Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)

BJS

Aktiv medlem
Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)
Tyckte dom sa jag var frisk tidigt i våras men tydligen (tyvärr) har du nog rätt :confused:
Mitt blodprov förra veckan visade ju att min MDS (blodcancer) kommit tillbaka så jag var tydligen bara "frisk" några månader!
Var inne idag på Hematologen för mitt 17:e benmärgsprov vi får väl se vad det visar ...kommer bli kallad när dom fått provsvar!.
Hur går det? Blir alltid lite bekymrad om det är tyst.

Stuvarn

Aktiv medlem
Hur går det? Blir alltid lite bekymrad om det är tyst.

Dom ringde igår från Hematologen mitt benmärgsprov blev misslyckat dom fick ut för lite benmärg! 3ggr av 18 det händer å varje ggr har det varit läkarkandidater som misslyckats! Lite trisst kostar körning + 300:- för ingenting! Ska in idag för nytt benmärgsprov hoppas då få en äldre erfaren läkare 😛
Ska oxå få trombocyter för att förbättra blodstatusen. Så jag vet inte hur utbredd cancern är....svar om typ en vecka om provet lyckas!

Hasse#7

Aktiv medlem
Dom ringde igår från Hematologen mitt benmärgsprov blev misslyckat dom fick ut för lite benmärg! 3ggr av 18 det händer å varje ggr har det varit läkarkandidater som misslyckats! Lite trisst kostar körning + 300:- för ingenting! Ska in idag för nytt benmärgsprov hoppas då få en äldre erfaren läkare 😛
Ska oxå få trombocyter för att förbättra blodstatusen. Så jag vet inte hur utbredd cancern är....svar om typ en vecka om provet lyckas!
Håller tummarna för bra svar. ❤️

BJS

Aktiv medlem
Vi håller alla fingrar vi har! Först för att provet går bra, sen har vi fler saker att hålla tummarna för!

Tack för uppdatering!

Hej Janne!

Har tänk mycket på dig sen jag var uppe och köpte graveln.
Vilken historia du berättade, satt tyst och tagen hela vägen hem.
Jag håller verkligen tummarna för att allt löser sig. Du bara måste ut på vattnet och stigarna.

Tyvärr blev jag krasslig dagen efter jag hämtat cykeln så det har inte blivit något cyklande. Hoppas komma ut en runda imorgon.

Ha det gott

Ola

Stuvarn

Aktiv medlem
Hej Janne!

Har tänk mycket på dig sen jag var uppe och köpte graveln.
Vilken historia du berättade, satt tyst och tagen hela vägen hem.
Jag håller verkligen tummarna för att allt löser sig. Du bara måste ut på vattnet och stigarna.

Tyvärr blev jag krasslig dagen efter jag hämtat cykeln så det har inte blivit något cyklande. Hoppas komma ut en runda imorgon.

Ha det gott

Ola

Japp det var trevligt å träffas härligt oxå att cykeln hamnade i rätta händer 😛
Vi får se vad läkarna hittar på nästa vecka men jag paddlar på får oxå till lite skogslufs med Duden

Stuvarn

Aktiv medlem
Hur går det mannen?
Kämpakrya

Fick bekräftat idag att cancern efter 1,5år är tillbaka dock inte lika aggresiv som tidigare! Nu ska vi mota Olle i grinden sa läkarn så jag ska börja med ny cellgiftsbehandling den 11/7 slipper dock både inläggning å ny benmärgstransplantation då dom inte ville ta livet av mig....sa dom!

aben

Aktiv medlem
Fick bekräftat idag att cancern efter 1,5år är tillbaka dock inte lika aggresiv som tidigare! Nu ska vi mota Olle i grinden sa läkarn så jag ska börja med ny cellgiftsbehandling den 11/7 slipper dock både inläggning å ny benmärgstransplantation då dom inte ville ta livet av mig....sa dom!
Du kommer klara det, det vet jag!

BJS

Aktiv medlem
Det är ju alltid en bra start att de inte vill ta en av daga!

Det här fixar du!

Stuvarn

Aktiv medlem
Är kuren över nu? Hur mår du?
Mår för jävligt just nu antar det är cellgifterna i kroppen som bråkar! Har avverkat 1 vecka cellgifter så nu uppehåll i 3 veckor innan nästa veckokur börjar. Ska totalt gå igenom 6 kurer. Alla värden typ blod är mkt låga nu å läkarna har förbjudit mig både cykla å paddla pgr av blödningsrisk vid ev skada eller i musklerna! Var dock ute igår å doppade paddeln å det var helt underbart 😛
IMGP0922.JPG

BJS

Aktiv medlem
Mår för jävligt just nu antar det är cellgifterna i kroppen som bråkar! Har avverkat 1 vecka cellgifter så nu uppehåll i 3 veckor innan nästa veckokur börjar. Ska totalt gå igenom 6 kurer. Alla värden typ blod är mkt låga nu å läkarna har förbjudit mig både cykla å paddla pgr av blödningsrisk vid ev skada eller i musklerna! Var dock ute igår å doppade paddeln å det var helt underbart 😛 Visa bilaga 568714
Jobbigt att må dåligt, men det är ju likssom det cellgifterna gör. Kämpa på, vi hejar på dig och tänker på dig!

Stuvarn

Aktiv medlem
Hur går det med dig stuvarn?
Så där om jag ska vara ärlig. Var på Hematologen tidigt imorse med 66 i blodvärde...då känner man sig inte så pigg! Fick en påse med trombocyter + 2påsar blod så jag hoppas piggna till så jag kan doppa paddeln imorgon fredag :rolleyes: Ska sen in på måndag(å varje dag den veckan) för cellgiftsbehandling igen!

Hasse#7

Aktiv medlem
Så där om jag ska vara ärlig. Var på Hematologen tidigt imorse med 66 i blodvärde...då känner man sig inte så pigg! Fick en påse med trombocyter + 2påsar blod så jag hoppas piggna till så jag kan doppa paddeln imorgon fredag :rolleyes: Ska sen in på måndag(å varje dag den veckan) för cellgiftsbehandling igen!
Kämpa på. 👍

BJS

Aktiv medlem
Lite bloddoping är du förtjänt av. Svårt att göra något utan något som flyttar runt syret i kroppen. Hoppas att blodet piggar upp dig!

Vertigo

Aktiv medlem
Hoppas du piggnar till så du får paddla lite, fortsätt kämpa på.

aahlborg

Aktiv medlem
Såg dig på håll med surfski på släp när jag cyklade förbi Kåsjön idag. Tänkte att livet leker väl nu i det vackra vädret men ack vilka dåliga nyheter jag fick när jag kikade in i tråden. Hoppas verkligen att du tar dig igenom det här igen, om någon kan göra det så är det du. Jag unnar dig varje sekund som du kan paddla runt och glömma bort eländet en liten stund.

Stuvarn

Aktiv medlem
Har precis avslutat min 2:a cellgiftsbehandling nästa som händer är ännu ett benmärgsprov v.37 då får vi se hur del ligger till....lite av ett ödesbesked får jag då :confused:
IMGP0970.JPG

PS Fick äntligen doppat paddeln idag å badat 😛

simson

Aktiv medlem
Har precis avslutat min 2:a cellgiftsbehandling nästa som händer är ännu ett benmärgsprov v.37 då får vi se hur del ligger till....lite av ett ödesbesked får jag då :confused: Visa bilaga 576447
PS Fick äntligen doppat paddeln idag å badat 😛
Tummen upp.på paddling och så håller vi alla tummar vi har
att provet går bra !!!!!
Kämpakrya kramar

larsaw

Aktiv medlem
Första gången på typ jag vet inte hur många månader… Lite pga att jag inte vill läsa något jobbigt i den här tråden… Men nu är det som det är och jag håller som alla alltid alla tummar o stortår för att det ska gå bra för dig Stuvaren!! Fuck Cancer !!!

Stuvarn

Aktiv medlem
@Stuvarn Fortsätt doppa paddeln så får det bli som det blir med allt annat.
Du har kanske skrivit det men har du en torrdräkt? Jäkligt skönt att kunna paddla torr och varm året runt. Vill du låna min ett tag så skicka ett dm.

Tack det var jättesnällt men jag har faktiskt en Ursuit MPS den är lätt å smidig! Använder den bara i havet (behövs knappast på Kåsjön) då vattnet är kallare än 10grader!
05191a8dfebe6ad6f7d0679b83fa1013.jpg

Stuvarn

Aktiv medlem
1:a "riktiga" cykelturen (utan elassistans) på över 2månader 😛 Behöver jag säga att det var helt underbart!
Vad är det som händer? Fick visserligen besked för en vecka sedan att både mina vita blodkroppar å mina röda blodplättar började öka å det var jättebra sa läkaren! Känner att jag syresätter mig bättre för varje dag nu.
Ska tillbaks till BMT (Benmärgsenheten) nu på tisdag för att få svar på mitt benmärgsprov men det verkar ju som benmärgen börjar funka som den ska.
F-n vad kul det är att cykla fatbike 😛
IMGP0984.JPG

Hasse#7

Aktiv medlem
1:a "riktiga" cykelturen (utan elassistans) på över 2månader 😛 Behöver jag säga att det var helt underbart!
Vad är det som händer? Fick visserligen besked för en vecka sedan att både mina vita blodkroppar å mina röda blodplättar började öka å det var jättebra sa läkaren! Känner att jag syresätter mig bättre för varje dag nu.
Ska tillbaks till BMT (Benmärgsenheten) nu på tisdag för att få svar på mitt benmärgsprov men det verkar ju som benmärgen börjar funka som den ska.
F-n vad kul det är att cykla fatbike 😛
Skönt att höra. Alla steg framåt är bra.

Stuvarn

Aktiv medlem
Verkar som ni får dras med mig ett tag till 😛
Fick besked om mitt benmärgsprov idag å cancern är nedtryckt så mkt det går så läkarna var mkt nöjda!
Så nu gäller det bara att ha lite koll på mina blodvärden framöver så dom kan mota Olle i grinden om/när den dyker upp igen!
Firade såklart med 10km skogslufs med Duden efter det positiva beskedet :LOL:
IMGP0989.JPG

BuTTuS

Aktiv medlem
Så jäkla skönt att höra! Ger lite perspektiv på sitt eget gnällande över förkylning och att att jag inte kan testa min nya Dude på riktigt än :-)

Topp