Hb (blodvärdet) nu visade otroliga 160 så egentligen är du helt frisk nu sa läkaren! Så cellgifterna jag fått tidgare funkar helt perfekt vilket ju är superbra.
Så nu vill dom söka lämplig donator i benmärgsregistret....ska dock fixa polypen i tarmen + inflammationen i tanden först!
Finns ju en risk man dör underbehandling men tar nog den innan cancern blossar upp igen....vilket den gör för eller senare å då är det kört på riktigt!

PS Mår så bra nu att Levon (elcykeln) får stå för det mesta å så cyklar jag på Duden eller Stumpjumpern :)
IMGP9865.JPG

Senast ändrad:

ceel

Aktiv medlem
Blastern i benmärgen var inte längre mätbar + att Hb (blodvärdet) nu visade otroliga 160 så egentligen är du helt frisk nu sa läkaren! Så cellgifterna jag fått tidgare funkar helt perfekt vilket ju är superbra.
Så nu vill dom söka lämplig donator i benmärgsregistret....ska dock fixa polypen i tarmen + inflammationen i tanden först!
Finns ju en risk man dör underbehandling men tar nog den innan cancern blossar upp igen....vilket den gör för eller senare å då är det kört på riktigt!

PS Mår så bra nu att Levon (elcykeln) får stå för det mesta å så cyklar jag på Duden eller Stumjumpern :)Visa bilaga 400499
Sådana här inlägg får mig att önska att man kunde klicka mer än en gång på Gilla-knappen!

Hasse#7

Aktiv medlem

PS Mår så bra nu att Levon (elcykeln) får stå för det mesta å så cyklar jag på Duden eller Stumjumpern :)Visa bilaga 400499
Det är ju så fint att man nästan får en tår i ögonvrån.

mklmtb

Medlem
Fantastiskt!!

Jag vill gärna tro att din mentala inställning och träning i kombo haft en del i din härliga återhämtning, att träna förlänger livet helt enkelt.

Hoppas vi får se många fina bilder från dig och Anders H framöver med!

Anders H

Aktiv medlem
Ständigt nya utmaningar; apoteket vill inte godkänna mitt recept för dyra medicinen trots att jag fick löfte om att det skulle gälla för fler uttag sist jag hämtade. De vill ha ett original skickat per post, finnarna har lovat att skicka en PDF. Vi får se hur det går. Har piller för idag och i morgon...

Spindelbenen

Aktiv medlem
Underbart att höra gällande Stuvarn. Nu håller jag alla tummar jag kan för att du Anders kan komma på rätt spår igen, med mediciner och allt... ❤

Anders H

Aktiv medlem

PS Mår så bra nu att Levon (elcykeln) får stå för det mesta å så cyklar jag på Duden eller Stumpjumpern :)Visa bilaga 400499
Lycka till med donator! Du skulle absolut fått av mig när jag var frisk. Stod i Tobiasregistret minst 25 år utan att jag fick tillfälle att hjälpa någon, så det är väl inte helt lätt att hitta människor som passar.

Paco

Aktiv medlem
Ständigt nya utmaningar; apoteket vill inte godkänna mitt recept för dyra medicinen trots att jag fick löfte om att det skulle gälla för fler uttag sist jag hämtade. De vill ha ett original skickat per post, finnarna har lovat att skicka en PDF. Vi får se hur det går. Har piller för idag och i morgon...
Jag har bara två tummar men jag håller dom så hårt jag bara kan för att det ska gå bra för dig oxå, Anders!! 👍🏻👍🏻🙏🏻

Yonna

Aktiv medlem
Glömde förstås att klicka på gilla-tummen på Stuvarns inlägg men har nu gjort och nu är tråden också på första sidan igen!

Stuvarn

Aktiv medlem
Tack Yonna, Anders å såklart alla ni andra som läser å stöder mig här!
Fick till årets 8:e paddling igår......så härligt komma ut på vattnet å skingra tankarna lite. Speciellt nu när paddelmusklerna långsamt börjar vakna till liv :)
På måndag börja eländet igen (endoskopi Mölndal) Sen ny undersökning av hjärta,lungor,njurar å hjärna (Sahlgrenska) sen tandläkarn. Sen väntar inläggning på Hematologen för benmärgstransplantation.....har ingen aning hur långt tid det tar hitta lämplig donator?
IMGP0274.JPG

Hasse#7

Aktiv medlem
Tack Yonna, Anders å såklart alla ni andra som läser å stöder mig här!
Fick till årets 8:e paddling igår......så härligt komma ut på vattnet å skingra tankarna lite. Speciellt nu när paddelmusklerna långsamt börjar vakna till liv :)
På måndag börja eländet igen (endoskopi Mölndal) Sen ny undersökning av hjärta,lungor,njurar å hjärna (Sahlgrenska) sen tandläkarn. Sen väntar inläggning på Hematologen för benmärgstransplantation.....har ingen aning hur långt tid det tar hitta lämplig donator?Visa bilaga 400833
Två tankar:
A) Hur ofta har de patienter som bogserar kajaker med cykel för att paddla i januari?
B) Hur mycket mer anstränger sig sjukvården när de ser hur levnadsglad du är?

På A svarar jag, aldrig annars. På B svarar jag, mycket mer.

Maakus

Aktiv medlem
Om du behöver ligga över på sjukhuset, så kan du iaf kika på paddling :)

Anders H

Aktiv medlem
Brutalt tufft Stuvarn! Vinterpaddling med den diagnosen. Håller tummarna för en snar donator. Själv fick jag äntligen prov på barmhärtighet; ringde och tjatade på en läkare jag haft kontakt med förut, eftersom jag inte fick ut min dyra medicin på apoteket. Han bad en kompis skriva ut, halleluja! Tre uttag! 76.500 räddade till den andra behandlingen!

Hasse#7

Aktiv medlem
Tur det finns pragmatiska människor med hjärta och hjärna. Kämpa Anders!

Azog

Aktiv medlem
Gott att höra Anders! Lycka till med behandlingen.

Stuvarn

Aktiv medlem
Endoskopin avklarad å det var en baggis :) Man misstänkte efter röntgen att jag hade en liten polyp men allt var perfekt!
Nästa vecka 4 st besök på Sahlgrenska....hjärta,lungor,njurar +blodprover........
Tur man kan ta sig ut i naturen å njuta.
IMGP0277.JPG

Manurhin2

Aktiv medlem
Endoskopin avklarad å det var en baggis :) Man misstänkte efter röntgen att jag hade en liten polyp men allt var perfekt!
Nästa vecka 4 st besök på Sahlgrenska....hjärta,lungor,njurar +blodprover........
Tur man kan ta sig ut i naturen å njuta.
F..n va gött att du mår bra.
Hade riktig bögskräck när jag var (ännu) yngre och trodde att endoskopi var det värsta.
Har man provat att få samma verktyg genom svalget så väljer jag röven alla dar i veckan, man lär så länge man lever.
Baggis som sagt.

M

Bengt-re

Aktiv medlem
Tur man kan ta sig ut i naturen å njuta.Visa bilaga 401528
Du fixar resten - se det som (ett jävligt dåligt) jobb. Efteråt får du cykla, padla och hänga på cykelforum!

Stuvarn

Aktiv medlem
Så nu var undersökning av hjärta + njurar gjorda...jag sköt upp undersökning på hjärtat till nu på måndag istället så jag slapp 6timmars väntetid mellan två undersökningar!
Går ju lämnar blodprover var 14:e dag å nu har blodvärdet stigit ännu mer...från 160 till 170 å nu i måndags till otroliga 175 (tror det är där ryska skidskyttar ligger :) )
Fick till lite underbar paddling i fm oxå :)
IMGP0287.JPG

Spindelbenen

Aktiv medlem
Härligt... 175 måste ju vara tokhögt (och bra såklart) Jag ligger på ca 140 när jag lämnar blod och det är tydligen normalt.
Hoppas fortfarande på bra nyheter från Anders oxå...

Anders H

Aktiv medlem
Ny rapport: Behandling två tagit sådär. Har nu varit på behandling tre. PSA nere på 280 och nästan smärtfri i nacke och höft. Doktorn vill fortsätta, Dags att gå till banken. Helsingfors börjar kännas som hemma...

Azog

Aktiv medlem
Kämpa på Anders! Hoppas att behandlingarna tar bättre framåt.

Paco

Aktiv medlem
Den här kampen vinner du, Anders!!

Behöver du finansiellt stöd så är jag rätt säker på att vi är många här som är redo att bidra.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer