Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)

Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)
En stor inspiration och förebild har lämnat oss! Stuvarn har inspirerat så mycket med sina inlägg och med sin inställning till sin kamp. I över 15 år har jag följt honom, först på Utsidan och sedan här på Happy. Hela tiden har samma glädje och energi funnits och smittat oss andra!

Det var inte den vändningen man hoppades på när tråden kom upp på förstasidan.

Instämmer med många andra, trots att man aldrig träffat honom kändes det som att man kände honom. En sann kämpe som visade att man aldrig ska ge upp.

Beklagar verkligen sorgen. Vila i frid ❤️

Jag tror vi är många som följt denna tråd i tystnad och inspirerats av drivkraften trots motgångarna. På sätt och vis fint att se hur många som berörs av någon man aldrig träffat, men som ändå betytt mycket. Mina tankar går till er anhöriga, ta hand om er!

Senast ändrad:
@Angie_Stuvarnsdotter
Jag sänder all min omtanke till dig och familj i denna svåra stund. Stuvarn var en otrolig kämpe och inspiration. Han förmedlade en strålande värme runt om kring sig som många däribland jag kände av. Han lever vidare inom oss ❤️ tack för allt Stuvarn

Hej på er, jag förstår er oro och jag är jätteledsen att den är befogad. Världens bästa pappa somnade idag in på sjukhuset med familjen hos sig ♥️💔

Jag vill tacka er för alla fina varma ord, ni har varit något pappa alltid velat ha info om när han vart för dålig för att logga in o läsa själv. Han har uppskattat era ord ♥️ Jag skapade detta konto enbart för att vara ett stöd för honom och jag har verkligen blivit rörd av den fina gemenskapen och värmen man sett här. Tusen av tack för allt ♥️
Beklagar sorgen!

kom ihåg....Det finns inga tårar i himlen....

Frid.

Den här tråden har varit både den bästa och den sämta, men just i det sämsta har forumet visat en fantastisk sammanhållning och värme. Det är fint.
Jag har inte mött Stuvarn men har som de flesta andra imponerats och inspirerarats av hans kämparanda. Nu gick det inte hela vägen men hans minne kommer leva kvar för alltid. Jag beklagar sorgen. Vila i frid Stuvarn. 🛶❤️

Beklagar sorgen Angie. 💚

Jag hade aldrig tillfälle att träffa honom personligen utan har bara tagit del av hans närvaro här som aktiv läsare på Happyride under några år, och jag kommer att minnas Stuvarn som en väldigt entusiastisk och fysiskt aktiv livsnjutare, som hela tiden verkade vara nyfiken på livet, och nyfiken på att få mer information och kunskap om cyklar och tekniska detaljer genom bland annat detta forum.

Han var faktiskt en som inspirerade mig till att "klicka hem" min första fatbike-cykel för några år sedan. Kommer sakna hans inlägg här med alla vackra foton på kajakpaddling i sjö och hav, och cykelrundor på asfalt och i skog, och hur han så finurligt ibland kombinerade cykling och kajakpaddling med den tillkopplade transportkärran/vagnen efter cykeln, som vi är många som sett bilder på.

Vila i frid. 🌻

När min son föddes var det osäkert om han skulle överleva, men det gjorde han och är fullt frisk. Idag jobbar jag på ett akutsjukhus, och även om en del förlorar kampen, ser i min vardag att allt fler kan komma tillbaka till ett fullvärdigt liv efter svår sjukdom. Allt detta tack vare forskning som till stor del består av privata donationer så fortsätt dela med dig av det du kan.

Senast ändrad:
Vilken resa det har varit. Liksom andra har jag tidvis skyggat lite för den här tråden av rädsla för dåliga nyheter. "Inga nyheter är goda nyheter" visade sig inte stämma i slutändan. Stuvarn kämpade väl. Vi kan inte vinna alla strider, men vi kan kämpa väl med det vi har fått.

Vi visste inget om stuvarns yrkesliv, men om fritiden visste vi att han ägnade sig åt det som vi väl alla tycker hör till det vackraste, roligaste och mest tidlösa människan har åstadkommit: muskeldrivna farkoster till sjöss och till lands. Ungen som just har lärt sig cykla, det breda flinet från örsnibb till örsnibb, har vi väl alla upplevt? Hos oss själva och hos dem i vår närhet.

Balanserandet som finns både hos cykel och kajak. Balanserandet på slak lina. Vad är cykling annat än ett hårt fall mot marken som ständigt skjuts upp en sekund i taget? Vad är en fartfylld sväng annat än ett hårt fall mot marken som avbryts en aning senare? Det hårda fallet mot marken fördröjs och fördröjs, en dag, två dagar, tre dagar, tills en dag vi faller i sömn, blir medvetslösa eller avlider.

Jag tyckte om stuvarns pragmatism och hängivenhet. Om orken tröt så anskaffades cykel med elassist, för träningen skulle göras som vanligt även om förhållandena inte var vanliga. Det var inte förhandlingsbart. Det skulle göras. Man ska ut på skogsvägen. Man ska ut på vattenspegeln. Man ska inte sitta hemma i lägenheten och se dagarna rinna iväg. Svetten som rinner ner i pannan, snoret som rinner ur näsan. Är inte det tecken på ett gott liv?

Paddlade han någon gång i västerhavet? I dyningarna? Det tror jag han skulle ha gillat. Jag skulle ha gillat att se honom där. Här en gammal video med det temat.

Senast ändrad:
Beklagar sorgen till familjen. Vilken fin kämpe stuvarn var, och vilken rörande tråd detta är och har varit. ❤️

Tillägg:
Hoppas verkligen cancer går att bota i framtiden, överlevnadsgraden ska upp till 100%!

Miste själv min kära morfar för ganska exakt 3 år sen, för honom började det i ryggen och visade sig vara metastaser överallt som sedan tog över livet helt och ett halvår senare var han borta. Han tog sig också ut och cyklade och kollade på fåglar så som han alltid hade gjort, för även om man vet att den hemska dagen kommer så måste det vara så himla skönt att få göra det man älskar och bara tänka på lite annat för en stund. Naturen är fantastisk på så sätt, alltid ett mottagande med öppna armar och skänker lugn tillbaka.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp