Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)

Stuvarn

Aktiv medlem
Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)
Tycker ni peppar mig så bra å det uppskattas ska ni veta så nu kommer det ytterligare en uppdatering!
Har gått igenom 2 cellgiftsbehandlingar nu å mår fortfarande rätt ok ...cyklar nästan varje dag men det tar emot i backarna ska ni veta.
Är på gränsen att få blodtransfusion för att må lite bättre (å detta måste väl var bloddopping då eller?)
Läkarna är fortfarande förvånade över hur bra jag mår men jag fattar inte riktigt hur jag ska bli bättre då cellgifterna drar ytterligare ner på mina blodvärden precis som oxå blodcancern gör! Men ska tillbaka på måndag för blodprover å läkarbesök hoppas få svar då!
Fick i alla fall till premiärdoppet idag...det gäller å passa på medans vattnet fortfarande svalkar :)

PS Det var +2grader i vattnet så det blev bara ett snabbt dopp!

Bilagor

Senast ändrad:

ceel

Aktiv medlem
Kämpa på! Vi vill njuta av dina fatbike- å kajakbilder i många år framöver!

fhloston

Aktiv medlem
Fantastiskt att du mår så pass bra att du cyklar och förvånar läkarna! ?

Om du får blodtransfusion så kan du ju skriva i dopingtråden också?

rln

Aktiv medlem
Kämpa på. Jag tror levergryta kan vara bra för blodvärdet.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Eller blodpudding med lingon och lite andra fräscha tillbehör. ?

Härligt med uppfriskande bad, kör på Stuvarn och ta vara på varje dag. ?

Senast ändrad:

JojjeM

Aktiv medlem
Heja, heja!

Men dubbla stänkor alltså...;)

/Johan

Stuvarn

Aktiv medlem
ceel sa:
Kämpa på! Vi vill njuta av dina fatbike- å kajakbilder i många år framöver!
Japp det är min plan :)
Fick till ett härligt paddelpass idag!
Älskar blodpudding Örjan Lax så det äter jag minst en ggr i veckan!
Älskar ju även lever men tyvärr har Findus slutat tillverka sin gräddstuvade lever i värmepåse som var supergod.
JojjeM jag har bara på den extra skärmen när det är riktigt skitigt den skyddar riktigt bra...assavern sitter på jämt!

Bilagor

Stuvarn

Aktiv medlem
1888 sa:
Hur går det Stuvarn?
Tänker på dej.
Tack det värmer!

Jo jag lever...både paddlar å cyklar...men det går inte så fort längre!
Har avslutat min 3:e kur med cellgifter ska tillbaks nsta vecka för nytt benmärgsprov som jag får svar på efter ytterligare en vecka!
Då avgörs lite min framtid....man får hoppas på det bästa!

Bilagor

Stuvarn

Aktiv medlem
En liten uppdatering!
Har precis fixat min 4:e cellgiftskur å fick även idag besked på mitt sista benmärgsprov å det visar tyvärr ingen förbättring utan snarare en liten försämring :(
Min sjukdom drabbar ca 350 personer i Sverige men bara ett fåtal av dom reagerar inte på behandlingen å såklart tillhör jag denna lilla skara!
Ska nu in för nya undersökningar av hjärta,lungor å njurar för att avgöra om jag klarar en ny tuffare behandling där jag blir inlagd i typ 3 veckor!

Försöker fortfarande paddla å cykla men klarar i nuläget inte av att ta mig upp för backar! Cykla lugnt på platten å paddla i fikatempo går bra å då njuter jag!
Skäll inte på mig nu men funderar verkligen på att skaffa elcykel då jag har en rejäl backe upp till Kåsjön där jag paddlar...är i dagsläget heldöd när jag kommer upp med kanoten! Vad tror ni kan det va min räddning att fortsätta min paddling?

Senast ändrad:

marr

Moderator
Forumvärd
Stuvarn sa:
En liten uppdatering!
Har precis fixat min 4:e cellgiftskur å fick även idag besked på mitt sista benmärgsprov å det visar tyvärr ingen förbättring utan snarare en liten försämring :(
Min sjukdom drabbar ca 350 personer i Sverige men bara ett fåtal av dom reagerar inte på behandlingen å såklart tillhör jag denna lilla skara!
Ska nu in för nya undersökningar av hjärta,lungor å njurar för att avgöra om jag klarar en ny tuffare behandling där jag blir inlagd i typ 3 veckor!

Försöker fortfarande paddla å cykla men klarar i nuläget inte av att ta mig upp för backar! Cykla lugnt på platten å paddla i fikatempo går bra å du njuter jag!
Skäll inte på mig nu men funderar verkligen på att skaffa elcykel då jag har en rejäl backe upp till Kåsjön där jag paddlar...är i dagsläget heldöd när jag kommer upp med kanoten! Vad tror ni kan det va min räddning att fortsätta min paddling?
:( fyfasen... Tycker helt klart du ska skaffa en elhoj, bil, 4hjuling eller vad som helst för att kunna paddla.

Vernersson

Aktiv medlem
Fan alltså....

Kör på vad fanken som helst som funkar för dig!!
El eller inte ?

Lycka till och hoppas behandlingarna biter till sist.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Jag tycker du ska göra precis allt du kan för att hålla humöret och positiviteten uppe! Kör på! :) Håller tummarna för att allt ska gå vägen. Vill även passa på att säga hur mycket jag beundrar din attityd. Jag önskar jag hade ens hälften av det driv du verkar besitta.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Blir så ledsen att läsa detta... ?

För övrigt så håller jag med föregående inlägg till 100 procent, och kör (cykla & paddla) och lev så mycket du bara kan!

Örjan Lax

Aktiv medlem
Och en elcykel för backarna vore nog inte så dumt ändå, Stuvarn ?

Stuvarn

Aktiv medlem
Tack alla för stödet det betyder jättemkt för mig! Människan anpassar ju sig sägs det....jag trodde jag måste högprestera jämnt för å må bra men det räcker i dagsläget bra att bara få komma ut på vattnet å i naturen!
Dom är lite förvånande över mig på Sahlgrenska..min sjuksköterska sa dom pratade om mig i omklädningsrummet å det måste man ju ta lite positivt! Enligt dom ger dom flesta upp å lämnar inte sängen!
Usch hatar prata om sjukdom å elände!

Vet inget om elcyklar å impulsköper gärna :)
Kan nån insatt tipsa mig om en vettig draghäst till min lilla Nelo surfski? Kommer bara använda elcykel vid paddling å vid mat inköp då jag bor på höjden i Partille å min matbutik längst ner i dalen vid Kyrktorget!
Sen är jag fortfarande fåfäng så jag vill gärna ha nått snyggt som påminner om skogscykling men kommer hålla den från skogarna det lovar jag då jag tror att cykling utan el fortfarande är bästa träningen för mig!
Vill passa på å önska alla en riktigt trevlig helg!

Bilagor

Senast ändrad:

kontorsråttan

Aktiv medlem
Har helt missat den här tråden, jättetråkigt att läsa även om jag är otroligt imponerad av din framåtanda, även i detta! Jag har alltid gillat dina kajak- och fatbikebilder och tycker att du är en inspirationskälla, inte många som drar kajaker med fatbike direkt :-) Att komma ut och paddla är bland det mest rogivande jag vet själv, så det är klart du ska ha en elcykel som dragcykel så att du kan fortsätta komma ut! Har dock tyvärr inga bra tips att komma med. Håll dig på benen och njut av livet - och glöm inte posta bilderna här :-)

h.g.j

Aktiv medlem
Trist, men bra att du håller gnistan vid liv... :)
Spelar det någon roll vad som tipsas, du lär ju ha hunnit byta cykel två gånger innan midsommar... :)

Stuvarn

Aktiv medlem
h.g.j sa:
Trist, men bra att du håller gnistan vid liv... :)
Spelar det någon roll vad som tipsas, du lär ju ha hunnit byta cykel två gånger innan midsommar... :)
Haha...tycker jag är rätt trogen mina cyklar trots allt :)

Köpt ny Dude i år då min 3 år gammla Dude blev stulen (fick visserligen tillbaka den men den var skändad) i mina ögon!
Har oxå 2 st superfina Specialized från 2016 en Crux å en Stumpjumper som då dom är lite högpresterande troligtvis kommer å säljas å sponsa min nya draghäst (elcykel)

Bengt-re

Aktiv medlem
Jag har inget konkret elcykeltips, men önskar dig all lycka. Håll dig kvar här så att vi inte blir oroliga(re). Och fina bilder på fina cyklar räknar vi med även framöver!

Fixa det här nu - ok!

Stuvarn

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
Jag har inget konkret elcykeltips, men önskar dig all lycka. Håll dig kvar här så att vi inte blir oroliga(re). Och fina bilder på fina cyklar räknar vi med även framöver!

Fixa det här nu - ok!
Japp jag lovar :)

Freddie L

Aktiv medlem
Oj. Det här var ingen rolig tråd att hitta...

Häng i nu, Stuvarn! Du är en av de som bidrar positivt till Happy. Och därför behövs du här.

Vad gäller el-cykel har jag inget tips, men du behöver inte skämmas att du frågar eftersom Happy-konsensus är att det är ok om man har ett handikapp (och blod-paj måste verkligen räknas).

Hasse#7

Aktiv medlem
Tråkigt att höra att behandlingen inte biter. Men om du inte klarar en tuffare behandling så finns det nog ingen som klarar den. Tycker att det känns självklart att du skall unna dig allt som ger fysik och glädje eller är en väg för att nå dit. Kämpa på vi tänker på dig och håller tummarna för bättring.

lundatok

Aktiv medlem
Bara att göra det som krävs för att orka paddla vidare. Kör hårt!

Octagon

Aktiv medlem
Köp en elcykel för att åka elcykel. Och dra kajak såklart. Jag menar bara att elcykel är ganska kul i sig, inte bara till att dra kajaker. En kollega har en lastcykel med två hjul, typ Bullit, med motorn i vevpartiet, den är väldigt mysig att glida omkring på. Och praktisk när man ska handla mat osv. Sån skulle jag gärna vilja ha. Lite svårt att få in i ett cykelföråd bara.

Yonna

Aktiv medlem
Jag har ett kort för dig men vet inte din adress så då får du ett Happykort :)
Lycka till, vi tänker på dig och håller tummarna att allt går bra.

P1120664.JPG

Vårblommor, en fattie och du när du är en gammalgubbe :)

P1120665.jpg

Stuvarn

Aktiv medlem
Yonna sa:
Jag har ett kort för dig men vet inte din adress så då får du ett Happykort :)
Lycka till, vi tänker på dig och håller tummarna att allt går bra.

Vårblommor, en fattie och du när du är en gammalgubbe :)
Tack Yonna å tack för din helt underbara tråd som har skänkt mig mkt glädje :)

Bikzz

Aktiv medlem
Stuvarn: Vet inte vad jag skall skriva, men jag vill ju skriva något ändå -- -:) Take it easy !

pennan

Medlem
Nämenvafan,det här går ju inte för sig, sitta här och inte kunna bidra.
Stuvarn om du lägger ut ditt swish nr här så lovar jag att skänka en hundring för ett elmotor-kit till din Dude.
Hoppas fler följer efter så kan vi nog fixa detta tillsammans, vad säger övriga happy om det?

Bengt-re

Aktiv medlem
pennan sa:
Stuvarn om du lägger ut ditt swish nr här så lovar jag att skänka en hundring för ett elmotor-kit till din Dude.
Hoppas fler följer efter så kan vi nog fixa detta tillsammans, vad säger övriga happy om det?
Starta en insanlingstråd - Det har ju fungerar tidigare när behjärtansvärda saker skall fixas!

h.g.j

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
pennan sa:
Starta en insanlingstråd - Det har ju fungerar tidigare när behjärtansvärda saker skall fixas!
Bengt-re vill starta en insamling för elkonvertering, när man trodde att man hört det mesta... :)

Örjan Lax

Aktiv medlem
h.g.j sa:
Bengt-re sa:
pennan sa:
Bengt-re vill starta en insamling för elkonvertering, när man trodde att man hört det mesta... :)
Det finns el-cyklar med vajerskivbromsar. Måste va en sån han syftar på. (intern humor)

Stuvarn

Aktiv medlem
Haha...nä tack ingen insamling för mig...men man tackar för omtanken....räcker med lite uppmuntran å ryggdunk för mig så kommer jag fixa det här!
Vill jag ha en elcykel så köper jag en men vill spjärna emot lite till. Kanske bättre be om en blodtranfusion så jag kommer upp för backen i Partille :)

PS Har inte ens swish.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer