Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)

Stuvarn

Aktiv medlem
Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)
Japp vi kämpar på....
Men nu är det riktigt kämpigt :(
Avslutade min 5:e cellgiftkur igår å tog då även blodprover!
Mitt blodvärde är nu nere på HB 93...mot normala 135-170. Kommer knappt upp för backarna längre hur sakta jag än cyklar!
Jag har spjärnat mot ska ni veta men nu är ett elcykelköp inte långt borta.
Fick jag inte ett 1/2 godkännande från några av er där? :)
Ska ju mest ha den när jag drar min kajakkärra....för paddla kan jag fortfarande göra....inte lika kämpigt som cykling!
PS Blir jag frisk ryker den illa kvickt!

Har hittade en en cykel på SCS där jag köpt mina sista 4:a cyklar som heter Specialized Turbo Levo HT 29 vad tror ni om den?
Tycker det verkar tryggt köpa cykel hos sin lokala cykelhandlare då jag inbillar mig det kan komma problem med alla sladdar,batterier å annat jävelskap!

Bilagor

Manurhin2

Aktiv medlem
I ditt fall är det ok , kämpa på.
Och framför allt KRYA

M

Paco

Aktiv medlem
Det finns nog ingen i denna tråd som är emot att du köper en elcykel, Stuvarn!

Har man det kämpigt så är all hjälp godkänd och välkommen.

Köp den på en gång! Vi köpte en elcykel till svärfar när han var sjuk, den var till fantastisk stor glädje för honom. Han kunde ta sig runt som förr och fick mycket av livet tillbaka.

Mårten

Aktiv medlem
Som fast besluten emtb-motståndare säger jag... KÖP!

h.g.j

Aktiv medlem
Över en timme sedan och ingen bild på nya cykeln mot staketet än?

Kämpa på... :)

WSMC

Aktiv medlem
Håll ut Stuvarn, du fixar det!
Givetvis ska du köpa elhoj.
Dagens enklast beslut IMHO.

Jensen

Aktiv medlem
Paco sa:
Det finns nog ingen i denna tråd som är emot att du köper en elcykel, Stuvarn!

Har man det kämpigt så är all hjälp godkänd och välkommen.
+1000. Inget 1/2 godkännande utan ett fullt ut godkännande. Borde köpts tidigare ?

Karikari

Medlem
Ser fram emot att se den uppställd bredvid dina andra Specialized’s.

#kämpastuvarn

1888

Aktiv medlem
Köp! Det är viktigt att du kommer ut.
Kämpa!

BigF

Aktiv medlem
+1 på allt.

Snubblade över den här tråden idag och blev väldigt gripen. Hoppas verkligen att du besegrar sjukdomen Stuvarn.

Vad gäller elcykel så säger jag som Johann Gottlieb Buhle, dass der Zweck das Mittel heilige (ändamålet helgar medlen). Så köp för guds skull!

Källis

Aktiv medlem
Tveka inte Stuvarn, köp dig en E-MTB med ny möjligheter att komma ut i naturen igen.

Jag har själv precis genomgått en resa med att upptäcka det fantastiska och nya möjligheter med en E-MTB efter att mitt liv förändrade sig rätt drastiskt 9 Juni 2018. Från att vara aktiv till noll aktiv över en eftermiddag och 10 månader framåt tills jag kom till insikt och tips/förslag från läkare att skaffade mig en E-MTB och på så sätt sakta men säkert kunna komma ut i skog och mark igen. Utan min E-MTB hade jag aldrig kommit ut och få njuta av det naturen och få välbehövlig motion pga. den medicin(hög dos) jag äter med mindre roliga biverkningar.

Som helgen som var kom jag ut på MTBn dryga 3 timmar både Lördag och Söndag vilket skulle varit otänkbart så som hälsan är nu.

1560001146161.jpg

190418_IMG_2136.jpg

edt: stavning

//Källis

Senast ändrad:

izar

Aktiv medlem
Inget att fundera på köp!

Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara med denna sjukdom, men kämpa och krya!

Cyklist

Aktiv medlem
Instämmer i kören ovan, slå till på elhojen!
Dels har jag haft en själv för ett par år sen och de är faktiskt väldigt roliga på sitt sätt att köra på, och dels har jag sett på nära håll vilket lyft det kan vara med en. Pappa har en väldigt ovanlig muskelsjukdom så vi styrde upp en elcykel åt honom (efter lång tids övertalande lustigt nog) och det är få saker som har gett honom så mycket glädje sen dess.

Så skaffa dig en elhoj nu, ta vara på sommaren och framför allt ta hand om dig själv!

pennan

Medlem
Fuck cancer, KÖP!
i värsta fall finns det ju elmotorer till kajaken med.
EDIT: det är ju själva fan va dum i huvudet man är när man som fullt frisk(nåja) ligger och funderar på ursäkter för att INTE behöva ut å cykla.
Har lovat mig själv nu att så fort dom tankarna dyker upp så skall jag läsa denna tråd.
Jag är gammal nog att veta bättre än att ta saker för givet, men ändå så gör jag det.... blir så besviken på mig själv...

Senast ändrad:

Toxy

Medlem
Fuck cancer!!
Köp! Så ser vi framemot när den kommer ut på köp och sälj när du blir frisk!

Stuvarn sa:
Japp vi kämpar på....
Men nu är det riktigt kämpigt :(
Avslutade min 5:e cellgiftkur igår å tog då även blodprover!
Mitt blodvärde är nu nere på HB 93...mot normala 135-170. Kommer knappt upp för backarna längre hur sakta jag än cyklar!
Jag har spjärnat mot ska ni veta men nu är ett elcykelköp inte långt borta.
Fick jag inte ett 1/2 godkännande från några av er där? :)
Ska ju mest ha den när jag drar min kajakkärra....för paddla kan jag fortfarande göra....inte lika kämpigt som cykling!
PS Blir jag frisk ryker den illa kvickt!

Har hittade en en cykel på SCS där jag köpt mina sista 4:a cyklar som heter Specialized Turbo Levo HT 29 vad tror ni om den?
Tycker det verkar tryggt köpa cykel hos sin lokala cykelhandlare då jag inbillar mig det kan komma problem med alla sladdar,batterier å annat jävelskap!

Stuvarn

Aktiv medlem
Tack alla ni är helt underbara!

Jo kontaktade SCSgbg redan igårkväll å dom ska försöka vaska fram en Specialized el-mtb åt mig!
Alltid kul med ett nyköp å det kan ju skingra tankarna lite......
Fick lånat en el-mtb av SCS i höstas å då blev jag lite besviken...cykeln gick ju lika fort uppför som nedför....men tror jag i dagsläget hade uppskattat den betydligt mer :)

Bilagor

Bengt-re

Aktiv medlem
Stuvarn sa:

Jo kontaktade SCSgbg redan igårkväll å dom ska försöka vaska fram en Specialized el-mtb åt mig!
Fick lånat en el-mtb av SCS i höstas å då blev jag lite besviken...cykeln gick ju lika fort uppför som nedför....men tror jag i dagsläget hade uppskattat den betydligt mer :)
Vi hejar ju på dig! Sånna som Du görs inte längre - precis som 2 meters tummstockar - de görs inte heller längre!

Manurhin2

Aktiv medlem
Gött
Hade tänkt erbjuda att tvinga dottern som bor i Gbg att knuffa dig i uppförsbackarna om det inte blev nån el-mtb.
Hon hade varit nöjd nu om hon vetat om det .

M

thomalin

Aktiv medlem
Klart du ska slå till på en el-hoj! Viktigaste är ju att du kan fortsätta med cyklingen och dina kajaker!

Krya och kämpa nu ner den där skiten!

h.g.j

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
Stuvarn sa:

Vi hejar ju på dig! Sånna som Du görs inte längre - precis som 2 meters tummstockar - de görs inte heller längre!
Finns ju faktiskt 240cm också nu...men dom är ju visserligen inte 2m... :)

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Har nu läst igenom hela tråden. Rörd, inspirerad, imponerad, orolig, ödmjuk... Vet inte vad jag skall säga mer än att jag tänker på dig och önskar dig allt gott. Stor kram på dig som sagt, och även till Anders H. Kämpa på.

FUCK CANCER!

larsaw

Aktiv medlem
Alex Supertramp sa:
Har nu läst igenom hela tråden. Rörd, inspirerad, imponerad, orolig, ödmjuk... Vet inte vad jag skall säga mer än att jag tänker på dig och önskar dig allt gott. Stor kram på dig som sagt, och även till Anders H. Kämpa på.

FUCK CANCER!
+1 och glöm inte att göra som jag gjort, STÖD BARNCANCERFONDEN!
https://www.barncancerfonden.se/

Hjälper förvisso inte er Stuvarn o Anders, men något mer fördjävligt än att se ett barn drabbas av cancer, finns inte!
Fuck That Cancer!!

Allt stöd jag kan utbringa från min kropp o själ till er som lider av denna sjukdom!! Sluta aldrig tro o hoppas på att den kan övervinnas!

Stuvarn

Aktiv medlem
Tack alla ännu en gång för det fina stödet!

Lite glädje trots allt elände...SCSgbg lyckades hitta en Specialized Turbo Levo HT Comp 29 Large (knallgul) till mig i Holland.
Tar väl drygt en vecka få hem antar jag!

Lyckade även få till ett lugn paddelpass idag med skönt bad efteråt...å då känns livet rätt ok trots allt :)

Bilagor

zinkpasta

Aktiv medlem
Hurra! (Jag är också en ganska rabiat elcykelmotståndare i vanliga fall.)

Även härligt att se att du tagit dig ut i kajaken samt badat.

Azog

Aktiv medlem
Kul att de fick tag på en hoj till dig. Hoppas att du får mycket glädje av den. Kämpa på och lycka till med tillfrisknandet.

Stuvarn

Aktiv medlem
Azog sa:
Kul att de fick tag på en hoj till dig. Hoppas att du får mycket glädje av den. Kämpa på och lycka till med tillfrisknandet.
Japp fick besked idag att hojen är på väg :)

Vaknade i morse av att mitt vänstra öga var helrött...läkarna har sagt jag kan få blödningar både här å där...så jag antar det beror på cellgifterna? Har ingen större lust nu i helgen kontakta Hematologen...nån här som kan lugna mig lite....kan ju ha rivit mig i ögat i sömnen.

Gav mig ut tidigt i morse på Duden då jag hade svårt sova...å det var så underbart....njöt av både fågelsång å underbara dofter.

PS Ska försöka få till ett paddelpass imorgon oxå men nu hade jag gärna haft min Specialized el-mtb :)

Trevlig helg på er alla!

Bilagor

Hasse#7

Aktiv medlem
Stuvarn sa:
Azog sa:
Japp fick besked idag att hojen är på väg :)

Vaknade i morse av att mitt vänstra öga var helrött...läkarna har sagt jag kan få blödningar både här å där...så jag antar det beror på cellgifterna? Har ingen större lust nu i helgen kontakta Hematologen...nån här som kan lugna mig lite....kan ju ha rivit mig i ögat i sömnen.

Gav mig ut tidigt i morse på Duden då jag hade svårt sova...å det var så underbart....njöt av både fågelsång å underbara dofter.

PS Ska försöka få till ett paddelpass imorgon oxå men nu hade jag gärna haft min Specialized el-mtb :)

Trevlig helg på er alla!
Kan inte hjälpa dig med diagnos på ögat. Men kan önska trevlig helg.

Stuvarn

Aktiv medlem
Japp fick till ett paddelpass idag men jäklar vad vad jobbigt det var dra kajakvagnen...känns som nu måste jag ha en el-mtb för att ta mig upp till Kåsjön! Men paddlingen var underbar å fick till bad oxå (18grader i vattnet)

Fast lite knäpp måste man ju va sitter redan å funderar på att "klicka hem" lite lättare däck,slangar,styre,sadelstolpe å sadel till min el-mtb :)
Fast jag vet det kommer inte göra nån större nytta på en hoj som väger typ 22kg.....

Bilagor

Bengt-re

Aktiv medlem
Stuvarn sa:
Japp fick till ett paddelpass idag men jäklar vad vad jobbigt det var dra kajakvagnen...känns som nu måste jag ha en el-mtb för att ta mig upp till Kåsjön! Men paddlingen var underbar å fick till bad oxå (18grader i vattnet)

Fast lite knäpp måste man ju va sitter redan å funderar på att "klicka hem" lite lättare däck,slangar,styre,sadelstolpe å sadel till min el-mtb :)
Fast jag vet det kommer inte göra nån större nytta på en hoj som väger typ 22kg.....
Det är ett hälsotecken att jaga optimeringar oaktat från vilken nivå man befinner sig på. Fint väder iaf!

Kämpa på - vi hejar på dig!

h.g.j

Aktiv medlem
Stuvarn sa:
Underskatta inte placebo, varken inom sjukvården eller då det gäller cyklarna. :)

Senast ändrad:

EST

Aktiv medlem
Jag lider med er det måste suga så hårt! Själv har man bara knäckt revbenen 3 gånger förra året fått muskelinflammation i hela ryggen, dubbelsidig inflammation brutit handen men allt sånt vet man ju att man snart läker ifrån så det är liksom typ nada bara lite trist men jag hoppas verkligen att ni blir bra å får göra det ni älskar i många år till. Det suger att vara sjuk PUNKT!

Paco

Aktiv medlem
Stuvarn sa:

Tvärt om! Det är ett sundhetstecken!????

Det är verkligen glädjande att se att du inte låter denna otäcka sjukdom knäcka dig, Stuvarn!

Stuvarn

Aktiv medlem
Manurhin2 sa:
Ska in på benmärgsprov imorgon sen om en vecka läkarbesök + benmärgsprovsvar...lite då avgörs framtiden!
Om cancern börjar ge med sig så fortsätter behandling med cellgifter om inte läggs jag in för tuffare behandling.....

PS Hade hoppats få min "cykel" innan midsommarhelgen men antar den dyker upp i veckan!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer