Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)

jocke_tuffing

Aktiv medlem
Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)
Vilken gripande, ledsam historia. Men med många positiva delar också!

Cancer verkar lura runt hörnet och man vet aldrig när nån eller man blir drabbad börjar jag erfara.
Hoppas verkligen att inställning, alla timmar av träning och natur i kombination med 2019:års bästa mediciner fungerar!

Hasse#7

Aktiv medlem
marr sa:
Örjan Lax sa:
Stuvarn sa:
Vill jag ha en elcykel så köper jag en men vill spjärna emot lite till.
Haha, det är en go inställning ?
Får väl samla en Happyride som puttar på upp om backen annars. Har en bit dit, men ser det inte som ett problem :)
Att möta upp Stuvarn och byta cykel en bit så att kajaken kommer fram kanske kan vara något? Vem vet, kanske bjuds det på kajaktest och iskallt bad?

Senast ändrad:

fhloston

Aktiv medlem
Fast... Du är ju fortfarande högpresterande, om de andra knappt lämnar sängen!

?

cykloton

Medlem
Beklagar, hoppas du blir av med det snabbt och blir helt återställd! :D

Paco

Aktiv medlem
Fan vad tråkigt att höra.

Önskar dig verkligen all lycka!

GoranS

Aktiv medlem
Hoppas verkligen att de hittar någon behandling som funkar på dig och önskar dig all lycka till i din kamp mot sjukdomen.

Tant_Trek

Aktiv medlem
Jag blir sorgsen, men skickar mitt bästa kämpa-hejarop och hoppas såklart att någon medicinsk behandling biter. Har ju aldrig träffats, men jag har nog cyklat eller sprungit i samma spår som dig, bor ju bara på andra sidan motorvägen relativt dig! (Lexby-sidan, men springer gärna även i den härliga naturen kring Kåsjön/Haketjärn.)

Der Kaiser

Aktiv medlem
IMG_20190504_075427.jpg

Tänker på dig. En liten kanotist i det stora.
Man kämpar alltid, är allting annat bra så går det bara fortare, men för det mesta är det någon sorts motvind att övervinna. Fortsätt kämpa.

Jag håller på dig!

Bikzz

Aktiv medlem
Det måste gå vägen och bli ok !! Själv är jag lite äldre än jag skulle vilja vara, men aldrig någonsin varit sjuk. Men jag vet ju att det kan hända slumpmässigt närsomhelst .. Take it easy, Do your Best !!

jocke_tuffing

Aktiv medlem
Det var oroväckande när det var så tyst i tråden. Hoppas på vändning.

Det kan se mörkt ut. Min svärmor har en allvarlig cancer och hon närmar sig 80. Allt gick utför men man provade olika terapier och det senaste hade god effekt och tumörerna gick ner. Och hon verkar betydligt piggare nu. Och jag gissar på att dina förutsättningar är ännu bättre om bara medicinerna verkar.

Botis

Medlem
Kan bara instämma i kören som hejjar på dig, kämpa!

thomalin

Aktiv medlem
Ja, kämpa och besegra den där skiten nu! Att du varit aktiv så länge får man ju hoppas har en bidragande positiv effekt, det tror jag. Har ju följt dig i över tio år nu, först på Utsidan och sen här, alltid något på gång, och du bidrar verkligen hela tiden med en enormt positiv inställning. Har en arbetskollega som för ett tag sen genomgick en tuff cellgiftsbehandling, hon förlorade allt hår och hade svåra biverkningar etc, det såg mörkt ut för henne och behandlingarna pågick länge... nu är hon friskförklarad.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Tänker på dig och alla dina fina presentationer av cyklar, och frågor om nya cyklar eller delar, och ditt "eget" lilla charmiga begrepp att "klicka hem" det ena eller det andra till dina cyklar eller kajaker :)

Kan bara säga som flera andra att ->> Kämpa, och hoppas verkligen att du får bra resultat och svar av den nu tuffare behandlingen, även om det vanligtvis medför vissa obehagliga biverkningar.

Du är en sann och omtyckt Happy-profil, Stuvarn! Glöm aldrig det! :) Vi finns här alltid för dig.

Anders H

Aktiv medlem
Hårda bud! Kan lite föreställa mig hur du känner eftersom jag är i en liknande situation; gubbcancer som spridit sig hejvilt. Behandlingarna gör att man mår risigt innan cancern fått en att göra det. Man får ändå lita på att vården gör vad den förmår för att hålla oss vid liv.
Håll modet uppe. Om det går.

Freddie L

Aktiv medlem
Häng nu i, både Stuvarn och Anders H. Ni är båda positiva inslag på Happy. Kan tycka att det börjar bli dags för en ny scratch-byggd coolfiber-ram snart! ;-)

Hasse#7

Aktiv medlem
Fler sjuka.... Kämpa Anders H och Stuvarn. Jag hoppas på att läkarna lyckas hitta behandlingar och läkemedel som matchar era behov. Håller tummarna och skickar styrkekramar.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Kvällens lite gladare låt här nedanför. Hoppas du är okej, Stuvarn.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Skall läsa igenom tråden från början, men vill ändå skicka en hälsning i natten. Stor kram från Halmstad.

staine

Aktiv medlem
Anders H sa:
Hårda bud! Kan lite föreställa mig hur du känner eftersom jag är i en liknande situation; gubbcancer som spridit sig hejvilt. Behandlingarna gör att man mår risigt innan cancern fått en att göra det. Man får ändå lita på att vården gör vad den förmår för att hålla oss vid liv.
Håll modet uppe. Om det går.
Tråkigt Anders vi som cyklat ett lopp på Södertörn för länge sen, och annat också kanske.
Jag hejar på er båda två, att ni kämpar och håller modet uppe!

Stuvarn

Aktiv medlem
Halloj!

Läkarteamet på hematologen beslutade att jag skulle gå igenom en 5:e cellgiftskur......vilket jag gör nu!
Sen blir det nytt benmärgsprov å om inte cancer gått ner lite så läggs jag in å får behandling som dom lovar får cancern på knä!
Gäller bara å överleva den behandlingen så jag gör nu oxå tester på hjärta,lungor å njurar för att se jag klarar av det som väntar.
PS Fick dock doppat paddeln nu tidigt i morse...det går inte fort men det var helt underbart :)
PS2 Hejar på dig oxå Anders...vi ska fixa detta...nått annat finns inte på kartan!!

Bilagor

Bele

Aktiv medlem
Stuvarn sa:
Halloj!

Läkarteamet på hematologen beslutade att jag skulle gå igenom en 5:e cellgiftskur......vilket jag gör nu!
Sen blir det nytt benmärgsprov å om inte cancer gått ner lite så läggs jag in å får behandling som dom lovar får cancern på knä!
Gäller bara å överleva den behandlingen så jag gör nu oxå tester på hjärta,lungor å njurar för att se jag klarar av det som väntar.
PS Fick dock doppat paddeln nu tidigt i morse...det går inte fort men det var helt underbart :)
PS2 Hejar på dig oxå Anders...vi ska fixa detta...nått annat finns inte på kartan!!
PS2 är rätt inställning. Min lekmannagissning är att, allt annat lika, dina förutsättningar är bättre än för medelsvensson pga din goda fysik.

Jag håller tummarna för er båda!

Farsan

Medlem
9E0BD338-EDA0-435F-83FD-D25727DB0447.jpeg

Va! Bara halkade in på denna tråden.
Missat hela grejen. Sadeln på bilden köpte jag av dig för ett par år sen. Phenom (dom måste haft min röv som modell när dom tog fram den).
Du var för skön med banköverföring, vem f.n kör med Swish?
Vilken nostalgirtipp det var å se bilderna ifrån Kåsjön, jag bodde i Partille när jag var ung.
Idag har ”din” sadel härjat runt i Åre Bike park på öppningsdagen.
Jag bor i Åre nuförtiden.
Men nu skärper du till dig å kommer in i matchen igen, så du kan lägga ut mera prylar på Happy.
Sällan man gör affärer med så goa gubbar som med dig.
När jag skaver den sadeln nu gör det för dig.
För fasiken Stuvarn det här fixar ju du!
Må så gott det går så länge, så hörs vi.
H Christer/Åre

GoranS

Aktiv medlem
Stuvarn sa:
Halloj!
:
Bra inställning och imponerande att du orkar hålla uppe kämpaglöden och att du fortsätter att göra saker du gillar. Säkert bra både fysiskt och psykiskt (och det hänger ju ihop).

Önskar både dig och Anders all lycka med att tillfriskna.

Stuvarn

Aktiv medlem
Farsan sa:
Missat hela grejen. Sadeln på bilden köpte jag av dig för ett par år sen. Phenom (dom måste haft min röv som modell när dom tog fram den).
Vilken nostalgirtipp det var å se bilderna ifrån Kåsjön, jag bodde i Partille när jag var ung.
Men nu skärper du till dig å kommer in i matchen igen, så du kan lägga ut mera prylar på Happy.
H Christer/Åre
Haha...ja den sadeln är otroligt skön passar min bak oxå! Ångrar nästan att jag sålde den med glad du är nöjd såklart!
Tack för dina fina ord......

Cyklar å paddlar typ nästan varje dag men då farten blir låg pgr av låg nivå av blodplättar (låg syre nivå) så får mina fina snabba cyklar vila...blir bara lugna goa pass med Duden!

PS Tackar alla för den goa peppningen...den betyder mkt nu när det börjar bli jobbigt på riktigt!

Bilagor

Senast ändrad:

Bengt-re

Aktiv medlem
Stuvarn sa:
Farsan sa:
H Christer/Åre
Haha...ja den sadeln är otroligt skön passar min bak oxå! Ångrar nästan att jag sålde den med glad du är nöjd såklart!
Tack för dina fina ord......

Cyklar å paddlar typ nästan varje dag men då farten blir låg pgr av låg nivå av blodplättar (låg syre nivå) så får mina fina snabba cyklar vila...blir bara lugna goa pass med Duden!

PS Tacka alla för den goa peppningen :)
Men du håller bra nivå på putsen - även på Duden! Heder till det och skönt att du har gnistan!

Vi tror och hejar på dig. Klart att du fixar detta! Du får inte EPO då - det brukar vara bra till cyklister som behöver fler blodplättar.

desmo

Aktiv medlem
Jag hoppas ni tar er ur detta starkare Anders H och Stuvarn.
Sjukdom är ett elände.

Stuvarn

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
Vi tror och hejar på dig. Klart att du fixar detta! Du får inte EPO då - det brukar vara bra till cyklister som behöver fler blodplättar.
Åkte in akut med för 2 veckor sen med svåra magsmärtor som visade sig var en tarminflammation troligtvis orsakad av cellgifterna...hade då Hb 74 i blodvärde (normalt är 135-170 å ryska skidskyttar/skidåkare brukar ligga på +175 :)) Då var jag inte pigg så jag fick blodtransfusion (3 påsar) så blodvärdet åkte upp till 119 men tyvärr varar det bara i 10dar sen dalar det igen :(

Elkie

Medlem
Stuvarn sa:
Halloj!

Det måste inte gå fort för att vara medicin för själen! När det begav sig för min del fick jag cellgifterna genom en slang i armen. Fick inte blötas ner, vilket ledde till ett halvårs kajak-abstinens.
Dagen efter dom drog ut slangen var kajaken i vattnet. Blev helt slut bara av att släpa ner den i vattnet, och blev sedan sittande där och bara flöt omkring på grunt vatten med glädjetårar i ögonen. Paddla orkade jag ju inte. Bästa turen någonsin!!

Din fysiska form gör underverk, tänk dom som går igenom behandlingar och är otränade från start......

Önskar dig och övriga drabbade ett snabbt tillfrisknande!

Bengt-re

Aktiv medlem
Stuvarn sa:
Bengt-re sa:
Åkte in akut med för 2 veckor sen med svåra magsmärtor som visade sig var en tarminflammation troligtvis orsakad av cellgifterna...hade då Hb 74 i blodvärde (normalt är 135-170 å ryska skidskyttar/skidåkare brukar ligga på +175 :)) Då var jag inte pigg så jag fick blodtransfusion (3 påsar) så blodvärdet åkte upp till 119 men tyvärr varar det bara i 10dar sen dalar det igen :(
Vilket skit.... tur att du har fysik och pannben att slåss emot skiten. Vi tror på dig.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer