Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)

GoranS

Aktiv medlem
Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)
Ja. Kunde vi inte hjälpa Anders så kan vi väl iaf hedra hans minne genom att i förlängningen hjälpa någon annan med samma eländiga förbannade skitsjukdom.

Fuck Cancer
Och ursäkta Sofie Lantto (2017 en annan cyklist - du vet vem) men #LevFörFan
Det kan påpekas att även om cancer ibland slarvigt beskrivs som en sjukdom så är det egentligen en massa olika sjukdomar och inte ens prostatacancer är en sjukdom; se t.ex. https://www.cancerresearchuk.org/about-cancer/prostate-cancer/stages/types

(Skrivet bara som en ren upplysning.)

Angie_Stuvarnsdotter

Aktiv medlem
Vila i frid Anders, tankar till familj och anhöriga 💔

Jag ville bara skriva en liten uppdatering om far min.
Han har nu genomgått en vecka med cellgifter och igår fick han stamcellsbytet.
Så nu är det en tid med övervakning och isolering för att se att hans kropp tar emot detta väl och inte stöter bort och självklart för att inte utsätta han för annat som kan angripa hans immunförsvar som förra gången.

Han frågar om er och jag uppdaterar honom med era meddelanden ❤️

Så nu är det bara att be till de högre makterna och hålla tummar och tår att detta går vägen 🙏🏻

pennan

Aktiv medlem
Så sjukt sorgligt att läsa om Anders , hans sista inlägg måste ha varit ångestfyllt att skriva men han klarar det utan att lägga ut texten för mycket men ändå få fram budskapet. R.I.P Anders.

Angie, hälsa stuvarn att vi vill se en bild på en av stuvarns cyklar, inne på tomten så man ser staketet, vi behöver en sådan bild snart igen.
Så på med munskyddet och ge han en bamsekram från oss.

Hasse#7

Aktiv medlem
Hälsa pappa att jag är helt övertygad om att det alltid är vindstilla och solsken vid paddling i Göteborg. Så är det på alla bilder. Han måste hålla ihop det här pusslet nu över den kritiska fasen. Jag är övertygad om att det kommer nya paddelbilder, kanske till och med någon i regn och rusk. Håller tummarna att allt faller på plats och ger många fina år till.

Angie_Stuvarnsdotter

Aktiv medlem
Hälsa pappa att jag är helt övertygad om att det alltid är vindstilla och solsken vid paddling i Göteborg. Så är det på alla bilder. Han måste hålla ihop det här pusslet nu över den kritiska fasen. Jag är övertygad om att det kommer nya paddelbilder, kanske till och med någon i regn och rusk. Håller tummarna att allt faller på plats och ger många fina år till.

Haha :)
Jag säger till honom att det regnar o blåser varje dag, han säger att det gör han lite mer tillfreds med allt 😏

Bele

Aktiv medlem
@Anders närmaste och vänner - det är ett tungt besked och det gick väldigt fort efter att han skrev sista inlägg här.

@Stuvarn - jag hoppas verkligen att allt går bra. Om det är någon tröst så är det riktigt tråkväder fn. Men det blir förhoppningsvis bättre väder när du kommer ut och sätter dig i kajaken igen. Kanske i början av december? Inte högsäsong, men det lär inte stoppa dig.

1888

Aktiv medlem
@Anders närmaste och vänner - det är ett tungt besked och det gick väldigt fort efter att han skrev sista inlägg här.

@Stuvarn - jag hoppas verkligen att allt går bra. Om det är någon tröst så är det riktigt tråkväder fn. Men det blir förhoppningsvis bättre väder när du kommer ut och sätter dig i kajaken igen. Kanske i början av december? Inte högsäsong, men det lär inte stoppa dig.

Fast det där med vädret stämde inte hos oss i Stuvarns trakter.
Sol o nästan ingen vind idag.

Kämpa Stuvarn!

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Vila i frid, Anders. Mina tankar är med dig och dina närstående. Finns inget övrigt att säga mer än hur otroligt ledsen jag blir även om jag inte ens vet vem du var.

Stuvarn (och Angie); kämpa på. Du verkar vara en toppenkille, och jag ber till högre makter att det går vägen för dig.

Fuck Cancer.

saltgurkan

Aktiv medlem
Vila i frid Anders H, så ledsamt att läsa om hans bortgång.. Vi körde VR några gånger i samma oorganiserade klunga med gula Clas Ohlson-smileys på hjälmarna. Anders var teamleadern, ödmjuk och en fin förebild.
Det blev också en del smack-tempon genom åren med trevligt snack.

Bengt-re

Aktiv medlem
Ja, cancer är en jävla skit helt enkelt. Vi borde samla in en rejäl slant med pengar till cancerforskningen.
Jag är på. Fixar någon en insamling i happys namn så skall det nog kunna bli lite slantar där.

desmo

Aktiv medlem
Jag är på. Fixar någon en insamling i happys namn så skall det nog kunna bli lite slantar där.

Ja, cancer är en jävla skit helt enkelt. Vi borde samla in en rejäl slant med pengar till cancerforskningen.

Här är en "cykelutmaning/insamling" med #levförfan https://www.eskapadadventure.se/event-details/pandemicykling-2020

Men kan inte happy kasta in lite strumpor i vinstpotten så kör vi ett liknande upplägg här? Eller om det är någon annan som vill sponsra tävlingen med pryttlar? 100kr för att vara med och allt skänks? Och vad för mål då? 1 mtbpass/vecka? En lvgpass med lampor/vecka? 25 mil på en helg? En cykeltur med övernattning i det vilda? Besöka högsta punkten i sin kommun med cykel? Cykeltur till ett barndomsminne? Med fotodokumentering i en tråd här såklart. Det finns säkert massa bra förslag.

(hashtag?) Kämpa Stuvarn!

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Superbra, förutom att målet är aaaalldeles för lågt! Jag stoppade in några hundralappar!

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Skrev "För Anders och Stuvarn", direkt efter att någon skrivit att det finns fler som är sjuka! Och det vet vi nog allihopa att det gör, men det är inte fel att vilja rikta en tanke åt någon/några här på forumet t.ex som betytt mycket för många på ett eller annat sätt. Man kan liksom inte bära alla människors smärta och elände på sina axlar. :)

mcperand

Aktiv medlem
Skrev "För Anders och Stuvarn", direkt efter att någon skrivit att det finns fler som är sjuka! Och det vet vi nog allihopa att det gör, men det är inte fel att vilja rikta en tanke åt någon/några här på forumet t.ex som betytt mycket för många på ett eller annat sätt. Man kan liksom inte bära alla människors smärta och elände på sina axlar. :)
Det var jag som skrev så, mest för att det stämmer, men det förtar inte på något sätt det vi alla känner för A&S hoppas jag:oops::cry: (y)

oldboy

Medlem
En varm tanke till Stuvarn som startade tråden och kämpar !
Jag har i mycket samma diagnos som Anders, lite senare i tidsordning bara, men det är så mycket som spelar in för hur länge man får fortsätta sitta framför pc'n och försöka skriva något vettigt.

Jag har haft det väldiga förmånen att få brevväxla med Anders under senaste året, vi har utbytt teknikaliteter om våra behandlingar och hur de påverkat oss. Det kräver en rejäl arbetsinsats att vara påläst och tro att man kan ha något inflytande över sin framtid när man har denna sjukdom. Samtidigt som vi båda inte var pensionärer ännu, utan har haft en fot kvar i yrkeskarriären sålänge som det går.

Det är fint att happy-gänget uppmärksammar att det här är något som alla kan bli berörda av när man minst anar det. För att ni alla ska hålla er friska och cyklande. Det hjälps ofta av att man är lite påläst. Att släppa "stigmatisering" kring ordet cancer.

Azog

Aktiv medlem
Jag har i mycket samma diagnos som Anders, lite senare i tidsordning bara, men det är så mycket som spelar in för hur länge man får fortsätta sitta framför pc'n och försöka skriva något vettigt.

Jag har haft det väldiga förmånen att få brevväxla med Anders under senaste året, vi har utbytt teknikaliteter om våra behandlingar och hur de påverkat oss. Det kräver en rejäl arbetsinsats att vara påläst och tro att man kan ha något inflytande över sin framtid när man har denna sjukdom. Samtidigt som vi båda inte var pensionärer ännu, utan har haft en fot kvar i yrkeskarriären sålänge som det går.

Det är fint att happy-gänget uppmärksammar att det här är något som alla kan bli berörda av när man minst anar det. För att ni alla ska hålla er friska och cyklande. Det hjälps ofta av att man är lite påläst. Att släppa "stigmatisering" kring ordet cancer.
Tråkigt att höra oldboy. Ta hand om dig.

GoranS

Aktiv medlem

Den här tråden är rätt speciell. De flesta inlägg är skrivna för att i någon liten mån peppa de som drabbats av något ytterst otrevligt. Sen finns det några få inlägg som man verkligen hade velat att tråden fått vara utan. Detta är ett av dem. Och, då menar jag förstås inte att du ska avhålla dig från att skriva det du skriver i den situation du befinner dig i utan att jag tror att alla önskat att du sluppit befinna dig i situationen över huvud taget.

Håller tummarna för att du bl.a. får sitta framför datorn länge än.

Maakus

Aktiv medlem
Kände inte Anders mer än genom den här tråden.
Det tog hårt.

Har förlorat en far och en styv-pappa till diverse former av cancer, samt att min brors fru har fått tillbaka bröstcancern hon blev av med i början på året.

@oldboy kan inte föreställa mig hur det känns. Hoppas innerligt att du besegrar denna skitsjukdom.

@Stuvarn @Angie_Stuvarnsdotter Jag har inte träffat dig, men jag har för mig att du bor i närheten, (GBG) så jag hoppas att vi kan träffas och hojja lite inom en snar framtid. Du är en jävla kämpe med ett pannben av det starkaste stålet.

Livet är kort, och ibland alldeles för kort.
Så gör det mesta av det.
Ta hand om er.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer